سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۳ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

چند کلام با اعضای جدید شورای اسلامی شهر لار

اتمام انتخابات شورای شهر و تعیین نتایج آن ما را بر آن داشت تا چند کلامی به اعضای جدید یادآوری کنیم. به گزارش میلاد لارستان؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری…

اتمام انتخابات شورای شهر و تعیین نتایج آن ما را بر آن داشت تا چند کلامی به اعضای جدید یادآوری کنیم.

به گزارش میلاد لارستان؛ انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر پس از فراز و نشیب های فراوان با شرکت غرورآفرین و وفادارانه مردم در ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار و نفرات منتخب تعیین شدند.

در پی حضور حماسی و شورانگیز ملت بزرگ ایران در انتخابات ۲۸ خرداد، رهبر معظم در پیامی پیروزی بزرگ انتخابات را ملت ایران دانستند که در بخشی از میانه این پیام آمده است:

به ملت ایران شادباش می‌گویم و به حضرات محترمی که با انتخاب مردم به مسئولیت والای ریاست‌جمهوری یا عضویت شوراها در سراسر کشور دست یافته‌اند، همراه با عرض تبریک، قدردانی از این ملت باوفا و پایبندی کامل به وظایفی را که در قانون برای آنان شمرده شده است، یادآوری می‌کنم، فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدائی را همواره مدّ نظر داشته باشید.

با واکاوی این جملات حکیمانه می توان به استنباط های مختلفی دست یافت. “فرصت خدمتگزاری” همچون ستاره ای در این بند خودنمایی می کند چرا که مدت ۴ سال تعیین شده جهت پاسخ به اعتماد مردم فرصت مناسبی است و منتخبین باید این ایام را قدر بدانند و در راه رفع عقب ماندگی ها گام بردارند.

در ادامه مطلب چند نکته به اعضای جدید شورای اسلامی شهر لار یادآوری می شود که امید می رود از همین نقطه شروع به آن توجه داشته باشند.

اعتماد عمومی و به عبارتی مسئولیتی که به طور مستقیم از سوی مردم به فرد یا افرادی واگذار می شود، کار را سخت و مسئولیت را سنگین تر می کند چراکه همواره اقدامات و تصمیمات این قبیل مسئولان به طور مستمر زیر ذره بین مردم و سنجش آنان قرار می گیرد پس بهتر است که کارها بگونه ای طراحی و عملیاتی شود که رضایت عمومی و نفع همگانی داشته باشد.

برای ششمین دوره شورای اسلامی شهر لار دهها نفر از گروهها، سلائق و افکار مختلف با انواع تخصص‌ها و مدارج علمی برای ورود به عرصه انتخابات نام نویسی کردند که در این میان ۴۰ نفر توانستند از فیلترهای قانونی تعیین شده عبور کنند.

این تیم ۴۰ نفره می تواند برای شورای شهر لار نقش یک دولت در سایه باشند. قطعا هر یک از این افراد دارای طرح هایی بوده و هستند که شورای جدید امکان بهره گیری از ایده های آنان را دارد.

در لارستان و شهر لار جوانان دارای ایده و پای کار زیادی در ابعاد گوناگون وجود دارند که در صورت ایجاد مجال فعالیت یا فراهم‌کردن شرایط بروز عرض اندام، می توانند دست به کارهای بزرگی بزنند. خوشبختانه شورای جدید دارای ترکیب جوانی است که همین موضوع می تواند نقطه قوت و پله ترقی شورای جدید باشد.

بهره گیری از طرح های افراد ایده پرداز متناسب با شرایط و امکانات موجود می تواند در جلسات شورا مورد کنکاش و کار کارشناسی قرار گیرد تا در اجدایی کردن طرح ها بتوان به شکل علمی و برنامه‌ریزی شده و متناسب با نیازها سرمایه‌گذاری کرد.

مبحث مهم دیگری که می بایست بر آن توجه جدی داشت، ارتباط مستمر و تعامل جدی با نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و تک تک مسئولان ادارات لارستان است که نباید مورد غفلت واقع شود. شورای شهر می بایست حلقه وصل مردم با مسئولان در راستای حل مشکلات فردی و جمعی باشد.

از طرفی استفاده از تجربیات منتخبین مردم در شورای شهر لار در پنج دوره اخیر بسیار حائز اهمیت است و این مهم موجب می‌شود تا دیگر نیازی به تجربه کردن راههای رفته شده، نباشد.

شورای شهر می تواند با اتکاء به جایگاه مردمی خود، تکیه‌گاهی برای سایر مسئولان در لارستان باشد و هر آنچه را نمی توان به جهت موانع سازمانی و اداری به ثمر رساند، پیگیری و عملی کرد. شورای شهر می‌تواند موتور محرک ادارات باشد. شورای شهر باید دوشادوش نماینده جوان مردم در مجلس شورای اسلامی امورات لارستان را در تهران و مرکز استان پیگیری کند. شورای شهر باید تکیه گاه مردم باشد. در یک کلام شورای شهر می بایست برای شهر همه کاره باشد.

نکته مهم دیگری که شورای جدید باید بر آن اهتمام داشته باشد، ارتباط نزدیک و مداوم با رسانه‌هاست. رسانه ای که با قدرت بی‌بدیل خود می تواند بازوی توانمند شورای شهر باشد. منتخبین با بهره گیری از خبرنگاران و رسانه ها قابلیت طرح گزارش ها، ارتباط با مردم و بیان مشکلات داشته باشند. شفاف سازی و ارائه عملکرد شورای شهر از طریق رسانه‌ها قابلیت های شورا را تقویت می کند و در مواقع لزوم با رسانه ای کردن سنگ‌اندازی‌ها و کم‌کاری‌های دیگران، در کارها گره‌گشایی شود.

موضوع بهره گیری و الگوگیری از شهرهای مترقی که توانسته اتد مسیر پیشرفت را زودتر از ما طی کنند، می تواند پیشران ایده‌های جدید شورای شهر در لار باشد. به طور قطع نگاه به بالاتر راه رشد و ارتقاء را هموار و دامنه دید ما را وسیع می کند. اگر به دنبال گذر از گذشته درخشان، عبور از رکود حال و جهش در آینده هستیم، نیازمند تلاش، جهاد و برنامه هستیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین