پنج شنبه ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 21 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

600 هکتار از زمین های لارستان زیر کشت سیب زمینی رفت

  معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از پایان کاشت سیب زمینی طرح استمرار در نیمه دوم مهر ماه در این شهرستان خبر داد به…

 

معاون فنی و اجرایی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از پایان کاشت سیب زمینی طرح استمرار در نیمه دوم مهر ماه در این شهرستان خبر داد

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان ، علی سعیدی نژاد گفت: ۶۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی این شهرستان به کشت سیب زمینی طرح استمرار اختصاص داده شده است که عمدتا از بذر رقم سانته استفاده می شود .

او با اشاره به اینکه عمده زراعت سیب‌زمینی طرح استمرار در روستای چاه ‌نهر از توابع بخش مرکزی شهرستان لارستان است، افزود: با توجه به تجربه سال های قبل پیش بینی می شود بیش از ۱۵ هزار تن سیب زمینی در این شهرستان تولید شود.

سعیدی نژاد با بیان اینکه کشت سیب‌زمینی در لارستان به صورت بهاره و پاییز انجام می شود، تصریح کرد: این کشت با هدف تامین سیب زمینی در فصول سرد سال که امکان کاشت تا برداشت برای اکثر نقاط کشور نیست،  صورت می گیرد.

به گفته وی؛ عملیات کاشت و برداشت سیب زمینی در لارستان به صورت مکانیزه انجام می شود و همه مزارع به روش قطره ای آبیاری می‌شوند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۷:۴۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین