سه شنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

سهم شهرستان‌های فارس از درآمدهای مالیات/سهم لارستان ۸۸۳ میلیارد ریال

مدیرکل امور مالیاتی فارس، جزئیاتی از درآمدهای مالیاتی و نحوه هزینه آن را ارائه داد و سهم هر شهرستان از این درآمدها را اعلام کرد. به گزارش میلاد لارستان به…

مدیرکل امور مالیاتی فارس، جزئیاتی از درآمدهای مالیاتی و نحوه هزینه آن را ارائه داد و سهم هر شهرستان از این درآمدها را اعلام کرد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرنگار ایرنا، مالیات بر ارزش افزوده، درآمدی پایدار برای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به منظور توسعه و عمران شهری محسوب می‌شود و متولیان امور مالیاتی نیز معتقدند با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت عوارض آن به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، گام مهمی در تحقق عدالت برداشته خواهد شد اما اینکه سهم هر شهرستان‌ از درآمدهای مالیاتی چقدر است و این مبالغ به کدام شهرستان‌ها اختصاص یافته پرسشی است که همواره برای مودیان و پرداخت‌کنندگان مالیات مطرح است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس در این باره گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۲۹ هزار میلیارد ریال از محل وصول مالیات و عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری ها و شهرداری‌های فارس واریز شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۳ درصدی داشته است.

محمدرضا محمدابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا ادامه داد: در حقیقت از محل عوارض ارزش افزوده مردم فارس مبالغی به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر کوچکترین تا بزرگترین شهرستان‌های استان واریز شده که این مبالغ صرف توسعه خدمات شهری و عمرانی هر شهرستان می‌شود.

او از واریز ۱۰ هزار میلیارد ریال مالیات سلامت و عوارض ارزش افزوده به حساب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی جهت استفاده در امور بهداشت و درمان استان و رشد ۲۶ درصدی آن نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: ۸۴۰ میلیارد ریال نیز به حساب امور عشایر فارس واریز شده است.

 

سهم هر شهرستان از درآمدهای مالیاتی چقدر است؟

مدیرکل امور مالیاتی فارس به سهم هر شهرستان از درآمدهای مالیاتی اشاره کرد و گفت: بر این اساس مبلغ ۱۰ هزار و ۷۰۶میلیارد ریال به شهرستان شیراز، ۲ هزار و ۴۶۳ میلیارد ریال به شهرستان مرودشت، یک هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال به شهرستان زرقان، یک هزار و۲۵۷ میلیارد ریال به شهرستان کازرون، ۸۸۳ میلیارد ریال به لارستان، یک هزار و ۲۰۹ میلیارد ریال به شهرستان فسا و یک هزار و ۹۷میلیارد ریال به شهرستان جهرم اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین مبلغ ۵۹۴ میلیارد ریال به حساب شهرستان آباده، ۲۵۱ میلیارد ریال به ارسنجان، ۴۰۵ میلیارد ریال به استهبان، ۵۴۶ میلیارد ریال به اقلید، ۲۳۱ میلیارد ریال به اوز، ۱۸۶ میلیارد ریال به بختگان، ۱۷۴ میلیارد ریال به بوانات، ۲۱۷میلیارد ریال به بیضا، ۱۷۷ میلیارد ریال به پاسارگاد، ۱۴۱ میلیارد ریال به جویم، ۳۲۳میلیارد ریال به خرامه، ۲۹۷ میلیارد ریال به خرم‌بید و ۲۴۴ میلیارد ریال به حساب خفر واریز شده است.

محمد ابراهیمی با بیان اینکه مبلغ یک هزار و ۱۹۵میلیارد ریال به شهرستان داراب اختصاص یافته، گفت: همچنین مبلغ ۲۴۳میلیارد ریال به حساب شهرستان خنج، ۲۶۱ میلیارد ریال به رستم، ۴۲۹ میلیارد ریال به زرین‌دشت، ۳۱۸ میلیارد ریال به سپیدان، ۱۲۲ میلیارد ریال به سرچهان، ۲۲۴ میلیارد ریال به سروستان، ۲۶۲ میلیارد ریال به فراشبند، ۶۸۶ میلیارد ریال به فیروزآباد، ۴۰۸ میلیارد ریال به قیروکارزین، ۴۹۴ میلیارد ریال به کوار، ۳۰۹ میلیارد ریال به کوه‌چنار، ۳۱۷ میلیارد ریال به گراش، ۵۴۰ میلیارد ریال به لامرد، ۶۶۸ میلیارد ریال به ممسنی، ۳۸۱ میلیارد ریال به مهر و ۴۸۰ میلیارد ریال به حساب نی‌ریز واریز شده است.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “سهم شهرستان‌های فارس از درآمدهای مالیات/سهم لارستان ۸۸۳ میلیارد ریال”

  1. ناشناس گفت:

    برای گرفتن مالیات سهم لارستان از همه بیشتر است.چرا؟

  2. ناشناس گفت:

    چرا سهم لارستان اینقدر کمه؟

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین