جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۳۹ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

کمک عروس و داماد جوان گراشی به رهایی یک نفر از زندان

  زوج جوان گراشی با کاهش هزینه‌های مراسم عقد خود یک همشهری را از زندانی شدن رهانیدند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از هفت برکه؛ امیرحسین و عارفه دو…

 

زوج جوان گراشی با کاهش هزینه‌های مراسم عقد خود یک همشهری را از زندانی شدن رهانیدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از هفت برکه؛ امیرحسین و عارفه دو جوان دانشجو هستند که ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ مراسم عقد خود را در گراش برگزار کردند. عارفه که دانشجوی پزشکی است می‌گوید: «با توجه به شرایط کرونا از اول تصمیم داشتیم که مراسم عقد ما به صورت خانوادگی با حضور تعدادی از اعضای خانواده و دوستان باشد و بخشی از هزینه را صرف امور خیریه کنیم.»

امیرحسین می‌گوید: «همزمان با مراسم ما یک نفر که به دلیل مهریه در آستانه زندانی شدن بود به پدرم مراجعه کرده بود. در نهایت با همفکری والدین قرار شد ۱۶ میلیون از هزینه مراسم را به این همشهری هدیه کنیم تا بخشی از بدهی‌اش به خاطر مهریه پرداخت شود و جلو زندانی شدن او را بگیریم. البته هدف اصلی فرهنگسازی است و این که هزینه‌های ازدواج را کاهش داد و بخشی از آن را برای برکت زندگی در راه کار خیر صرف کرد.»

پیوند این زوج با مهریه ۱۴ سکه آغاز شده است. عارفه می‌گوید: «اگر قرار است تغییری در جامعه ایجاد شود باید از خود ما و تصمیمات خودمان شروع شود. بعضی از دوستانم با این موضوع مخالف بودند ولی این تصمیمی است که به آن افتخار می‌کنم. زندگی ما قرار است بر اساس تفاهم و حقوق برابر شکل بگیرد و میزان مهریه در این سبک زندگی نقش چندانی ندارد.»

امیرحسین می‌گوید: «آیت‌الله سید جواد معصومی که خطبه عقد ما را خواند می‌گفت خیلی وقت است که عقدی با مهریه ۱۴ سکه نخوانده است و امیدوار بود این سنت در شهر به صورت عرف در بیاید.»

زوج جوان گراشی زندگی خود را با کمک به دیگران آغاز کردند و در ادامه راه نیز قصد دارند این مسیر را ادامه دهند. از نظر آن‌ها نیک‌اندیشی فقط در کمک‌های مالی نیست امیرحسین و عارفه به صورت‌های دیگر مانند کلاس‌های آموزشی به داوطلبان کنکور نیز گونه‌ای دیگر کار خیر انجام می‌دهند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین