جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

مرگ تلخ یک کارگر «سیمبان» در بنارویه لارستان

یکی از کارگران «سیمبان» مصدوم حادثه برق گرفتگی شرکت توزیع برق شهر «بنارویه» شهرستان لارستان که بر اثر سقوط از پایه به شدت زخمی شده بود، روزگذشته در بیمارستان جان…

یکی از کارگران «سیمبان» مصدوم حادثه برق گرفتگی شرکت توزیع برق شهر «بنارویه» شهرستان لارستان که بر اثر سقوط از پایه به شدت زخمی شده بود، روزگذشته در بیمارستان جان باخت.

به گزارش میلاد لارستان یکی از کارگران سیمبان مصدوم حادثه برق گرفتگی شرکت توزیع برق «بنارویه» شهرستان لارستان که حدود دو هفته پیش بر اثر سقوط از پایه فشار ضعیف دچار مصدومیت شده بود، روزگذشته (۱۲ مرداد) در بیمارستان جان باخت.

شايد بپرسيد سيمبان کیست؟ سيمبان كسى هست كه كارش برقرار ماندن پايدارى شبكه هاى برق است. يعنى وقتى در  گرماى چله تابستان از خنكى كولر لذت ميبريم سيمبان ها مراقب هستند تا در كمترين زمان ممكن بى برقى هاى بوجود آمده ى ناخواسته و بدون برنامه را رفع كنند يا وقتى در بعد از ظهر تابستان بارش موسمى آغاز ميشود و ما از تماشاى باران لذت ميبريم در اين شرايط سخت سيمبان ها خرابى بوجود آمده شبكه هاى برق را برطرف ميكنند،

اما امسال حادثه بوجود آمده در بخش بنارويه لارستان شرايط دردناكى براى سيمبان مرحوم يونس ملايى رقم زد ، اكيپ رفع بى برقى بر اثر باد و طوفان بر روى خط مسيح آباد مشغول بکار بوده که حجم و شدت بی سابقه سیلاب موجب اب بردگی اطراف یکی از پایه های عبوری شبکه گردیده و همزمان با فعالیت این سیمبان فداکار روی پایه دیگر که خارج از حریم رودخانه بوده درخت کناری توسط سیلاب به پایه عبوری برخورد کرده و شدت ضربه بگونه ای بوده که علاوه بر سقوط پایه عبوری موجب شکسته شدن پایه ای میگردد که این سیمبان در حال فرود از آن بوده است.

بر این اساس  در روز حادثه «ملایی» هنگام کار بر اثر برق گرفتگی از پایه فشار ضعیف سقوط می‌کند و از ناحیه دو پا مصدوم شده و به بیمارستان منتقل می‌شود. شدت جراحات وارده به حدی بوده که پزشکان ناچار می‌شوند دو پای ملایی را قطع کنند که درنهایت روز گذشته او به دلیل عفونت‌های ایجاد شده نتوانست بیش از این درد را تحمل کند و جان باخت.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران شرکت توزیع برق فارس؛ یونس مولایی از سیمبانان زحمتکش اداره گروه اتفاقات و عملیات شهر بنارویه شهرستان لارستان بود که عصر روز گذشته مراسم تشیع وی در زادگاهش در روستای «کهنه» بخش مرکزی لارستان برگزار شد.

 

 

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مرگ تلخ یک کارگر «سیمبان» در بنارویه لارستان”

  1. ناشناس گفت:

    سلام اخه يك كارگر زحمتكش با اين شعل خطرناك بدون هيچ ايمني چطور اجازه داشته ميشودبرود بالاي ستون برق كار كند بايد ماشين مخصوص اون رو بالا ببرد.اين چه وضعيته الان كي مسؤول اين كارگر كه چقدر زجر بكشد از دنيا برود. مسوولين بنارويه اين وظيفه شماست

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین