پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۲ب.ظ
::آخرین مطلب 1 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی فارس و لارستان به سامانه انرژی خورشیدی

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: ۳۰ دستگاه مبدل انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم محیط زیست استان فارس درقالب تفاهم‌نامه با چین تامین شد…

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس گفت: ۳۰ دستگاه مبدل انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم محیط زیست استان فارس درقالب تفاهم‌نامه با چین تامین شد که منجر به تجهیز پاسگاه‌های محیط زیست خواهد شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از فارس حمید ظهرابی اظهار داشت: به منظور مقابله با تغییرات آب و هوایی، ۳۰ دستگاه مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی (سامانه خورشیدی) برای پاسگاه‌های محیط بانی و اداره کل از صندوق ملی محیط زیست، تامین شده و در حال نصب است.

وی افزود: تاکنون ۱۰ دستگاه از این مبدل‌ها در پاسگاه‌های محیط بانی لارستان، بوانات، و سایر پاسگاه‌های محیط بانی نصب شده و قرار است تا پایان سال درچندین نقطه از پاسگاه‌های شهرستان‌های آباده، اقلید، کازرون، نورآبادممسنی و بختگان نصب و بهره برداری شود. وی هدف از نصب مبدل‌های خورشیدی را تامین انرژی عنوان کرد و افزود: این مبدل‌های خورشیدی در مواردی مانند پشتیبانی از سیستم‌های بی سیم محیط بان‌ها، تولید برق برای برخی پاسگاه‌ها که دسترسی به برق شهری ندارند و یا مناطق سخت گذر که دسترسی به انرژی الکتریکی برای آن‌ها امکان‌پذیر نیست، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.
بر اساس آمار موجود ۵۶۰ پاسگاه محیط‌بانی در سراسر کشور به مبدل‌های انرژی خورشیدی برای تولید برق و پشتیبانی از سیستم‌های بی‌سیم مجهز می‌شوند.

این طرح پیرو تفاهمنامه‌ای که بین کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات کشور چین و سازمان محیط‌زیست منعقد شد اجرا می‌شود. برای مقابله با تغییرات آب و هوا، تجهیزات مبدل انرژی خورشیدی به الکتریکی از طریق گمرک شهید رجایی وارد کشور شده و در اختیار صندوق ملی محیط زیست قرار گرفته است. این نیروگاه‌های خورشیدی که در مقیاس کوچک هستند برای تولید انرژی الکتریکی در پاسگاه‌های محیط‌بانی مورد استفاده قرار خواهند گرفت اولین نیروگاه خورشیدی در پاسگاه محیط‌بانی گنو در استان هرمزگان نصب شده است.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین