سه شنبه ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۳ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

نجات جان ۴۸۱ نفر از اتباع بیگانه سرگردان در کوه‌های لارستان

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: روز گذشته ماموران انتظامی لارستان با اقدام به موقع مانع از سردرگمی و فوت ۴۸۱ نفر از اتباع بیگانه رها شده در کوه های اطراف…

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: روز گذشته ماموران انتظامی لارستان با اقدام به موقع مانع از سردرگمی و فوت ۴۸۱ نفر از اتباع بیگانه رها شده در کوه های اطراف آن شهرستان شدند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، سردار رهام بخش حبیبی گفت: به دنبال تحولات منطقه‌ای در مرزهای شرقی و هجوم پناهندگان غیرمجاز به کشور، مأموران انتظامی لارستان از طریق گزارش‌های مردمی مطلع شدند تعداد زیادی اتباع بیگانه به صورت خانوادگی وارد ایران شده‌اند و متأسفانه افراد سود جو و کلاهبردار آنان را در کوه‌های اطراف لارستان رها کرده‌اند.

وی افزود: موضوع در دستور کار قرار گرفت و سریعاً مأموران انتظامی در قالب ۸ اکیپ پس از هماهنگی با مقام قضائی به صورت پیاده و همچنین بوسیله یک فروند بالگرد متعلق به اورژانس به کوه‌های صعب‌‎العبور لارستان اعزام شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس خاطر نشان کرد: مأموران پس از ساعت‌ها جستجو ۴۸۱ نفر از اتباع بیگانه که به صورت خانوادگی در کوه‌های اطراف لارستان سردرگم و به دلیل نداشتن آب و غذا و گرمای بیش از حد هوا احتمال مرگ و میر آنان وجود داشت، را پیدا کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه مأموران انتظامی به دلیل رعایت حقوق شهروندی پس از ساماندهی در مکانی مناسب امکانات اولیه را در اختیار این افراد پناهنده قرار دادند، گفت: در این خصوص پرونده تشکیل و اقدامات قانونی از طریق دستگاه قضائی انجام شده است.

این مقام انتظامی توصیه کرد کسانی که قصد ورود به کشور ایران دارند از طریق مبادی رسمی و قانونی اقدام کنند تا در دام افراد کلاهبردار و شیاد قرار نگیرند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۳:۱۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین