جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۲ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

فرماندار لارستان:اگر بنا باشد در کشور استانی ایجاد شود، باید شاخص‌ها و ظرفیت‌ها سنجیده شود

فرماندار ویژه لارستان گفت: در رابطه با گمانه استان شدن لارستان یا شهرستان های دیگر  مردم لارستان قاعده کار و چارچوب قانونی را می‌دانند و اگر بنا باشد در کشور…

فرماندار ویژه لارستان گفت: در رابطه با گمانه استان شدن لارستان یا شهرستان های دیگر  مردم لارستان قاعده کار و چارچوب قانونی را می‌دانند و اگر بنا باشد در کشور استانی ایجاد شود صرفاً با یک پیشنهاد نیست و باید شاخص ها، ظرفیت‌ها و همچنین امکان آن سنجیده شود.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از ایلنا، جلیل حسنی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه انبار سوخت لارستان جنوب استان را پوشش می‌دهد، افزود: در واقع لارستان گلوگاه ورودی فارس است و گرچه در این موضوع بحث برخی از آسیب ها وجود دارد اما یک شهرستان استراتژیک محسوب می‌شود‌.

حسنی همچنین  یکی از مشکلات دیگر را وجود اتباع بیگانه در منطقه دانست و ابراز کرد: بعد از ورود طالبان به کشور افغانستان تنها ۴۸۰ نفر از اتباع بیگانه آواره در شهرستان مواجه شدیم که همه آنها ساماندهی شدند.

هیچ روستایی نداریم که ردپای خیرین در آن وجود نداشته باشد

وی  با اشاره به اینکه در لارستان بر اساس نیروی انسانی شاهد رشد و شکوفایی هستیم و هیچ روستایی نداریم که ردپای خیرین در آن وجود نداشته باشد ابراز کرد بیش از ۱۰۰ بانک و موسسه مالی و اعتباری در روستاها و بخش و شهرستان لارستان داریم و نکته اصلی جهت گیری سرمایه ها و بانک ها در راستای منافع مردم در شهرستان و منافع ملی و انجام کارهای عام‌المنفعه است.

مبادی فرودگاه  کنترل شد

فرماندار ویژه لارستان در رابطه با بحث کرونا در این شهرستان نیز گفت: بیشتر این موضوع به خاطر پروازهای هوایی بود و در روستاها و بخش ها به دلیل اینکه اکثر لاری های مقیم خارج ساکن روستا بوده‌اند موارد شیوع در روستاها بیشتر بود که این موضوع ساماندهی شده و فعالیت های پیشگیرانه خوبی در فرودگاه‌ها در حال انجام است.به گفته حسنی در حال حاضر رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان زیر ۸۰ درصد نیست.وی در رابطه با واکسیناسیون نیز گفت: از جمعیت ۱۸۰ هزار نفری ۴۴ هزار نفر نوبت اول و ۱۹ هزار و ۳۰۶ نفر نوبت دوم واکسن را دریافت کرده اند.

مردم لارستان قاعده و چارچوب قانونی را می دانند

فرماندار ویژه لارستان در رابطه با برخی صحبت ها مبنی بر تقسیمات کشوری و معرفی استان جدید در جنوب فارس گفت: این موضوع فرا استانی و مربوط به وزارت کشور است و تصمیمات در حوزه امنیتی در این شهرستان بیشتر اجتماع محور است و شاخص های امنیتی بالایی داریم.

حسنی با اشاره به اینکه فعالیت ها به صورت قانونی و هدفمند اجرا می شود در لارستان همه خواسته ها و مطالبات مردم یک پیوست دارد که همه چیز را بر مبنای ارتقاء شهرستان و استان می‌سنجد ابراز کرد: در رابطه با گمانه استان شدن لارستان یا شهرستان های دیگر  مردم لارستان قاعده کار و چارچوب قانونی را می‌دانند و اگر بنا باشد در کشور استانی ایجاد شود صرفاً با یک پیشنهاد نیست و باید شاخص ها، ظرفیت‌ها و همچنین امکان آن سنجیده شود.

لارستان مشکل تامین آب شرب ندارد

فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تا ۹۷ کلنگ‌زنی و پروژه‌های مختلفی انجام شده است، خاطرنشان کرد: طی یک سال و نیم گذشته ۸۸ پروژه درمانی و بهداشتی به بهره‌برداری رسیده است که عمده این ها توسط خیرین بوده است و خیرین در شهرستان به خوبی عمل کرده اند.

حسنی  همچنین در رابطه با وضعیت آب شرب در شهرستان گفت: در هیچ شهر لارستانی قطعی آب نداشته ایم و آب سد سلمان شهرستان خنج، گراش و لار را پوشش می‌دهد و تنها مشکل اساسی ما در بخش بیرم بوده است که زیربنایی آن در حال تجهیز و تکمیل است و در روستاها هیچ‌گونه کمبود و جیره‌بندی آب نداریم.

وی یادآور شد: در شهرستان بحث کیفیت آب داریم تا کمیت و با انشعاب آب از سد سلمان این موضوع نیز مرتفع می شود .

حسنی در رابطه با سرمایه‌گذاری در شهرستان  با اشاره به اینکه مراکز تولیدی تعطیل شده نسبت آنها کم بوده است، بیان کرد: ۱۶ مجوز نیروگاه خورشیدی در سال ۹۶ به سرمایه‌گذار خارجی داده شد که با تحریم‌ها این موضوع متوقف شده است و  همچنین طرح پرورش شتر متعلق به امیر قطر در لارستان انجام می‌شود که این موجب ارزآوری شده است و  سرمایه گذاری اولیه ۲۲ میلیارد تومان در شهرستان انجام می‌شود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین