چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۴۰ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مدیرکل مالیات فارس پای مشکلات بازاریان لاری نشست

    مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در سفر به شهر لار ضمن شنیدن نظرات و انتقادات صاحبان اصناف به سوالات و مشکلات آن‌ها نیز پاسخ داد. به گزارش میلاد…

 

 

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در سفر به شهر لار ضمن شنیدن نظرات و انتقادات صاحبان اصناف به سوالات و مشکلات آن‌ها نیز پاسخ داد.

به گزارش میلاد لارستان، حمیدرضا محمدابراهیمی مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با حضور در اتاق اصناف لارستان، در جلسه‌ای سه ساعته ضمن شنیدن نظرات و انتقادات صاحبان اصناف به سوالات و مشکلات آن‌ها نیز پاسخ داد.

در این دیدار جمعی از کسبه و بازاریان لارستان، مهم‌ترین مشکلات حوزه مالیاتی را مطرح و مدیرکل امور مالیاتی فارس نیز ضمن پاسخ به انتقادات صاحبان اصناف، دستور پیگیری برخی از مشکلات این حوزه را داد.

در این نشست، مدیرکل امور مالیات استان فارس با بیان اینکه وقتی مستندات و تکالیف مانند فاکتور خرید محصول توسط فروشندگان به درستی ارائه شود روند درآمد و هزینه ای بهتر محاسبه می‌شود، اظهار داشت: بهتر است فروشندگان از دستگاه پوز برای خرید و فروش محصولات خود در تمام مراحل استفاده کنند تا به این ترتیب روند درآمد و هزینه ای دقیق‌تر مشخص باشد.

ابراهیمی با اشاره به اینکه طبق ماده ۹۷ قانون یک برگ فرم توسط فرد به عنوان اظهارنامه تحویل اداره مالیات می‌شود تا درآمد مشمول مالیات بر آن اساس تعیین شود، افزود: مراجع مختلفی برای تعیین میزان مالیات مشخص شده و اگر افراد به میزان مالیات خود اعتراضی دارند می توانند به آنها مراجعه کنند.

وی با تأکید بر اینکه باید شرکت ها فعالیت های خود را مستندسازی کنند که بعداً با مشکلی روبرو نگردند، تصریح کرد: در تبصره ۱۰۰ قانون که بر اساس روند فعالیت برای افراد توسط سازمان مالیات تعیین شده است قانون‌گذار بنا بر فعالیت‌هایی که محرز شده، مالیات مشخص شده و حتی برخی حساب های تجاری و موارد مالیاتی به حساب نیامده وگرنه حتی ممکن است مالیات از این میزان نیز فزونی یابد.

این مسوول با اذعان به اینکه برخی افراد کارهای آشپزخانه ای یا فعالیت های غیرتجاری دارند، در این مواقع نیز باید فرد ثبت کند که دارای فعالیت غیرتجاری است و قانون از این افراد دفاع می‌کند، خاطر نشان کرد: در بحث موسسات خیریه طبق ماده ۱۳۲ و آیین نامه مربوط به آن موظف هستند علاوه بر تکمیل اظهارنامه مالیاتی، باید دفاتر اسناد و مدارک ارائه داده و در سازمان مالیات نیز یک نفر ناظر بر آنها باشد تا در بحث مالیات معاف شوند.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه در شهر لار که افرادی رابط خیر به حساب می آیند و جزو معتمدین لحاظ می‌شوند نیز باید حساب غیرتجاری خود را معرفی و در این خصوص مستندات ارائه کنند، یادآور شد: مثلا اگر‌ خیری در مدرسه‌سازی کمک کرد، مدیر آموزش و پرورش باید یک نامه تاییدیه به اداره مالیات صادر کنذ که خیر این میزان هزینه را بابت کار خیر به آموزش و پرورش کمک کرده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس با بیان اینکه هر کار خیری که صورت می پذیرد در صورتی که نامه تاییدیه توسط دستگاه مربوطه صادر شود گردش حساب آن کار از مالیات فرد خیر حذف خواهد شد، عنوان کرد: از زمان صدر اسلام نیز وجوهی به دولت تحت عنوان خراج به حکومت اسلامی داده می شد که این خراج بخشی از سود تجار آن زمان بود و برای هزینه های حکومت اسلامی مورد استفاده قرار می گرفت.

وی میزان درآمد مالیاتی استان فارس در سال گذشته را بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که خدماتی که ارائه شده بیش از این میزان بوده است.

ابراهیمی یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد و شرکت ها در بحث مالیات با آن مواجه هستند را ناشی از عدم آشنایی با قوانین مالیاتی دانست و گفت: بهتر است افراد قوانین مالیاتی را مطالعه کنند یا از کارکنان اداره مالیات پرسش نمایند تا در زمان وصول مالیات با مشکل روبرو نشوند.

وی با اشاره به اینکه درخصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی که برخی اعلام کردند فروشگاه‌ها حاضر به ارائه فاکتور نمی شوند بنا بر قانون فروشگاه باید صورتحساب الکترونیکی صادر کند و در غیر اینصورت با جریمه های سنگین روبرو خواهد شد، ادامه داد: در بحث قانون ارزش افزوده مانند صنف طلافروشان از اواخر سال ۱۴۰۰ کارمزد و سود طلا شامل عوارض می شود و خود طلا از عوارض معاف شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس در پاسخ به این سوال که چرا امسال مالیات ها افزایش پیدا کرده است، عنوان کرد: یکی از دلایل افزایش درآمدهای کاسبان بوده و دلیل دیگر شفاف‌تر شدن اطلاعاتی است که در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار داده شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: در حال حاضر کلیه ارگان هایی که مرتبط با حساب های افراد هستند باید اطلاعات گردش حساب افراد را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند تا بر اساس آن مالیات افراد محسابه شود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین