شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۹ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

گیر مردم به سرعت‌گیرهای جدید در شهر لار!!

به زعم مردم نصب سرعت‌گیرهای جدید غیراستاندارد و بعضاَ خطرساز در شهر لار نیازمند کار کارشناسی و بازنگری مسئولان است. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، سرعت‌گیر یا سرعت‌کاه…

به زعم مردم نصب سرعت‌گیرهای جدید غیراستاندارد و بعضاَ خطرساز در شهر لار نیازمند کار کارشناسی و بازنگری مسئولان است.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، سرعت‌گیر یا سرعت‌کاه یا دست‌انداز، گزاره‌های مختلفی هستند که در بحث ترافیک شهری بسیار شنیده می‌شوند و به‌ عنوان ابزاری برای کاهش سرعت در معابر شهری نصب می‌شوند که در کشور و به طور خاص در شهر ما به طور گسترده در حال استفاده است.

نصب این سرعت‌گیرها اگر در جای صحیح و مناسب باشد، می‌تواند منجر به اثرات مثبتی نظیر کاهش تصادفات، کاهش خسارات جانی و مالی، حفظ جان عابران پیاده و غیره شود.

افزایش روز افزون و قارچ گونه سرعت‌گیرهای غیرفنی در شهر لار که مطالعات دقیقی در نصب، مکان‌یابی و طراحی بسیاری از آنها صورت نگرفته و استانداردهای لازم رعایت نشده، موجب شده است تا نه‌ تنها این ابزار، فایده‌ای در کاهش سرعت نداشته باشد بلکه گاهی با کارکردی آسیب‌زا، سبب افزایش خطر تصادف، اختلال در ترافیک و خسارت به وسایل نقلیه و نهایتاً به ابزاری ناکارآمد در شهر تبدیل شود.

برای نصب سرعت‌کاه‌ها می‌بایست یکسری ضوابط و محدودیت‌ها نظیر توجه به خودروهای امدادرسان مانند آمبولانس‌ها و خودروهای آتشنشانی را  در نظر گرفت چراکه شاید در نظر نگرفتن این موارد موجب ضرر و زیان جبران‌ناپذیری شود.

از طرفی سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها بایستی با علایم مشخص همچون تابلو، روشنایی، تغییر رنگ، نوارهای شبرنگ و خط‌کشی همراه باشد که متأسفانه در اغلب این موارد در شهر لار مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

طی روزهای اخیر شاهد رشد قارچ‌گونه نصب سرعت‌گیرها در بسیاری از معابر اصلی و اطراف میادین شهر لار بوده‌ایم که شاید در برخی موارد به جهت عدم رعایت سرعت مطمئنه و بروز تصادفات ناگوار از سوی عده‌ای از شهروندان مورد نیاز بوده اما در بعضی نقاط زیاد لازم به نظر نمی‌رسد.

امید است که مسئولین مربوطه در انجام کارهای خدمات شهری از نظر کارشناسان اهل فن بهره بگیرند تا نیاز به بازنگری نباشد.

محتوای این متن مورد تأیید یا رد میلاد لارستان نیست و این پایگاه خبری آماده درج دیدگاه‌های کارشناسان و مسئولان مرتبط است.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

2 Responses to “گیر مردم به سرعت‌گیرهای جدید در شهر لار!!”

  1. ناشناس گفت:

    اتفاقا این سرعت گیرها خیلی عالیست ازتصادفات جلوگیری می نماید ای کاش نردیک تمام خطو ط عابران پباده سطح شهرنصب می شدتا جلو ویراز وسرعت موتورها وبعضی خودروهای بی فکروتندرو گرفته میشدواراین همه تصادف وبرخوردجلوگیری میشد دستشان درد نکند خداپدرومادرابداع گرو مبتکرونصاب رابیامرزد احتمالا نویسنده سطور بالا ارویراژ شبانه وحتی رورانه بی خبراست یاازحادثه دلخراش فلکه اب ای کاش اگرانجانصب بود سرعت گیر به این موثری حداقل یک خانواده نابودنمی شد مطمئنا باکمی تامل وصبرویک نیم ترمز بهترین نتیجه که خفظ جان مردم است بدست خواهدامد بارهم ازمسئولین اجرای نظم سپاسگزاریم خداقوت

  2. ناشناس گفت:

    آیا واقعا مسئولین شهرداری نمیدانند که هزینه های میلیونی تعمیر ماشین ها چه فشاری بر روی مردم زحمت کش وارد میکند؟
    قرار نیست که تمام خیابان های شهرقدیم و شهرجدید سرعت گیر داشته باشد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین