جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4
معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان خبر داد

تخصیص ۴۰ میلیارد ریال جهت تهیه داروهای صعب العلاج در لارستان

میلاد لارستان: معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در ۹ ماه گذشته، ۴۶ دارو با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۴۰ میلیارد ریال تهیه و بین بیماران صعب‌العلاج توزیع ‌شده است.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان گفت: در ۹ ماهه ابتدایی امسال، ۴۶ دارو با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۴۰ میلیارد ریال تهیه و بین بیماران صعب‌العلاج توزیع ‌شده است.

هوشنگ جعفرپور در گفت و گو با میلاد لارستان با اشاره به اینکه در تمام مراکز بخش‌های این شهرستان داروخانه مستقر است، اظهار کرد: هر کدام از شهرهای بنارویه، بیرم، جویم، عمادشهر، خور، لطیفی، بلغان و روستای کوره دارای یک داروخانه خصوصی، شهر لار ۱۰ داروخانه و شهر اوز چهار داروخانه است.

وی با بیان اینکه در مجموع در شهرستان لارستان ۲۲ داروخانه خصوصی فعال وجود دارد، افزود: علاوه‌ بر آن ۱۸ داروخانه در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی و سه واحد داروخانه نیز در بیمارستان‌های لارستان مستقر است.

معاون غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی لارستان با اشاره به اینکه بیماری‌هایی از قبیل تالاسمی، هموفیلی، ام اس و نیز بیماران دیالیزی در گروه بیماران خاص قرار می‌گیرند، افزود: علاوه‌بر آن بیماری‌هایی از قبیل سرطان، روماتیسم مفصلی، پیوند کلیه و غیره جزء بیماری‌های صعب‌العلاج محسوب می‌شود.

جعفرپور یادآور شد: به طور نسبی ۱۰۰ درصد داروهای مصرفی این بیماران از طریق دانشکده علوم پزشکی لارستان تهیه می‌شود و توسط داروخانه بیمارستان امام رضا (ع) در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه به در سال ۹۳، ۲۹ دارو با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در اختیار بیماران صعب‌العلاج قرار گرفت، ادامه داد: در ۹ ماه ابتدایی امسال نیز ۴۶ دارو با هزینه‌ای بالغ‌ بر ۴۰ میلیارد ریال تهیه و بین بیماران توزیع ‌شده است.

این مسئول در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد نحوه کمک دانشکده علوم پزشکی لارستان به بیماران به دلیل مصرف بسیار و همچنین قیمت بالای داروها برای بیماران صعب‌العلاج خاطرنشان کرد: تمام داروهای مصرفی توسط این بیماران جزء داروهای مشمول بیمه است و در بیشتر موارد بیمار حداکثر ۱۰ درصد قیمت دارو را پرداخت می‌کند.

جعفرپور با اشاره به سیاست وزارت بهداشت و درمان برای یاری‌ رساندن به اقشار ناتوان تصریح کرد: مجموع کمک‌هایی که به بیماران صعب‌العلاج می‌شود به‌ طور میانگین ماهانه ۳۰۰ میلیون ریال است.

وی در پایان با اشاره به گستردگی وظایف نظارتی این معاونت گفت: در عین کمبود امکانات و نیروی انسانی این دانشکده به صورت تمام‌وقت آماده پاسخگویی حضوری و تلفنی به همشهریان است.

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۴:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین