جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۴ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

پاسخ رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان به گلایه مردم درخصوص تعلل در مراحل بهسازی کاروانسرای نو

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان به گلایه مردم درخصوص تعلل در مراحل بهسازی کاروانسرای نو پاسخ داد. به گزارش میلاد لارستان در دهه سوم تیرماه ۱۴۰۰ بود که خبری مبنی…

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان به گلایه مردم درخصوص تعلل در مراحل بهسازی کاروانسرای نو پاسخ داد.

به گزارش میلاد لارستان در دهه سوم تیرماه ۱۴۰۰ بود که خبری مبنی بر آغاز کار بازسازی کاروانسرای نو شهر لار مخابره شد و پس از آن عملیات اجرایی این طرح شروع و کار خاکبرداری و تخریب فضای کف دالان و محوطه حیاط این اثر تاریخی انجام شد اما چندی بعد و پس از اجرای مراحل اولیه انجام تأسیسات روند کار متوقف شد.

به جهت آنکه از حجره‌های کاروانسرای نو برای کسب و کار یا انبار مغازه‌های اطراف مورد استفاده قرار می‌گیرد، رها شدن نیمه‌کاره مراحل بهسازی موجب بروز مشکلاتی برای حجره‌داران و همچنین گردشگران شده است.

در این زمینه تعدادی از شهروندان با ارسال مطلبی خواستار پیگیری این موضوع شده‌اند. در زیر ابتدا درخواست شهروندان و در ادامه پاسخ رئیس اداره میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری لارستان می‌آید:

تعلل در اتمام پروژه بهسازی کف کاروانسرای نو

از چند ماه قبل خبر مسرت بخش آغاز بهسازی یکی از زیباترین ابنیه های تاریخی شهر لار یعنی کاروانسرای نو خبری و اجرایی شد.

کار تخریب کف محوطه کاروانسرا انجام و پروژه ایجاد تاسیسات انجام شد.

بنا به گفته میراث فرهنگی لارستان، ۲۰۰ میلیون تومان برای این کار اختصاص یافته است.

هر چند در ابتدا سرعت انجام کار مناسب بود اما متاسفانه فقط بخشی از کار انجام شد و مدت‌هاست کار تعطیل شده و به جهت لایه‌برداری محوطه حیاط، برای کسبه و حجره داران مشکل بوجود آمده است.

سوال اینجاست چرا کارها براساس زمانبندی و در اسرع وقت انجام نمی شود؟ علت تعطیل کردن کار چیست؟ کی این پروژه به اتمام می رسد؟

لطفا این مشکل را پیگیری کنید.

 

پاسخ رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان به گلایه مردم

خبرنگار میلاد لارستان برای پیگیری مشکلات مطرح شده، گفت‌وگویی را با محمدابراهیم کیان رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان ترتیب داده است که این مسئول با بیان اینکه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان از پایگاه میراث فرهنگی برای احیاء و ترمیم ورودی کاروانسرای نو شهر لار اختصاص یافته است، اظهار داشت: در ابتدا کار با سرعت مطلوبی حتی در ۲ یا ۳ شیفت کاری صورت گرفت تا گردوخاک ناشی از اجرای طرح موجب ناراحتی افراد شاغل در این مکان نشود.

وی با بیان اینکه وجود شرایط کرونایی و درگیری پیمانکار طرح با این بیماری موجب توقف کار شد، افزود: بروز مشکل برای استادکاران، مشکل خرید سنگ از معدن مورد نظر و غیره منجر به تعویق افتادن مراحل اجرایی طرح شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی لارستان با اطمینان دادن به شهروندان مبنی بر اینکه توقف کار موقتی است و روند اجرایی این مهم ادامه دارد، تصریح کرد: برای شروع مجدد پروژه در سریعترین زمان ممکن چندین اخطار به پیمانکار طرح داده شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به قرارداد موجود، پیمانکار طرح قول داده تا طی آینده نزدیک مراحل اجرایی کار ادامه یابد، خاطر نشان کرد: به جهت آنکه محل تخریب شده مسیر عبورومرور شهروندان و کسبه است، به دلیل طولانی شدن روند کار بازسازی شرمنده مردم هستیم.

کیان ابراز امیدواری کرد تا در اسرع وقت بتوان پروژه را فعال و به اتمام رساند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۵ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین