سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۷:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 56 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 24
نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

خودزنی و پرداختن به جزئیات فارس را زمین‌گیر کرده است

میلاد لارستان: نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آن‌قدر در فارس مشغول خودزنی و پرداختن به مسائل جزئی شده‌ایم که از قافله پیشرفت کنار گذاشته شده‌ایم.

نایب‌ رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آن‌قدر در فارس مشغول خودزنی و پرداختن به مسائل جزئی شده‌ایم که از قافله پیشرفت کنار گذاشته شده‌ایم.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری فارس، محمودرضا طالبان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما در استان فارس و شهر شیراز به حدی درگیر مسائل درون استان و موارد پیش‌پاافتاده ناشی از اختلافات سیاسی داخلی و خودمرکزپنداری‌ برخی مسئولان شده‌ایم که از مسائل کلان غافل مانده‌ایم.

وی یادآور شد: ما ۱۸ نماینده در مجلس شورای اسلامی داریم و دو عضو هیئت‌رئیسه مجلس از فارس هستند و ازاین‌رو لازم است نمایندگان استان و استاندار فارس نسبت به این مسائل حساس باشند و در کسوت مقام عالی اجرایی باید این اجماع را ایجاد کنند که برنامه‌های معطوف به نتیجه در شیراز و فارس انجام شود.

وی تصریح کرد: به سبب عدم حضور جدی ما در سطح ملی شاهد آن هستیم که عمده مواردی که در فضای پسابرجام اتفاق می‌افتد برای شهرهای دیگر است که نمونه آن طراحی فرودگاه اصفهان و مشهد با مشارکت فرانسوی‌ها و یا برقی شدن قطار مشهد-تهران از طریق فاینانس و زیرساخت مشهد به کربلا بود و در تمام این موارد شیراز غایب است.

طالبان ادامه داد: ما بیش‌ازحد درگیر مسائل درونی شده‌ایم و در سطح ملی یا افراد شاخص نداریم و یا اگر داریم اقدام خاصی انجام نمی‌دهند و تمام وقت مسئولان ما به مسائل جزئی تلف می‌شود و از پروژه‌های بزرگ، برنامه‌ریزی‌های کلان و تحقیقات کاربردی و راهبردی در فارس خبری نیست و تا وضعیت مسئولان ما چنین است نمی‌توانیم از بخش خصوصی استان هم انتظاری داشته باشیم.

وی متذکر شد: نتیجه بی‌عملی ما این است که اتفاقات بزرگ و برنامه‌های کلان یا در تبریز، اصفهان و مشهد رخ می‌دهد و گاه حتی برخی شهرهای کوچک‌تر نیز به این قافله افزوده می‌شوند و از فارس و شیراز تنها خبرهای ناخوشایند و اختلافات و پرداختن به مسائل بی‌ارزش و جزئیات در سطح ملی منعکس می‌شود.

نایب‌ رئیس شورای شهر شیراز اضافه کرد: ما در فارس آن‌قدر مشغول خودزنی هستیم که خودمان به دست خودمان ظرفیت‌ها و داشته‌های‌مان را نابود می‌کنیم یا آن را بی‌اثر می‌سازیم چراکه در کلان‌شهرهای دیگر نیز اختلافات هست اما وقتی بحث منافع کلان در بین باشد با هدایت بزرگان خود متحد می‌شوند و امتیاز می‌گیرند اما آنچه از فارس در سطح ملی انعکاس می‌یابد تضعیف داشته‌ها و تخریب ظرفیت‌ها است.

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۴:۱۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین