دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۵۰ق.ظ
::آخرین مطلب 7 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

در کنار دروس حوزوی سلسله مطالعات جنبی نیز داشته باشند

امام جمعه لارستان از طلاب حوزه علمیه خواست: در کنار دروس حوزوی سلسله مطالعات جنبی نیز داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات جامعه باشند. به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین…

امام جمعه لارستان از طلاب حوزه علمیه خواست: در کنار دروس حوزوی سلسله مطالعات جنبی نیز داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات جامعه باشند.

به گزارش میلاد لارستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرّم در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه علمیه علی ابن ابی طالب (ع) لارستان ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید از زحمات مدیریت سابق حوزه علمیه حضرت حجت الاسلام و المسلمین محمد رمضانی که در مقطعی حساس مسئولیت این مدرسه را به عهده گرفت و بسترساز آغاز یک حرکت برای رفتن به سمت وضعیت بهتر شد، تشکر کرد و اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین رضایی مدیر جدید مدرسه علمیه علی بن ابیطالب لارستان دارای روحیه خوب توام با طرح و برنامه است.

وی بر تقویت انگیزه‌ در بین طلاب تاکید کرد و افزود: امید است با پیشبرد برنامه‌ها بتوانیم پاسخگوی نیازها و مطالبات دینی و مذهبی و انقلابی مردم در سطح شهر و لارستان باشیم.

مسئول مدارس علمیه لارستان ادامه داد: لازمه این هدف ایجاد بستر مناسب و تقویت زیر ساخت های مراکز هویت ساز است و با تقویت زیر ساخت ها است که می توانیم شاهد پیشرفت شهرستان باشیم.

وی با بیان اینکه لازم است در آغاز تحصیل نقشه راه، یک نقشه حرکت، برای مسیر طلبگی و علم آموزی داشته باشد، تصریح کرد: بهترین نقشه راه، نقشه ای است که در کلمات معصومین صلوات الله علیهم اجمعین آمده است.

این مسئول با یادآوری دو روایت از کتاب شریف اصول کافی خاطر نشان کرد: این دو روایت نقشه راه ما در مسیر طلبگی، علم‌آموزی و تخلّق به اخلاق اسلامی است.

موسوی با تشریح اولین روایت در رابطه با اهمیت علم و علم آموزی است که نبی مکرم اسلام (ص) می فرمایند:  علم بر سه قسم است یک آیه محکمه؛ یعنی علم به مسائل اعتقادی، ضعف مبانی اعتقادی موجب آسیب پذیری شخص و جامعه خواهد، ادامه داد:  منظور از فرائض عادله همان علم به فروع دین است، باید ها و نباید های شرعی، علم واجبات و محرمات، علم به واجبات و محرمات .

وی عنوان کرد: سومین قسم از اقسام علم در بیان پیامبر اعظم اسلام عبارت است از: سنت قائمه؛ یعنی اخلاق و بایدها و نبایدهای اخلاقی، همانطور که باید ها و نباید های شرعی داریم بایدها و نبایدهای اخلاقی هم داریم.

امام جمعه لارستان اخلاق را یکی از ویژگی‌های و وجه تمایز مهم طلاب حوزه‌های علمیه دانست و گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه می فرمود: عالم بی تقوا از چنگیز خطرناک تر است.

وی با تاکید بر اینکهاهل علم باید یک صفات و ویژگی هایی داشته باشند این صفت مهم است، گفت: همان طوری که کشت و زراعت در زمین نرم می روید و در کوه سخت نمی‌روید علم و حکمت هم در دلی که دارای صفت تکبر باشد نمی روید، دلی که صفت تواضع در او باشد علم و حکمت در آن  خواهد رویید.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه لازمه سربازی امام عصر ارواحنا فداه توام نمودن علم و تقوا است، افزود: علم بدون تقوا و تقوا بدون علم هر دو موجب گمراهی خواهد بود.

این استاد حوزه و دانشگاه از طلاب خواست: در کنار دروس  حوزه ی سلسله مطالعات جنبی نیز داشته باشند تا بتوانند پاسخگوی مطالبات جامعه باشند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت روحانی نماهای لندن نشین، بیان داشت: آنهایی که تقوا ندارند در ظاهر خود را مبلغین دین جلوه‌ می دهند ، اما در باطن عامل استکبار اند

امام جمعه لارستان باتاکید بر این فرمایش امام خمینی رحمت الله علیه که به من خدمتگزار بگویید بهتر است از اینکه به من رهبر بگویید و فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی که ما نوکر مردم هستیم، تصریح کرد: این روحیه است که دنیا را متحول می‌کند و عنایت  الهی و توجهات امام زمان (عج)  توجهات را به سوی ما جلب می‌کند اگر ما متصف به این صفات باشیم عنایات خداوند متعال هم شامل ما خواهد شد توفیقات الهی پشت سرش خواهد آمد.

گفتنی است؛ در ابتدای جلسه حجت الاسلام رضایی مدیر مدرسه علمیه علی بن ابی طالب سلام الله علیه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو ارائه کرد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۹:۱۴ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین