پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 24

ایجاد ایمنی،دو تا سه هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسن کرونا

 تشویق به واکسیناسیون به عنوان مهمترین سلاح برای کنترل همه گیری بیماری کرونا بوده و تزریق واکسن در کوتاهترین زمان ممکن در حفظ سلامت فرد، خانواده هر فرد و نیز…

 تشویق به واکسیناسیون به عنوان مهمترین سلاح برای کنترل همه گیری بیماری کرونا بوده و تزریق واکسن در کوتاهترین زمان ممکن در حفظ سلامت فرد، خانواده هر فرد و نیز سایر افراد جامعه بسیار کمک کننده است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از  روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی لارستان دکتر محمد اسعدیان معاون غذا و دارو دانشکده با اشاره به اینکه تمام واکسن های موجود در بازار دارویی به طور قابل توجهی ریسک ابتلا به بیماری کرونا با عوارض شدید و جدی را کاهش می دهد، اظهار داشت: علی رغم لزوم انجام واکسیناسیون و تزریق واکسن برای گروههای هدف به ترتیب پرخطر به کم خطر، ریسک ابتلا به بیماری بعد از تزریق واکسن به صفر نمی رسد و ممکن است فرد واکسینه شده نیز بعد از تزریق واکسن دچار بیماری خفیف شده یا ناقل بیماری باشد.

وی افزود: طول مدت ایمنی زایی واکسن های کووید- ۱۹ مشخص نشده و از این رو توصیه می شود افراد واکسینه شده پروتکل های بهداشتی را بعد از تزریق واکسن نیز رعایت کنند.

معاون غذا و داروی دانشکده تصریح کرد: لازم به ذکر است ایمنی زایی واکسن ها چند هفته بعد از تزریق دوز اول آغاز و حدود ۲ تا ۳ هفته بعد از تزریق نوبت دوم واکسن کامل می شود، بنابراین مراقبت های فردی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ بعد از دریافت واکسن نیز باید ادامه یابد.

وی تاکید کرد: برندهای تجاری واکسن کووید ۱۹ غیر قابل تعویض بوده و بعد از تزریق نوبت اول واکسن باید حتما از همان برند تجاری واکسن در نوبت دوم استفاده شود.

دکتر اسعدیان گفت: بر اساس پروتکل های تزریق واکسن، در افرادی که اخیراً دچار بیماری کرونا شده اند احتمال وجود آنتی بادی و ایمنی وجود دارد که لزوم واکسیناسیون را کاهش می دهد. از طرفی در صورت درمان پلاسماتراپی ، تب دار بودن و یا علائم بیماری انجام واکسیناسیون ممنوع است.

گفتنی است افراد با سابقه ابتلا به کویید ۱۹ ممکن است عوارض جانبی موضعی و سیستمیک بیشتری از جمله تب، لرز، میالژی، خستگی و … را بعد از دوز اول واکسن نسبت به افراد بدون سابقه ابتلا به کرونا تجربه نمایند

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین