پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۶ب.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

در کنکورسراسری؛ در حق دانش آموزان لارستانی اجحاف شده است

در کنکورسراسری؛ در حق دانش آموزان لارستانی اجحاف شده است چرا که در این آزمون سهمیه منطقه ۲ بهره می برند اما این درحالی است که دانش آموزان در شهرستان…

در کنکورسراسری؛ در حق دانش آموزان لارستانی اجحاف شده است چرا که در این آزمون سهمیه منطقه ۲ بهره می برند اما این درحالی است که دانش آموزان در شهرستان مجاور ما حضور دارند از سهمیه منطقه ۳ استفاده می کنند که این باعث شده شرایط راحت تری برای قبولی در دانشگاه های کشور داشته باشند.

به گزارش میلاد لارستان، به مناسبت ۱۳ آبان‌ماه و هفته‌ دانش‌آموز محمدمهدی امینیان یکی از دانش‌آموزان مدارس لارستان، در بین‌الصلاتین نماز جمعه این هفته شهر لار با قرائت بیانیه‌ای، دغدغه‌های خود و سایر نوجوانان دانش‌آموز را درخصوص مسائل مختلف مطرح کرد. در این بیانیه آمده است:

با سلام و صلوات به منجی عالم بشریت حضرت ولیعصر (ارواحنا له الفداه)، درود میفرستیم به روح پرفتوح بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) و همچنین سلام و درود به ارواح طیبه شهدای گرانقدر اسلام و با آروزی سلامتی و طول عمر ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی)

عرض سلام و ادب و احترام خدمت نمازگزاران حاضر در نماز بت شکن و دشمن ستیز جمعه شهر لار

فرا رسیدن هفته بسیح دانش آموزی خدمت تمامی دانش آموزان تبریک و تهنیت میگویم وخداقوت عرض میکنم خدمت تمامی همسنگرانم در عرصه خدمت گذاری و آینده سازی انقلاب اسلامی در تمامی مدارس سراسر کشور و به ویژه خطه پهناورلارستان

سالروز شهادت غرور آفرین و پر افتخار شهید محمدحسین فهمیده و یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید والا مقام دانش آموزی وبالاخص ۵۹ شهید لارستانی که هشتم آبان ماه یاد آور دلاور مردی هایشان است را گرامی میداریم.

انقلاب کبیر جمهوری اسلامی ایران درچهل وسومین سال پیروزی خود قرار دارد و توانسته با قدرت نمایی خود در جهان آن شکوه و عظمتی که لایق این انقلاب است را به جهانیان نشان دهد ، از جمله حرکت دریادلان شجاع نیرو دریایی سپاه پاسداران که توانستند از دزدی نفت کش های کشورامریکای جنایت کار جلوگیری کنند واین فرمایش رهبرانقلاب امام خامنه مدظله العالی را دوباره یادآوری کنند که دوران بزن دررو گذشته است.

بنده محمدمهدی امینیان دانش آموز پایه یازدهم و نماینده بیست وچهارهزار وششصد نفراز دانش آموزان بسیجی شهرستان لارستان بیان کننده چکیده ای از دغدغه های ایشان در این مکان مقدس هستم.

بنده و دیگر دانش آموزان توقعات بیشتری از مسئولین ارشد شهرستان نسبت به آموزش و پرورش داریم زیرا یکی از مهمترین دستگاه های حاکمیت که نقش راهبردی در آینده انقلاب دارد آموزش و پرورش است.

(چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند که آموزش و پرورش مهمترین کار یک کشور است و اگر کشوری بخواهد به عزت مادی و به سعادت معنوی و به سیطری سیاسی و به پیشروی علمی و به آبادانی زندگی دنیا و به هر آرزویی بخواهد دست پیدا کند باید به آموزش و پرورش به عنوان یک کار بنیادی لازم بپردازد.)

و این مهم تحقق پیدا نمی کند جز با هویت بخشی به دانش آموزان .

خواسته ما از مسئولین لارستان در تمامی سطوح نیز همین است که دانش آموزان را در تصمیم گیری‌ها دخیل کنند. زمانی یک مدیر می‌تواند تصمیمات خوبی اتخاذ کند که با میدان ارتباط، و اطلاع دقیق و مستمری داشته باشد فلذا شایسته است فرمانداری ، ادارات فرهنگی و آموزشی لارستان برنامه مستمری برای ارتباط با دانش آموزان و نشستن پای دردل دانش آموزان داشته باشند و استفاده از آنها در حلقه های تصمیم گیری و مشورت باشند و به گفته رهبر انقلاب همه دستگاه ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

دغدغه ما دانش آموزان بسیجی آن است که با گذشت چهل و دو سال از انقلاب اسلامی دیگر وقت آن فرا رسیده تا بیش از پیش در جهت تربیت معلمان متعهد و متخصص کار بشود و این خواسته تمامی دانش آموزانی است که تعهد به مبانی انقلاب، خط قرمز به کارگیری و نظارت بر معلمان شود.

و مطالبه بعدی ما اجرای مو به موی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که بار ها توسط رهبر انقلاب اسلامی به اهمیت اشاره شده و نسبت به اجرای آن تاکید به سزایی داشته اند و فرموده اند: سند تحول نیازمند به روز رسانی و تنظیم برنامه اجرایی است.

دغدغه های بعدی ما دانش آموزان خطاب به ریاست محترم جمهور حجت الاسلام و المسلمین دکتر رئیسی و مجمع نمایندگان استان فارس و نماینده مردم لارستان ، خنج ، گراش و اوز است.

یک: وزارتخانه آموزش و پرورش که در راس امور تربیتی کشور قرار دارد و از اهمیت ویژه ای در تحقق اهداف انقلاب اسلامی برخوردار است، چرا باید تا این مدت بدون وزیر بماند؟ و چرا باید وزارتخانه ای به این مهمی بدون داشتن وزیر فعالیت کند؟

دوم. مساله کنکورسراسری ؛ اجحاف در حق دانش آموزان لارستانی که در این آزمون سهمیه منطقه ۲ بهره می برند اما این درحالی است که دانش آموزان در شهرستان مجاور ما حضور دارند از سهمیه منطقه ۳ استفاده می کنند که این باعث شده شرایط راحت تری برای قبولی در دانشگاه های کشور داشته باشند

فلذا از نماینده مردم لارستان، ریاست آموزش و پرورش و فرماندار لارستان خواستاریم که این دغدغه دانش آموزان را جامه عمل بپوشانند.

سوم.به عنوان یک دانش اموز نوجوان دهه هشتادی از تمامی مسئولین تقاضا دارم که به جوانان در عرصه های مختلف بها دهید.

باور کنید که نسل امروز همان تفکر ۴۰ سال پیش شما را دارند. ما یک حرف داریم به ما اعتماد کنیدپشیمان نمی شوید.
صحبت بعدی بنده با دولت جدید و رییس جمهور و نمایندگان آنها در استان و شهرستان ها است.

وضعیت معیشتی و اقتصادی مهم ترین و اصلی ترین دغدغه جامعه است.

بر طرف کردن این دغدغه نیازمند همت و اراده نقش آفرینان اصلی است و کسانی میتوانند این مسیر را طی کنند که خود از بدنه ولی نعمتان انقلاب باشند و به فرموده امام راحل تنها آنهایی تا آخر خط با ما هستند که درد ، فقر ، محرومیت و استضعاف را چشیده باشند.

موضوع بعد در خصوص مسائل شهرستان لارستان:

۱-شورای محترم شهر به دورازحاشیه به رسالت خود بپردازد و عاجزانه خواستاریم امید مردم را با اضهارات نسنجیده و اقدامات نامناسب نشانه نگیرید.

۲- در ادامه ایجاد بسترمناسب جهت حضور دانش آموزان در بستر تصمیم گیری ها و ساختار جهت حضور نماینده ی دانش آموزان در قالب مسئول امور نوجوانان شهر جهت پیگیری نیاز ها و مطالبات این قشر پرشور و با استعداد در ارگان های تاثیرگذار شهر مانند شورای اسلامی شهر باشد.

و در آخر در محضر نورانی حضرت ولی عصر (عج) خطاب به مقتدا و پیشوایمان عرض میکنم

آقا جان. رهبرا و مولایمان

امروز با عمل به وظیفه خود در تحصیل علم و دانش تلاش داریم راه شهدا را ادامه دهیم و این مسیر آنچنان که تاریخ ثابت کرده تا به اهتزاز در آمدن پرچم لا اله الا الله بر قلل رفیع عالم پر رهرو خواهد ماند انشالله.

در آخر از ستاد برگزاری نماز جمعه و امام جمعه محترم بخاطر توجه به نسل نوجوان و در اختیار گذاشتن این تریبون به دانش آموزان صمیمانه متشکرم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین