جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

رتبه 14 کنکور انسانی: تجربه تحصیل در تهرانم توانمندی دبیران لارستان را تایید می کند؛ هر جای بتوان به همشهریان و هموطنان کمک کرد موثر خواهد بود.

همزمان با اعلان نتایج کنکور سراسری به رویه سالهای گذشته خبرنگاران میلادلارستان به سراغ رتبه های برتر کنکوری منطقه رفته  و با آنان به گفتگو پرداخته اند. مهدی مسلمانی رتبه…

همزمان با اعلان نتایج کنکور سراسری به رویه سالهای گذشته خبرنگاران میلادلارستان به سراغ رتبه های برتر کنکوری منطقه رفته  و با آنان به گفتگو پرداخته اند. مهدی مسلمانی رتبه ۱۴ علوم انسانی اولین رتبه برتری است که میلاد لارستان با وی به گفتگو نشسته است. وی که مدتی از تحصیل خود را در تهران گذرانده معتقد است سطح دبیران لارستان در مقایسه با دبیران کشور رتبه قابل قبول بوده و جزوات معلمان لاری معمولا همگی کامل هستند. وی معتقد است هر جایی که بتوان به هم شهریان و هم وطنان کمک کرد موثر خواهد بود. مهم این است که برای جامعه مفید باشیم….

۱- در ابتدا خودتان را معرفی بفرمایید؟ رتبه و رشته خود را بیان کنید؟

مهدی مسلمانی رتبه ۱۴ در رشته علوم انسانی منطقه ۲ کشور

۲- به چه صورت از رتبه خود با خبر شدید و احساستان چه بود؟

در حال دیدن والیبال المپیک بودم که در کانال های تلگرامی متوجه شدم نتایج اعلام شده است . متاسفانه همان موقع اینترنت خانگی قطع شد اما بالاخره با خرید بسته اینترنت گوشی وارد سیستم شده و از رتبه خود مطلع شدم. در ابتدا احساس فوق العاده ای نداشتم زیرا برایم قابل انتظار بود اما در ادامه وقتی واکنش اطرافیان را دیدم احساس خوشحالیم مضاعف شد.
۳- قصد دارید چه رشته ای را انتخاب کنید؟

دوست دارم رشته حقوق بخوانم
۴- روش درس خواندن شما به چه صورت بود و روزانه چقدر مطالعه میکردید؟

با توجه به اینکه من قبلا در رشته ریاضی مدرسه تیزهوشان شهید بهشتی بوده ام ولی الان رشته علوم انسانی امتحان میدادم به این دلیل اولین موردی که به ذهنم رسید این بود که یک دید کلی از درس های رشته انسانی داشته باشم. اول یک دور دروس دهم و یازدهم را کار کردم و بعد از آن علاوه بر درس به تست زنی پرداختم. وقتی درسی تمام میشد تست آن را میزدم تا برایم آن درس تثبیت شود. چند روز بعد نیز دروس خوانده شده را جهت اینکه فراموشم نشود دوره میکردم. اوایل روزانه حدود ۶ ساعت درس می‌خواندم اما در ادامه از ۷ تا ۱۰ ساعت مطالعه روزانه داشتم.
۵- بیماری کرونا بر روی درس خواندن شما چه تاثیری داشت؟

شاید بتوان گفت بیماری کرونا برای من فرصت تصمیم گیری بهتری را فراهم کرد تا فکر کنم و رشته خود را عوض نمایم. از آنجا که طی یک سال اخیر در هر صورت مدرسه نمی رفتم کرونا تفاوتی در درس خواندنم ایجاد نمی‌کرد .
۶- نظر شما در مورد آموزش های مجازی چیست؟

آموزش مجازی یک تجربه جدید بود اما بنظر من مزیت بزرگ آموزش حضوری این بود که ما مجبور به یادگیری بودیم اما در آموزش مجازی کیفیت یادگیری کمتر بود و قاعدتا در افت دانش آموزان تاثیر گذار بوده است.
۷- سطح معلمان و امکانات شهرستان را به چه صورت ارزیابی میکنید؟

زمانی که در مدرسه تیزهوشان رشته یاضی را می‌خواندم بنظرم سطح دبیران بالا بود. من مدتی در تهران بوده و دبیران آنجا هم دیده ام. اگر بخواهم مقایسه کنم واقعا سطح دبیران شهرستان خوب است. شاید این ذهنیت در افراد هست که فکر میکنند حتما دبیران شهرستان های دیگر بهتر هستند اما تجربه شخصی من این مورد را تصدیق نمیکند. حتی جزوه های دبیران شهرستان واقعا کامل بود.

۸- کمبودهای شهرستان لارستان را در چه میدانید ؟

هر چه به سمت مراکز استان و پایتخت برویم بالطبع امکانات مدارس بیشتر است. البته بیشتر امکانات در اختیار مدارس غیرانتفاعی شهرهای بزرگ است و افرادی که پول دارند بهتر می توانند از امکانات بهره ببرند. اگر شرایطی ایجاد شود که در شهرستان کتابخانه ها و آزمایشگاه های عملی کاملی باشد قطعا بر روی علم افراد نیز تاثیرگذار خواهد بود. البته شاید بتوان گفت با مجازی شدن مدارس بدلیل شیوع ویروس کرونا استفاده از امکانات مدارس توسط دانش آموزان کمتر شده است.

بنظر من با توجه به هزینه بالای کتاب های کمک آموزشی بهتر است که مدارس را به کتاب های روز مجهز کنیم که دانش آموزان بتوانند این کتاب ها را قرض بگیرند و با هزینه کمتر درس بخوانند. مورد دیگر اینکه بجز مدارس و برخی دانش آموزان خاص خیلی دانش آموزان و خانواده های آنان هستند که کنکور و نتایج آن برایشان مهم نیست. این باعث می شود جو درس خواندن در شهرستان کم بشود و این یک نکته منفی و مهم است. باید فرهنگ درس خواندن در بین دانش آموزان و خانواده های آنان ایجاد شود. حتی اگر فردی دارای کار آزاد هم هست بهتر است از لحاظ علمی خود را ارتقا دهد تا بهتر در کار خود مدیریت نماید.
۹ – توقع شما از مسئولین شهرستان؟

قطعا در شهرستان دانش آموزان مستعد زیادی حضور دارند ولی بخاطر مسائل مالی نمی توانند برنامه ریزی درسی خوبی داشته باشند. از مسئولین تقاضا دارم که این دانش آموزان را شناسایی و ارتقا دهند. شاید نشود عدالت را در کل کشور برقرار کرد اما میتوانیم در شهرستان خود شرایط عدالت را برای دانش آموزان فراهم کنیم.
۱۰- در مورد کلمات زیر نظر خود را بیان کنید؟
کنکور سراسری
مشق شب
پیش دانشگاهی
کارنامه پایان ترم

یک آزمون در استرس و پر فشار

اجبار پنهان که میتواند مفید باشد

سال خیلی عجیب،

پر فشار و لذت بخش
۱۱- آیا از کتاب ها و امتحانات کمک درسی هم استفاده می کردید؟

از کتاب های کمک درسی نیز بدلیل تست زدن و سنجش خود استفاده میکردم زیرا تنها خواندن کتاب های کمک درسی نمی تواند موفقیت را تضمین کند.
۱۲- توصیه شما به کنکوری های سال آینده چیست؟

دانش آموزان باید سعی کنند تمرکز خود را روی درس بگذارند و درگیر مسائل حاشیه ای نشوند. باید بدانند که کنکور مهم است و برای آینده آنها تاثیرگذار خواهد بود. حتی شهری که در آن قرار است دانشگاه خود را بگذرانند برای آینده آنها مهم است.
۱۳- آیا بعد از تحصیلات حاضر هستید به شهرستان خود بازگردید؟

هر جایی که بتوان به هم شهریان و هم وطنان کمک کرد موثر خواهد بود. مهم این است که برای جامعه مفید باشیم.
۱۴- کلام پایانی ؟

ز تمام کسانی که در این یک سال به من کمک کردند تشکر میکنم. پدر و مادر و دوستان واقعا مرا یاری کردند و از همه متشکر هستم

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین