جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 33 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 7

امام جمعه لارستان: شهرداری انتخاب شود که قدرت‌چانه‌زنی داشته باشد

امام جمعه لارستان گفت: امام جمعه شهر لار بیان کرد: شهرداری انتخاب شود که قدرت چانه زنی در سطح استانی و ملی را خوب بلد باشد، توانمند و اهل تعامل…

امام جمعه لارستان گفت: امام جمعه شهر لار بیان کرد: شهرداری انتخاب شود که قدرت چانه زنی در سطح استانی و ملی را خوب بلد باشد، توانمند و اهل تعامل باشد.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام سید مختار موسوی خرم در آیین تحلیف و شروع فعالیت شورای ششم بخش مرکزی لارستان اظهار داشت: اعضای شوراهای جدید(ششم) در شهرها و روستاها باید ضمن اشراف و تسلط کامل بر قوانین و رسالت ذاتی خود در نظام جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر واقعی، از برخی شعارها و طرح های دهان پرکن، تقلیدی و به اصطلاح فضایی دوری کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: شوراها خود را در برخی موضوعات محلی صرف محدود و محصور نکنند، دید وسیع و نگاه بلند برای حل موضوعات و مشکلات مبتلابه جامعه و شهر و دیار خود داشته باشند.

وی تصریح کرد: همچنین شوراها باید مساله محور باشند و کار تشکیلاتی کنند، از نظر و ایده نخبگان و صاحبنظران در حوزه های مخلف مشاوره و کمک بگیرند.

امام جمعه شهر لار یادآور شد: شوراها باید به درستی و نگاه دقیق و عالمانه به موضوعات آسیب ها، ظرفیت ها و توانمندی های بومی هر منطقه ، شهر و روستای خود را در وهله نخست شناسایی کنند.

وی یادآور شد: شوراها نباید خود را در مشکلات و برخی گرفتاری ها در سطح ملی درگیر کنند و تحت تاثیر فضای عمومی کشور قرار نگیرند، چون هر شهر و منطقه ای نیز معضلات و آسیب های خاص خود را دارد.

امام جمعه لار یاداورشد: شوراها باید توانمندی ها و ظرفیت های بالقوه منطقه لارستان را به خوبی شناسایی کنند با تکیه بر این استعدادها و توانایی ها برای حل مشکلات مردم بهره ببرند.

وی گفت: یکی از توانمندی های عظیم این منطقه ظرفیت بالای خیرین و نگاه تجارت پیشگی مردمان این دیار است که هم اینک و در این شرایط خاص و بحران های مالی و اقتصادی بهترین و بالاترین ظرفیت برای رفع تنگناها و مشکلات است.

موسوی خرم بیان کرد: شوراها باید مشاوره پذیر باشند و با خرد جمعی و بهره گیری از مشاوران امین ، نخبگان و دانشگاهیان در مسیر خدمت به مردم و انجام امور غفلت نکنند.

وی همچنین به یکی از وظایف خطیر شوراها برای انتخاب شهردار نیز اشاره کردو گفت: باید در این راستا با نهایت دقت و ظرافت و به دور از نگاه های احساسی و هیجانی و دوری از تعصبات اقدام کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین