جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

از سیر تا پیاز آخرین وضعیت تخصیص بودجه بیمارستان جویم لارستان

بیمارستان ۳۲ تخت خوابی سید الشهدا(ع) جویم لارستان از جمله پروژه هایی است که به عنوان یکی از ارزوهای مردم دیار کهن جویم به شمار می رود. موضوع بیمارستان جویم…

بیمارستان ۳۲ تخت خوابی سید الشهدا(ع) جویم لارستان از جمله پروژه هایی است که به عنوان یکی از ارزوهای مردم دیار کهن جویم به شمار می رود.

موضوع بیمارستان جویم طی سال های گذشته با تبدیل مجوز درمانگاه ۱۰ تختخوابی که سال ۹۲ ساخته شده  به بیمارستان ۳۲ تختخوابی و داستان های پیرامونی آن بیشتر نمود پیدا کرد. در سال ۱۳۹۵ محمدی ریاست وقت شورای شهر جویم خواستار به ثمر رسیدن موضوع اخذ مجوز گردید.(لینک خبر) قرار بوده این بیمارستان  با زیربنای ۲۵۰۰ مترمربع ساخته شود.

پس از چندین سال پیگیری مجوز بیمارستان ۳۲ تختخوابی در جویم بالاخره صادر شد و مردادماه ۱۳۹۸  کلنگ بیمارستان به زمین خورده و ساخت آن  آغاز گردیده و ۲ میلیارد تومان اعتبار اولیه با پیگیری نماینده وقت برای آن در نظر گرفته شد که احتمالا ۱ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است . اگرچه عملا برای درمانگاه جویم و یا همان فاز۱ بیمارستان و نگهداری و تکمیل آن طی سالهای گذشته (۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ و..)   بیش از ۳ میلیارد تومان مصرف گردیده اما رئیس وقت دانشکده علوم پزشکی لارستان در سال ۱۳۹۹ اعتبار مورد نیاز این پروژه(عملا تکمیل فاز دوم و ایجاد بیمارستان) را ۲۵ تا ۳۰  میلیارد تومان ذکر نموده بود.

اما رضایی رئیس فعلی دانشکده علوم پزشکی لارستان قصه پرغصه بیمارستان جویم را این گونه تشریح نموده و می گوید: در سال ۹۸ جمعا مبلغ یک میلیارد تومان و در سال ۹۹ مبلغ ۶ میلیارد تومان برای این بیمارستان جذب شده و متاسفانه طی این سال‌ها، جذب اعتبارات از محل اعتبارات استانی و اعتبارات یک درصد ارزش افزوده اتفاق افتاده که با توجه به هزینه سنگین ساخت بیمارستان، نمی‌توانست پاسخگوی ساخت سریع آن باشد.

وی می گوید با پیگیری‌های بسیار خوبی که از سمت مجموعه علوم پزشکی به ویژه همکاران بنده در معاونت توسعه صورت گرفت، سال گذشته مبلغ ۶ میلیارد تومان اعتبار جذب شد و به صورت همزمان همکاران ما انرژی مضاعفی صرف کردند تا بتوانند این طرح را از کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه بودجه عبور دهند و وارد لایحه بودجه کنند تا تامین اعتبار مشخص سالیانه برای آن منظور گردد.

رضایی که قبل از تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ بیان داشته بود طی رایزنی  با سازمان برنامه و بودجه تلاش می کنیم که اگر موضوع بیمارستان جویم وارد قانون بودجه ۱۴۰۰ لااقل  به میزانی اعتبار جذب نماییم که پروژه تا بودجه سال ۱۴۰۱ متوقف نشود؛  اکنون و پس از تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ به سخن خود صحه گذاشته و می گوید: در رابطه با تامین اعتبار، مبلغ ۱۸ میلیارد تومان جهت ۱۴۰۰ و ۱۸ میلیارد تومان دیگر برای ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرده و در قالب یک برنامه دو ساله این اعتبار به ما ابلاغ شده که لازم است در این خصوص از شخص دکتر اقتداری قدردانی کنیم.

با این حساب، تا این لحظه اعتبار ۴۳ میلیارد تومانی(۱+۶+۱۸+۱۸ میلیارد تومان طی سالهای ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱) برای بیمارستان جویم در نظر گرفته شده که عمده آن در سال جاری خواهد بود.

وی در خصوص پیمانکار پروژه نیز می گوید:  پیمانکار پروژه در سال ۹۹ تخلفاتی در ساخت داشت که دفتر فنی دانشکده و دفتر فنی استانداری با هوشیاری متوجه این موضوع شده و با توجه به اینکه بیمارستان، ازجمله بناهای امن و با مقاومت سازه ای بالاست، مجبور شدیم بخشی از ساخت و سازهای ستون ها را تخریب کرده و مجددا بتون ریزی کنیم که با چالش تهیه سیمان در این ایام نیز مواجه شدیم. گفتنی است یک مرتبه پیمانکار پروژه توسط مجموعه علوم پزشکی خلع ید شده که با وساطت شورای جویم فرصت مجددی به پیمانکار داده شد.

رضایی می گوید: در پایان باید گفت دانشکده علوم پزشکی، به جد پیگیر پروژه بیمارستان جویم است و برخی چالش های اساسی از جمله کمیسیون ۲۳ و تامین اعتبار ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ حل شده و امیدواریم در برابر مردم خوب و فهیم جویم روسپید شویم

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

5 Responses to “از سیر تا پیاز آخرین وضعیت تخصیص بودجه بیمارستان جویم لارستان”

  1. از جویم گفت:

    الان هم کار شروع کنند. تا سه سال دیگر. بیمارستان. آماده نمیشود

  2. شیبانی از بخش جویم گفت:

    با عوض شدن دولت مسولین بهداشت. ودرمان. لار ستان هم عوض می شوند باز. روز. از نو. بازی. از نو جویم می ماند و ساخت بیمارستانش تا قیامت

  3. جوابیه به نماینده مجلس گفت:

    این اطلاعیه علوم پزشکی. تلویحا جواب آقای حسین زاده نماینده مجلس. است که همه فعالیت ها. را متوجه. خودشان می کنند

  4. محمد امین گفت:

    *نماینده جوان و جهادگر بی ادعا را در مسیرخدمت به مردم خسته و فرسوده نکنیم*

    با سلام و عرض ارادت…

    نکاتی چند در خصوص مطالب منتشر شده در آفتاب لارستان …
    با حساب تاریخ ۱۹ ساله شروع پروژه بیمارستان جویم ذکر شده توسط جناب نویسنده ابتدا به ساکن پاسخگوی این سئوالات باشند و بعد نتیجه اقدامات را مصادره بفرمایند:

    ۱- علت رکود و سکون ۱۹ ساله پروژه را شفاف مطرح کنند جناب نویسنده بزرگوار..
    ۲- وقتی پروژه ای کلید میخوره قطعا هزینه ساخت و تجهیز در زمان تصویب در بودجه گنجانده می شود بفرمایند این بودجه چقدر بوده و تا چه میزان صرف ساخت بیمارستان شده؟
    ۳- زمان تصویب ساخت و فاصله اقدام اجرایی پروژه چقدر هست؟

    ۴- اگر وقفه بوده چه علت خاصی مانع و یا موانعی سر راه شروع پروژه بوده؟
    ۵- اگر مبالغ تخصیصی در بودجه وصول نشده علت عدم وصول چی بوده ؟ و آیا توسط مسئولین محترم وقت پیگیری شده؟ ( قطعا اگر مصرانه پیگیری شده بود به نتیجه می رسید و ۱۹ سال به تعویق نمی افتاد)
    ۶- پیمانکاری که تخلف ایشان به گفته نویسنده محترم متن مشهود و اثبات شده ،در ابتدا بر چه اساس و موازینی مورد تایید قرار گرفته و قرارداد تنظیم شده ؟ آیا قانونی و از طریق مناقصه بوده ؟ چه کسانی مسئولیت ان را برعهده داشته اند؟

    ۷ – در ادوار گذشته بزرگان لار بفکر تکمیل پروژه نبوده اند و در این یک سال و اندی که دکتر حسین زاده عزیز بعنوان نماینده مردم با تمام وجود و مخلصانه در تلاش توسعه متوازن حوزه انتخابیه هستن رگ غیرت آقایان به جوش اومده و بدنبال احقاق حقوق به زمین مانده ۱۹ ساله مردم شریف جویم شده اند و از جذب اعتبار بیش از ۴۳ میلیارد تومانی دم می زنند ، چه جوابیه اقناعی را میتوانند ارائه دهند ؟

    ۸- از جناب دکتر اقتداری و تلاش ایشان متشکریم و اینکه نویسنده محترم از این بزرگوار نام برده اند قابل تحسین هست و لازم هست گفته شود ایشان هم گراشی هستن و همشهری جناب نماینده محترم ، قطعا در این عرصه با یاری هم و مساعدت مسئولین بزرگوار رده بالا در جذب بودجه کسب موفقیت کرده اند ، جناب نویسنده بزرگوار سهم همکاری و مساعدت شما در جذب این اعتبار چقدر بوده؟

    با حب و بغض های ناشی از کدورت های کهنه و نخ نمای گذشته فرصت سوزی نکنیم و بگذاریم نماینده محترم همچنان پرانرژی و خستگی ناپذیر به پیش بروند و برای همه چهار شهرستان حوزه انتخابیه منشا خدمات و اقدامات ارزنده باشند…

    کار وقتی از سر خلوص نیت باشد یقینا خدای متعال عزت و سربلندی را به خدمتگزاران مخلص عنایت خواهد کرد ، و ان شاءالله دکتر حسین زاده مصمم تر از قبل بدنبال تحقق مطالبات مردم شریف شهرستانهای حوزه انتخابیه خواهند بود …و دستان یاریگر خوبان منطقه و همراهی آنها توشه راه مسیر پرفراز و نشیب این بزرگوار خواهد بود …

    والعاقبه للمتقین ، والله مع الصابرین

  5. خطاب به محمد امین گفت:

    شما آقای دکتر افتخاری را گراشی قلمداد کردید وانرا همشهری نماینده مجلس. آیا تنها کسانی که از گراش هستند منشا خدمت میشوند بنده خدا شما خیلی متعصبانه قلم فرسایی کردید. وچندان به دل نمی شینه گفته های شما خلاصه هرکس اقدامی انجام دهد مفید. است. اهل هر کجا باشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین