جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲ب.ظ
::آخرین مطلب 41 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

برسد به دست رئیس جمهور محترم، رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور، وزیر راه و سایر مسئولان/ به جاده مرگ جان دهید تا جان نگیرد

حوادث مرگبار جاده مرگ، هشت فوتی و ۱۹ مصدوم به جا گذاشت و راننده تریلی در میان شعله های آتش سوخت.  سوختن انسان ها  در میان آتش و خون کاری…

حوادث مرگبار جاده مرگ، هشت فوتی و ۱۹ مصدوم به جا گذاشت و راننده تریلی در میان شعله های آتش سوخت.  سوختن انسان ها  در میان آتش و خون کاری است که  هر از چند صباحی تکرار می شود و مسئولین هم گوششان از این تصادفات به خاطر تکرارش پر شده و فریادرسی هم نیست.

جاده مرگ به ظرفی می ماند که می تواند یک  لیتر آب را در خود جای دهد، اما مسئولین نادانسته یا از روی ناچاری یا به خاطر بی اعتنایی دو برابر ظرفیت آب در آن سرازیر می نمایند. طبیعی است که مقدار اضافه سرریز و نابود می شود. این جاده، ظرفیت این همه ماشین های سنگین، تریلی ها، تانکرهای حمل سوخت ،ماشین های سبک و… را ندارد.

طبیعی است رانندگان هرچه تلاش کنند ممکن است خطرات کم شود، اما جاده کم خطر نخواهد شد، زیرا فاقد ظرفیت ایاب و ذهاب به این سنگینی است.

تراژدی غمبار تصادفات جاده ای لارستان، خصوصا جاده جهرم-لار-بندرعباس پایانی ندارد و جان باختن  بسیاری از هموطنانمان در این مسیر، تنها نشان از فریادی است که به جایی نمی رسد.

حوادث روزهای گذشته  در دومین شاهراه ترانزیتی جنوب کشور (محور جهرم-لار-بندرعباس) و جان باختن ۸ نفر از هموطنان عزیزمان بار دیگر موج اعتراضات مردمی را برانگیخته است.

خوب است بدانیم که:

۱-بر اساس بررسی صورت گرفته در آمار چهار ماهۀ نخست سال ۱۴۰۰ میزان تردد در محور لار-بندرعباس از تردد در محور سیرجان-بندرعباس ( مهمترین شریان ترانزیتی کشور) پیشی گرفته است.

۲-آمار تردد خودروهای  سنگین از محور جهرم به لار به یکباره در  سال ۱۳۹۹ به دو برابر سال ۱۳۹۸  افزایش یافته است.

۳-میزان تلفات جاده ای در چهارماهۀ نخست ۱۴۰۰ تنها در  دو ایستگاه اورژانس جاده ای جهرم-لار(بریز) و لار-بندر(چهاربرکه)  به سه برابر سال های گذشته رسیده است.

۴-بر اساس مصوبۀ شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، شهرستان های لارستان و جهرم در لیست بحرانی ترین شهرستان های کشور از نظر افزایش تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی قرار گرفته اند.

این موضوع نشان می دهد تاخت وتاز مرگ در جاده های لارستان به شکل منحصر به فردی در حال افزایش است و بعضی مواقع روزانه  شاهد چنین وقایع دلخراشی  هستیم .

آمارهای اعلام شده، نگران کننده است و باید مسئولین اعم از نماینده محترم، ائمه جمعه چهارشهرستان، مسئولین ستادی مانند فرمانداری ها، نمایندگان منطقه و نمایندگان استان فارس گرفته تا استاندار محترم به این امر مهم ورود جدی داشته باشند و وزارت راه و شهرسازی را ملزم به اجرایی کردن مصوباتشان کنند.

اما الزامات و مصوبات چه بود:

 بر اساس مصوبات سفر هیات دولت به استان فارس با تامین اعتبار تکمیل دوبانده سازی ۵۰ کیلومتر دیگر در محور جهرم-لار موافقت صورت گرفت.

خدمت مسئولین محترم:

حضرت آیت ا… رئیسی، رئیس محترم جمهور، جناب آقای میرکاظمی رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور ، جناب آقای قاسمی وزیر محترم راه، جناب آقای ایمانیه استاندار محترم فارس، جناب آقای افکاری رئیس محترم سازمان برنامه و بودجه فارس، جناب آقایان حسین زاده، رضایی، مرادی، جباری، آشوری و آرامی  نمایندگان حوزه های لارستان، خنج، گراش، اوز، جهرم، خفر، بندرعباس و بستک و نمایندگان محترم شیراز، تقاضا می شود همکاری ، مساعدت و تلاش نمایید، تخصیص اعتبار (و نه تامین اعتبار)  جهت تکمیل ۵۰ کیلومتر مسیر مطرح شده در  سفر هیات دولت به صورت ضربتی، آن هم علاوه بر اعتبارات تخصیصی و تامین شده فعلی  انجام گرفته و ضمنا  برای سال ۱۴۰۱ تامین اعتبار جدیدی  مدنظر قرار گیرد.

از ریاست جمهوری و وزارت راه  و شهرسازی مجدانه خواسته شود که همت نمایند به جاده مرگ سر و سامان دهند و از داغدار شدن خانواده ها ممانعت به عمل آورند سزاوار نیست یک طرح ملی و حساس کشوری طی زمان طولانی بدون حرکت مناسب بماند و به قتلگاه هموطنان و همشهریان مبدل گردد./-

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۵۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین