پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۵ق.ظ
::آخرین مطلب 14 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 20

برای کشف و استخراج معادن لیتیوم لارستان اقدام شود

    به گزارش میلاد لارستان، ابوذر حق پناه دارای مدرک مدیریت استراتژیک با تهیه و ارسال مقاله‌ای بر لزوم کشف و استخراج معادن لیتیوم لارستان تأکید کرده است. روزگاری،…

 

 

به گزارش میلاد لارستان، ابوذر حق پناه دارای مدرک مدیریت استراتژیک با تهیه و ارسال مقاله‌ای بر لزوم کشف و استخراج معادن لیتیوم لارستان تأکید کرده است.

روزگاری، مردم به دنبال مکان هایی بودند که شکار راحت تری به دست آورند و حیوانات را شکار کنند. بعد از آن، به دامپروری مشغول شدند و به جستجوی مراتع و زمین های حاصلخیز کشاورزی می گشتند و نیاز آنها، آب و باران بود. بعد از آن مرحله، فلزات کشف شد و مردم با استخراج فلزات، شروع به ساخت وسایل و امکانات کردند و پیشرفت ها، سریعتر شد.

خصوصا با کشف طلا، ثروتمند شدند و توانایی بهتری کسب کردند. اما نوبت به انرژی و استخراج زغال سنگ، نفت و گاز شد و در امروزِ جهان، کشورهای دارای معادن طلا، نفت و گاز قدرتمند تر هستند و توانایی بالاتری در معادلات جهانی دارند.

پرسش اصلی این است که در آینده دنیا، تجارت به کدام منبع، نیاز بیشتری دارد؟

پاسخ به روشنی روز است.

جهان آینده، تجارت ذخیره انرژی است و همه چیز، از گوشی موبایل تا وسایل آشپزخانه و لوازم کارگاهی و حتی تکنولوژی های پیشرفته هوافضا و … نیاز به باتری برای ذخیره انرژی دارند.

لذا، ماده اصلی برای تولید باتری، عُنصُرِ لیتیوم است که بسیار با ارزش است و از چندسال قبل، کاوش های زیادی برای استخراج لیتیوم در جهان صورت گرفته است. شیلی، استرالیا و آرژانتین، منابع بزرگ لیتیوم دارند اما خبر خوش این است که کشورمان ایران هم، معادن و ذخایر زیادی دارد و میتواند با کشف و استخراج لیتیوم، سود بسیار خوبی کسب نماید.

پیشنهاد جدی من به سرمایه داران و متولیان اداره صنعت، معدن و تجارت لارستان این است که در مسیر کشف و استخراج معادن لیتیوم منطقه، اقدام عملی کنند و از ظرفیت های موجود، استفاده کنیم.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “برای کشف و استخراج معادن لیتیوم لارستان اقدام شود”

  1. لاری مهندس گفت:

    لطفا آدرس سنگ معدن لیتیوم به غارتگران واغازادهها ندهید. آنرا چپاول میکنند

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین