جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۰ب.ظ
::آخرین مطلب 54 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2
معاون وزیر بهداشت در لارستان:

راه حل موازی کاری علوم پزشکی لار و گراش تهیه سند “فعالیت مکمل” با محوریت نماینده،فرمانداران و روسای دو دانشکده است

معاون درمان وزیر بهداشت که هفته گذشته میهمان منطقه جنوب فارس بود،‌ طی گفتگویی با خبرنگاران راهکار حل موازی کاری بین اقدامات و فعالیت های دانشکده های علوم پزشکی لارستان…

معاون درمان وزیر بهداشت که هفته گذشته میهمان منطقه جنوب فارس بود،‌ طی گفتگویی با خبرنگاران راهکار حل موازی کاری بین اقدامات و فعالیت های دانشکده های علوم پزشکی لارستان و گراش را تبیین نمود.

به گزارش میلادلارستان قاسم جان بابایی گفت: با توجه به گستردگی فراوان حوزه پزشکی و گرفتاری فراوان مردم،‌ انجام فعالیت مشابه و چه بسا ناقص در هر مرکز اساسا پذرفته شده نیست .

وی که در حضور حسین زاده نماینده مردم با برخی خبرنگاران در حال گفتگو بود اظهار داشت: به عنوان مثال جراحی قلب باز به صورت کاملا تخصصی و کامل در یک بیمارستان و دانشکده علوم پزشکی  و جراحی مغز و اعصاب به صورت کامل و تخصصی به دیگر بیمارستان و دانشکده تخصیص داده شود و پزشکان و فوق تخصص های قوی نیز در هر مرکز به کار گرفته شوند.

دکتر جان بابایی تصریح کرد: این موضوع و به اصطلاح تنگ نظری که هر دو دانشکده باید از تمامی امکانات برخوردار باشند علاوه نقصان برخی خدمات کاربردی دیگری نداشته و مردم را نیز دچار سردرگمی می کند و باید این موضوع به نحوی مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه ‌خیری که در جلسه سر ما داد می زند حق دارد چرا که مال خود را داده که در راه کمک به مردم گام برداشته شود، ادامه داد: باید یک تقسیم بندی در بیمارستان‌ها صورت گیرد که در حوزه‌های مختلف جراحی قلب،‌ جراحی مغز و اعصاب، جراحی ستون فقرات، جراحی زنان و غیره به مردم خدمات ارائه داد.

معاون وزیر بهداشت راهکار حل موازی‌کاری در بیمارستان‌های لار و گراش را تهیه یک صورت‌جلسه با محوریت ترسیم نقشه‌راه و تقسیم کار با ایجاد تعهدات با هدف مکمل بودن و پوشش دادن همه خدمات، عنوان کرده و اظهار داشت: با حضور پررنگ خیرین در شهرهای لار و گراش می‌توان این دو شهر را به قطب پزشکی قوی تبدیل کرد و به تبع آن مردم بیش ۲۰ شهر اطراف از استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان و حتی سیستان و بلوچستان از این خدمات بهره‌مند می‌شوند.

این مسوول ارشد وزارت بهداشت و درمان با تحسین‌برانگیز خواندن امکانات موجود و همچنین وجود ارزشمند خیرین، گفت: باید با سیاست‌گذاری درست و بدون تصمیم احساسی، سرمایه‌های خیرین را به سمت‌وسویی صحیح سوق داد.

جان‌بابایی از آمادگی خود برای برگزاری جلسه با مسئولان در راستای ایجاد یک تقسیم‌کار برای استفاده بهتر از ظرفیت خیرین خبر داد و یادآور شد: نباید بین اقدامات خیرین شهرهای لار و گراش موازی‌کاری صورت گیرد.

وی با طرح این پیشنهاد که با حضور فرمانداران و روسای دانشکده‌های علوم پزشکی لارستان و گراش و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تهیه پیش‌نویسی درخصوص سرمایه‌گذاری و ورود خیرین در عرصه‌های مختلف پزشکی و درمانی تصمیم‌گیری شود، خاطر نشان کرد: با انجام این کار، هر شهر ملزم به اجرا یا منع برخی خدمات و پروژه‌ها می‌شوند که با توجه به گستردگی حوزه‌های پزشکی، می‌توان با ایجاد یک راهکار درست، شهرهای لار و گراش را به قطب پزشکی کشور تبدیل کرد.

معاون وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه شرایط موجود در شهرهای لارستان و گراش جزء آمال و آرزوهای هر رئیس دانشگاه علوم پزشکی است، گفت: باید طبق یک کار کارشناسی و سنجش امکانات نسبت به تقسیم‌کارها اقدام کرد.

جان‌بابایی با ابراز خرسندی از ساخت یک بیمارستان بزرگ دیگر در شهر اوز، افزود: در شهر شیراز به دلیل ارائه مطلوب خدمات، بیماران از استان‌های دور و نزدیک به این شهر سفر می‌کنند که این کار را می‌توان با تکمیل زنجیره خدمات، بیماران را به شکل زمینی و هوایی از سایر شهرهای کشور به این منطقه جذب کرد.

 

میلادلارستان:‌ مطابق پیشنهاد ارائه شده توسط معاون محترم وزیر از نماینده مردم آقای حسین زاده،‌ فرمانداران دو شهرستان آقایان حسنی و غلامپور،‌ روسای علوم پزشکی دو شهرستان آقایان رضایی و عبداللهی خواستاریم جهت رقاه مردم و خدمت رسانی گسترده به هموطنان ۴ استان کشور(فارس،‌هرمزگان،‌بوشهر و سیستان و بلوچستان) طی برگزاری نشستی با حضور دکتر جان بایایی معاون درمان وزارت بهداشت موضوع اختصاصی و مکمل نمودن فعالیت های پزشکی درمانی دو دانشکده علوم پزشکی لارستان و گراش را در سرلوحه اقدامات خود تا پایان دولت دوازدهم قرار دهند. 

 

میلادلارستان در این خصوص جهت رفاه حال مردم از ۵ مسئول فوق مطالبه خواهد نمود.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۶:۲۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “راه حل موازی کاری علوم پزشکی لار و گراش تهیه سند “فعالیت مکمل” با محوریت نماینده،فرمانداران و روسای دو دانشکده است”

  1. لاری. از سر دلسوزی گفت:

    متاسفانه دوران این. دولت تمام. است و تمام این راهکارها به دست فراموشی سپرده میشود. در ضمن تمامیت خواهی خود بزرگ بینیهمدر نخبگان این دو شهر مانع این پیشنهادات خوب. دکتر جان. بابایی میشود.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین