شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۰ق.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 1

یادداشت: انتخابات لار، چرایی و چالش های پیش رو!!

    به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان؛ حجت اخوت از فعالان فرهنگی شهر لار با ارسالی مطلبی دیدگاههای خود را در زمینه انتخابات شورای اسلامی شهر لار ابراز…

 

 

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان؛ حجت اخوت از فعالان فرهنگی شهر لار با ارسالی مطلبی دیدگاههای خود را در زمینه انتخابات شورای اسلامی شهر لار ابراز داشته است که عین مطلب در زیر می آید:

انتخابات این تجلی حضور و دخیل بودن اقشار جامعه در سرنوشت خود، در لار همچون سراسر میهن اسلامی ایران در جریان است. جریانی سراسر شور و یقینا همراه با شعور به وسعت حدود ۵۹،۳۰۰،۰۰۰ نفر در سراسر کشور، لکن انتخابات همواره با طبعاتی ناشی از انتخاب، آن هم در دراز مدت برای انتخاب کنندگان و وظایف و مسئولیت هایی برای منتخبان همراست.

در لار نیز یقینا انتخابات دستخوش تغییرات و چالش های پیش رو خود خواهد بود. بطور مثال دو چالش اصلی در لار را می توان:

الف- آیا مردم لار از شورای قبل احساس رضایت دارند یا با نه، دست به تغییر در ترکیب شورای و آینده خود خواهند زد؟؟

ب – آیا مردم لار به جوانان نخبه خود اعتماد می کنند، یا کماکان بنظر آنان میان سالان گزینه های بهتری نسبت به جوانان هستند؟

یقینا جواب دو سوال بالا راه و مسیر حرکت شهر لار را دستخوش تغییرات اساسی خواهد کرد، که مردم این شهر را حداقل ۴سال دامنگیر آن تصمیم و انتخاب خواهد نمود.

 

اما امروز انتخابات شورای اسلامی شهر لار، موضوعات مختلف جامعه شناختی نیز نمایان کرده است، که شاید در این هیاهوی انتخابات کم تر به آن پرداخته شده است، ولی از درجه اهمیت بالایی برخوردار است و می توان کلید واژه های چرایی این عقب افتادگی و مشکلات جامعه کنونی لار دانست. بطور مثال می توان از چرایی:

 

عدم حمایت قاطع بزرگان و معتمدین شهر از جوانان نخبه لاری؟؟

عدم گذشت و وجود گفتمان بین جوانان نخبه کاندید شهر جهت رسیدن به نتایج نزدیک جهت اهداف خود نام برد، بگونه ای که جواب چرائی های بالا نیز می توان گره از مشکلات جامعه کنونی لار را بگشایند.

وقتی به نزدیک ترین جامعه شهری لار یعنی گراش نگاه می کنیم، خواهیم دید مردمان آن دیار نتایج گفتمان و وحدت رویه و نظر را در زندگی خود درک کرده و از نتایج مطلوب آن بهره می برند. در انتخابات اسفند ۱۳۹۸ از وحدت رویه جامعه کوچک خود نتایج بزرگی را استخراج نمودند و با همان تجربه شیرین امروز در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ با اتخاذ رویه گفتمان سازی و همراه با گذشت بین خود شاهد انصراف کاندید های جوان به نفع هم جهت ایجاد شورایی جوان و نخبه هستیم، اتفاقی که متاسفانه بین جوانان کاندید شورای شهر لار رخ نداد، هرچند یکی به نفع سایر جوانان کنار گیری نمود، لکن دیگران ظاهرا خود را نخبه و شایسته تر از دیگر کاندید جوان می بیند. تفکری که شاید یکی از دلایل حضور افراد میانسال در شورای شهر لار از قدیم تا کنون بوده است. تفکری که نشان از انشقاق و عدم گفتمان در جامعه جوان در وهله اول و در کل جامعه شهری لار در مرحله بعد دانست.

امید است آینده، جوانان لار نیز به این نتیجه از اهمیت بسیار زیاد گفتمان سازی و تعامل با افکار همسو و نزدیک به خود برسند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۴۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین