جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 17 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

۶۱ میلیارد ریال به شهرداری‌ها و دهیاری‌های گراش پرداخت شد

مدیر امور مالیاتی گراش گفت: ظرف یک سال گذشته تاکنون رقمی افزون بر ۶۱ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان از محل درآمدهای مالیاتی پرداخت شده…

مدیر امور مالیاتی گراش گفت: ظرف یک سال گذشته تاکنون رقمی افزون بر ۶۱ میلیارد ریال به شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان از محل درآمدهای مالیاتی پرداخت شده است.

به گزارش میلاد لارستان، سید ذبیح سعادت درحاشیه بازدید فرماندار گراش از اداره امور مالیاتی این شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از این مبلغ حدود ۴۴ میلیارد آن به حساب شهرداری گراش پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: مابقی این مبلغ نیز به حساب شهرداری ارد و دهیاری های شهرستان پرداخت شد که سهم دهیاری ها نیز حدود ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.

مدیر امور مالیاتی گراش همچنین گفت: وصول درآمدهای مالیاتی از جمله مالیات بر ارزش افزوده در این شهرستان برای خدمت رسانی به مردم و پیشرفت امور عمرانی نقش بسزا و تعیین کننده ای داشته است.

سعادت با بیان اینکه یکی از پایه‌های مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده است که سه درصد از آن به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود، افزود: این مالیات حتی به دورترین روستاها که دهیاری دارند واریز و برای عمران و آبادانی آنها هزینه می‌شود.

مدیر امور مالیاتی گراش با قدردانی از مردم شهرستان برای همکاری در پرداخت مالیات، تصریح کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده از سال ۸۷ اجرایی شده که یک درصد آن به بخش سلامت، پنج درصد به حساب خزانه و سه درصد هم به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

وی گفت: این عوارض براساس نفوس و جمعیت به هر شهر اختصاص یافته و به هر شهری که جمعیت بیشتری داشته باشد عوارض بیشتری تعلق می‌گیرد.

او ادامه داد: بر اساس برنامه پنجم توسعه عوارض هر شهر مختص به همان شهر بود و در برنامه ششم توسعه که در سال ۹۶ اجرایی شد به نسبت ۷۰ به ۳۰ به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تعلق می‌گیرد.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۲۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین