چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۵۳ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اعلام سهم واریزی به حساب شهرداری‌های لارستان از مالیات؛ سهم لار 24 میلیارد تومان

معاون ارزش‌افزوده اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس با برشمردن ارقام اختصاص یافته از محل درآمدهای مالیاتی به شهرداری‌ها در ۸ ماهه سال جاری، گفت: اوز ۱۵ میلیارد تومان، جویم ۹…

معاون ارزش‌افزوده اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس با برشمردن ارقام اختصاص یافته از محل درآمدهای مالیاتی به شهرداری‌ها در ۸ ماهه سال جاری، گفت: اوز ۱۵ میلیارد تومان، جویم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، خنج ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، گراش ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و مجموع شهرهای لارستان ۶۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، بنارویه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بیرم ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، خور ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، دهکویه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، عمادده یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، لار ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و لطیفی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

به گزارش میلاد لارستان، طی آئینی با حضور فرماندار ویژه لارستان، معاون ارزش‌افزوده اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس، شهردار لار و جمعی از دیگر از مدیران، مراسم معارفه معاون مدیرکل و رئیس اداره امور مالیاتی لارستان برگزار شد.

در این مراسم معاون ارزش‌افزوده اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس در این مراسم با بیان اینکه یکی از پایه‌های اساسی حکمرانی مردمی، بحث تأمین درآمدهای پایدار برای کشور است و هر کشوری که در بحث مشارکت و ترغیب مردم در مباحث اقتصادی در موضوعات تولید و کسب‌وکار و فعالیت‌های اقتصادی بهتر عمل کند، قطعا در دستیابی به اهداف کلان حکومت موفق‌تر خواهد بود، گفت: در اسلام مبحث پذیرفته شده مالیات در کنار خمس و زکات و دیگر مواجب شرعیه داریم.

علیرضا پناهی با اشاره به اینکه پس از انقلاب اسلامی به جهت آنکه اقتصاد کشور تک‌محصولی و متکی به نفت بوده و در پی آن مصائبی در پی تحریم به کشور تحمیل می‌شود، بهترین راهکار در جهت استقلال اقتصادی، تأمین پایدار درآمدهای مالیاتی بعنوان درآمدهای مطمئن و پاک است، افزود: با توجه به شعار کلیدی دولت سیزدهم، در راستای گفتمان‌سازی ایجاد عدالت در جامعه و ایجاد شفافیت و رفع تبعیض و کاهش فاصله طبقاتی، توجه ویژه‌ای به موضوع درآمدهای مالیاتی در دولت شده است.

وی با اذعان به اینکه دولت در پی آن است تا با حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد به محرومیت‌زدایی حرکت کند، تصریح کرد: اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس با اخلاق‌مداری، حفظ آرامش، رعایت انصاف و عدالت به دنبال تحقق اهداف است.

معاون ارزش‌افزوده اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه با بخشی وصول مالیات و ارزش افزوده می‌توان با کمک شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای خدمات‌رسانی گام برداشت، ادامه داد: بخشی از این درآمد به بخش سلامت یا حتی روستاهای فاقد دهیاری برخوردار می‌شوند.

این مسئول با اذعان به اینکه براساس قانون، مالیات بر ارزش افزوده که وصول می‌شود، در حال حاضر ۹ درصد است که ۳ درصد آن متعلق به شهرداری‌هاست، عنوان کرد: مالیات به شکل متمرکز به حساب خزانه واریز می‌شود و براساس قانون به تناسب جمعیت یا سایر موضوعات به حساب دهیاری‌ها یا شهرداری‌ها واریز می‌شوند و آنان مکلف هستند این مبالغ دریافتی را نه در کارهای جاری بلکه طبق قانون در کارهای عمرانی هزینه کنند.

پناهی با برشمردن ارقام اختصاص یافته از محل درآمدهای مالیاتی به شهرداری‌ها در سال ۱۴۰۱، گفت: خنج ۱۳۲ میلیارد ریال، گراش ۱۷۲ میلیارد ریال و لارستان شامل جویم، اوز و بنارویه ۶۸۱ میلیارد ریال و شهر لار ۱۹۰ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

وی با بیان اینکه در ۸ ماهه سال جاری اوز ۱۵ میلیارد تومان، جویم ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، خنج ۱۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، گراش ۲۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و مجموع شهرهای لارستان ۶۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بودجه به آنها اختصاص یافته است، خاطر نشان کرد: بنارویه ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان، بیرم ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، خور ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، دهکویه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، عمادده یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان، لار ۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان و لطیفی ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ به حساب شهرداری‌ها واریز شده است.

معاون ارزش‌افزوده اداره‌کل امور مالیاتی استان فارس با اعلام مبالغ واریز شده به دهیاری‌های لارستان نیز، یادآور شد: در مجموع در ۸ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۰ میلیارد تومان به حساب دهیاری‌های لارستان واریز شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اذعان به اینکه نسبت به ۸ ماهه سال گذشته با فعالیت همکاران در اداره لارستان با رشد قابل ملاحظه پرداختی و واریزی به حساب شهرداری‌ها بوده‌ایم، بیان کرد: در اوز، جویم، خنج و گراش با ۱۲۷ درصدی افزایش واریزی داشته‌ایم.

وی با طرح این پیشنهاد به شهرداری‌ها مبنی بر اینکه می‌توان یکی از پارک‌ها را بعنوان پارک مالیات نامگذاری کرد و در ابتدای شروع پروژه، شهرداری درخصوص تبلیغات و فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی همکاری می‌کردند، افزود: انتظار می‌رود که یکی از پروژه‌ها بعنوان مالیات نامگذاری کرد و از طرفی در عرصه فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی اقدام شود.

به گزارش میلاد لارستان، در این مراسم از تلاش‌های ناصر گودرزی سرپرست سابق تجلیل و عیسی عباسی بعنوان معاونت مدیرکل و رئیس امور مالیاتی لارستان منصوب شد. عیسی عباسی اهل قیروکارزین، دارای مدرک ارشد مدیریت و ۲۶ سال سابقه کار دارد و پیش از این رییس اداره امور مالیاتی شهرستان نیریز را عهده دار بوده است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۹:۳۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین