یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۷ق.ظ
::آخرین مطلب 6 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

در لارستان 318 نفر راهی شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌شوند

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه ۳۱۸ نفر از داوطلبان لارستانی بر کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا تکیه می زنند، گفت: شمار شعبه های اخذ رای…

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه ۳۱۸ نفر از داوطلبان لارستانی بر کرسی شوراهای اسلامی شهر و روستا تکیه می زنند، گفت: شمار شعبه های اخذ رای در مناطق شهری و روستایی در این شهرستان با توجه به شرایط کرونایی و حفظ سلامتی مردم، حدود ۱۵ درصد نسبت به قبل یعنی انتخابات اسفند ۹۸ افزایش یافته است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان؛ جلیل حسنی در جلسه ستاد انتخابات شهرستان که با حضور دکتر قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در سالن شهید امامی فرمانداری ویژه لارستان برگزارشد؛ اظهار داشت: با توجه به جلسات و نشست های هم اندیشی، تمهیدات لازم برای رعایت اصول و موازین بهداشتی و تاکید بر ضرورت تضمین سلامتی افراد واجد شرایط رای دادن در شعبه های اخذ رای اندیشیده شده و البته دستورات و برنامه های مدونی که از سوی ستاد انتخابات کشور در این راستا تاکنون طراحی و ابلاغ شده جای هیچ گونه نگرانی برای افراد شرکت کننده در انتخابات نیست.

فرماندار ویژه لارستان گفت: تعداد شعبه های اخذ رای در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در لارستان ۱۳۹ شعبه پیش بینی شده است.

وی تصریح کرد: از این تعداد ۷۴ شعبه در مناطق شهری و ۶۵ مورد نیز در روستاها اعم از ثابت وسیار برای جمع آوری آرای مردم پیش بینی شده است.

حسنی یادآور شد که بیش از پنج هزار نفر نیز مجموع کل عوامل و برگزار کننده دخیل و سهیم در برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در لارستان هستند.

وی گفت: تعداد داوطلبان در این دوره در حوزه شهری ۱۲ درصد و در مناطق روستایی نیز ۱۱ درصد نسبت به دوره پنجم در شهرستان لارستان رشد داشته است.

رییس ستاد انتخابات شهرستان لارستان ادامه داد: مجموع ثبت نام کنندگان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای منطقه لارستان را ۱۶۹ نفر و روستایی و تیره عشایری را ۵۹۴ نفر عنوان کرد.

حسنی با بیان اینکه همه شرایط، امکانات، تدابیر و تمهیدات لازم برای یک انتخابات باشکوه، سالم، امن و قانونمند در شهرستان لارستان فراهم است، گفت: امسال با توجه به شرایط کرونا و لحاظ نمودن همه شرایط، بنا داریم که انشاالله مشارکت حداکثری را با تجمعات حداقلی رقم بزنیم.

وی گفت: اطمینان بخشی و اقناع سازی افکار عمومی در برگزاری یک انتخابات سالم و قانونمند زمینه لازم برای حضور حداکثری مردم و افزایش میزان مشارکت مردم در پای صندوق های رای را بیشتر فراهم می کند و حتی برای انتخابات آینده نیز موثرتر خواهد بود.

فرماندار ویژه لارستان تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید انتخابات کمرنگ جلوه داده شود و البته تحقق این مهم نیز هنر ستاد انتخابات و همه عوامل اجرایی را می طلبد که با اطمینان بخشی به مردم در راستای صیانت و حراست از آرای آنها زمینه مشارکت حداکثری مردم را نیز فراهم کند.

حسنی با اشاره به اهمیت دو انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا گفت: برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد تمهیدات لازم اندیشیده شده و تمامی کمیته‌های ستاد انتخابات شهرستان اعم از اطلاع‌رسانی، تبلیغات، اجرایی، حقوقی، فناوری اطلاعات، رایانه، پشتیبانی و لجستیکی، امنیتی و غیره و همه دستگاه‌های اجرایی فعال شده اند.

معاون استاندار فارس افزود: بر اساس قانون انتخابات و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، امیدواریم شاهد انتخاباتی باشکوه و با مشارکت حداکثری باشیم.

در ادامه دکتر قاسم پور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس هم در سخنانی با بیان اینکه انتخابات در کشور ما یکی از مظاهر مردم‌سالاری دینی و از پایه‌های جمهوریت نظام است، گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زمینه‌ساز و مظهر اقتدار و عزت ملی است که منافع آن به همه افراد جامعه بر می‌گردد.

وی گفت: هرچه این حضور و مشارکت در عرصه انتخابات پرشورتر باشد ضمن اثرگذاری داخلی، در عرصه بین‌المللی نقش تعیین کننده‌ای برای کشورمان خواهد داشت.

قاسم پور اظهار داشت: تجربه نشان داده که دشمنان ما در محاسبات خود نسبت به نظام و مردم همیشه دچار خطا شده‌اند؛ گفت: حضور پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات ۲۸ خرداد، قطعا ناکامی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را به همراه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع کرونا اشاره کرد و تاکید کرد: مردم باید همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند، در غیر این‌ صورت سیر نزولی بیماری شکننده خواهد بود.

قاسم پور با اشاره به اینکه در موضوع مقابله با کرونا و کمک های مومنانه، لارستان موفق عمل کرده است، اظهار کرد: باید اطلاع رسانی و آموزش در راستای افزایش آگاهی بخشی و حساسیت مردم به رعایت پروتکل ها برای پیشگیری از ابتلا به بیماری همچون گذشته مورد توجه قرار گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: واکسیناسیون کرونا در استان فارس با دقت و سرعت عمل بالا و براساس دستورالعمل تعیین شده از سوی وزارت بهداشت در حال انجام است.

وی ادامه داد: توصیه می‌کنیم مردم همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

در ادامه عبدالرضا صادقی و امین کهوا مدیران کل امور اداری مالی و دفتر برنامه ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری فارس هم به ایراد سخن پرداختند.

همچنین جمعی از کارمندان فرمانداری نیز مسائل و مشکلات خود را با معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری فارس مطرح و خواستار رفع این موارد شدند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۳:۲۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین