پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۵ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

برگزاری آئین اختتامیه مسابقه قرآن “مدبران نور”+تصاویر

آئین اختتامیه اولین دوره مسابقه تفسیر قرآن “مدبران نور” با حضور مسئولان برگزار شد. به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با حضور امام جمعه لارستان، فرمانده سپاه ناحیه لارستان، مدیر…

آئین اختتامیه اولین دوره مسابقه تفسیر قرآن “مدبران نور” با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با حضور امام جمعه لارستان، فرمانده سپاه ناحیه لارستان، مدیر حوزه علمیه لارستان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، معاون شهردار لار، تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر لار، روحانیون، بسیجیان، حافظان قرآن کریم و اقشار مختلفدمردم، با رعایت موازین بهداشتی، اختتامیه اولین دوره مسابقه تفسیر قرآن کریم با عنوان “مدبران نور” در کاروانسرای تاریخی معتمد کوی گاله واقع در شهرقدیم لار به میزبانی پایگاه مقاومت شهید مرادزاده برگزار شد.

در ابتدای و جلسه و در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی ره و قیام ١۵ خرداد ۴٢حجت الاسلام والمسلمین موسوی خرم  ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای ١۵ خرداد به بیان خدمات حضرت امام خمینی ره پرداخت و ایشان را احیاگر دین در دوران معاصر برشمرد.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین آغاز زعامت و ولایت رهبر معظم انقلاب را توأم با برکات فراوان برای امت اسلام دانست و گفت حماسه قهرماننان حماس یکی از این برکات است، موسوی خرم تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب را عامل حرکت تکاملی کشتی نطام اسلامی به سوی اهداف عالی خود در این دنیای طوفان زده دانست.

وی در این جلسه با  استناد به آیات و روایات، قرآن را یکی از پناهگاه های مهم برشمرد که می توان در بن بست های فکری، روحی، شداید و سختی های به آن پناه برد.

موسوی خرم عدم شناخت مکتب مادی از ماهیت و نیازها روحی را عاملی دانست که این مکاتب در حل مشکلات روحی و فکری با بن بست مواجه شدند و راهکار های ارائه شده نه تنها مشکلات را حل نکرد بلکه بر مشکلات آنان افزوده شد.

امام جمعه شهر لار یکی از سنت های الهی در قرآن را حاکمیت مردم بر سرنوشت خود دانست و بی توجهی به این مهم را برای جامعه خسارت بار دانست و گفت حضور در انتخابات یعنی اهمیت دادن به سرنوشت خود و جامعه و رفتار مسولانه در مقابل جامعه.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با استناد به فرمایشات رهبر معظم انقلاب به بیان چند نکته در مورد انتخابات ریاست جمهوری پرداخت و گفت این انتخابات باید با حضور گسترده مردم محقق شود و همه سلیقه ها و جریان های معتقد به جمهوری اسلامی در آن شرکت کنند.

امام جمعه لارستان خطاب به کاندیداها و مردم اظهار داشت: همگان در مقابل قانون تسلیم و خاضع باشد و از پرداختن به حواشی و رفتار های دشمن شاد کن پرهیز کنند.

وی در ادامه خطاب به مردم گفت :مردم بدانند رأیشان در شرنوشت کشور تعیین کننده است.

امام جمعه لارستان در پایان خطاب به کاندیداها و آحاد مردم گفت :همگان در مقابل قانون تسلیم و خاضع باشد و از پرداختن به حواشی و رفتار های دشمن شاد کن پرهیز کنند.

در ابتدای این برنامه نیز سرهنگ عیسی افسری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه لارستان با تاکید بر نقش موثر بسیج در ابعاد مختلف، گفت: شرکت در انتخابات پیش رو یک وظیفه همگانی و دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی است.

وی بر لزوم محرومیت زدایی از کوی گاله با اهتمام و مشارکت مسئولان و مردم، افزود: می توان با استفاده از ظرفیت جوانان، محلات قدیمی شهر لار را احیاء کرد.

در پایان این برنامه، ضمن قرائت بیانیه اختتامیه، از تیم پایگاه های مقاومت شهید مرادزاده و شهید روئینا به عنوان مقام های اول و دوم تجلیل شد.

گفتنی است؛ نخستین دوره مسابقه تفسیر قرآن “مدبران نور” با حضور ۱۰ تیم سه نفره از پایگاه های مقاومت بسیج در طول ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

لازم به ذکر است؛ پس از اتمام برنامه، امام جمعه لارستان با همراهی مسئولان حاضر در جلسه از پروژه های عمرانی و همچنین مشکلات محله دم گاله به شکل میدانی بازدید شد.

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین