پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 15

استقرار دستگاه تشخیص سرطان دهانه رحم در مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) لار

  معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از ارائه خدمات تشخیصی کولپوسکوپی به بیماران با هزینه دولتی در بخش زایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) لار خبر داد. به گزارش میلاد…

 

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان از ارائه خدمات تشخیصی کولپوسکوپی به بیماران با هزینه دولتی در بخش زایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) لار خبر داد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، دکتر امین والی پور، معاون درمان دانشکده از ارائه خدمات کولپوسکوپی در  مرکز آموزشی درمانی امام رضا(ع) لارستان خبر داد.

وی با اشاره به این نکته که سرطان دهانه رحم، به عنوان پنجمین سرطان شایع زنان در ایران شناخته شده است اظهار داشت: کولپوسکوپی یک روش تشخیص برای شناسایی سرطان دهانه رحم است که پزشک با استفاده از دستگاه کولپوسکوپ، سلول‌های دهانه رحم را بررسی و در ادامه، چنانچه به مورد مشکوکی برخورد کرد، از آن نمونه‌گیری کرده و برای بررسی‌های بیشتر به آزمایشگاه می‌فرستد؛ در حقیقت، کولپوسکوپی با دقتی بالای ۹۹ درصد می‌تواند سلول‌های بدخیم و سرطانی را تشخیص دهد و از رشد و زیاد شدن آن ها جلوگیری کند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی لارستان، با تاکید بر اینکه این روش تشخیصی در کنار پاپ اسمیر می تواند روش موثری در شناسایی و کنترل موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری باشد افزود: کولپوسکوپی کاملا بدون درد است و هیچ عارضه خاصی ندارد و حتی در دوران بارداری هم قابل استفاده است.

والی پور تصریح کرد: این روش تشخیصی برای مبتلایان به زگیل تناسلی، افراد مبتلا به زخم یا ترشحات غیرعادی واژن، افرادی که پس از روابط جنسی خود، لکه بینی دارند، افرادی که ظاهر سرویکس (دهانه رحم) آنها غیرعادی است و افرادی که نتایج پاپ‌اسمیر غیرطبیعی دارند توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: این دستگاه در بخش زایشگاه بیمارستان امام رضا (ع) لار مستقر شده و بیماران منطقه و حتی مناطق همجوار می توانند پس از تشخیص پزشک متخصص زنان و زایمان از خدمات این دستگاه با تعرفه دولتی استفاده کنند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین