جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۴ق.ظ
::آخرین مطلب 16 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

ضرورت توجه به مقوله کارآفرینی در لارستان

با کارآفرینی می‌توان بر بسیاری از مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی پیروز شد و به موفقیت‌های فردی و اجتماعی دست پیدا کرد. به گزارش میلاد لارستان، وقتی صحبت از کارآفرینی می‌شود،…

با کارآفرینی می‌توان بر بسیاری از مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی پیروز شد و به موفقیت‌های فردی و اجتماعی دست پیدا کرد.

به گزارش میلاد لارستان، وقتی صحبت از کارآفرینی می‌شود، تصور همه ما انجام یک کار خارق‌العاده، با هزینه زیاد و ایجاد اشتغال دهها نفری است اما بر خلاف این موضوع، ذهن و فکر اغلب ما باید به این سمت برود که می‌توان با ایده‌های جذاب متناسب با شرایط و بهره‌گیری از فرصت‌های موجود پیش‌پاافتاده و با هزینه کم بتوان حداقل برای خود یا چند نفر از دوستان و آشنایان شغل ایجاد و درآمدزایی کرد تا بتوان به نوعی به استقلال مالی رسید یا حتی به عنوان یک شغل دوم به آن نگریسته شود.

متأسفانه همه اعم مسئول و غیرمسئول اهم مشکلات کارآفرینان را که شامل روال اداری طولانی برای کسب مجوز، ناشناخته بودن برخی مقولات کارآفرینی، مشکلات مالی این افراد و صدالبته بی‌حوصلگی افراد به ویژه جوانان بیکار و نگاه به تقلید کردن و به عبارتی تنبلی در ارائه ایده‌های نو و جدید و جذاب است

نقش نهادهای خدمات‌رسان، مراکز علمی و دانشگاهی، مراکز رشد، ادارت کار یا صنعت و معدن، میراث فرهنگی، فنی‌وحرفه‌ای و غیره در ترویج فرهنگ کارآفرینی بسیار حساس و مؤثر است. این ادارات و مراکز می‌توانند از یک طرف با برگزاری کلاس‌های آموزشی و انجام مشاوره برای راه‌اندازی کار و از طرفی همکاری و رایزنی برای تسهیل در امر صدور مجوز کسب‌وکار هم در اداره زیرمجموعه خود و هم با پیگیری از نهادهای مرتبط، گام‌های اساسی در آسان‌سازی روند کارآفرینی ایفا کنند.

از طرفی می‌توان با تشکیل و راه اندازی کارگروه های تخصصی نظیر صنعت، معدن، هنر وصنایع دستی، ترویج کشت گیاهان دارویی، گردشگری و سرمایه گذاری، مدیریت و احیای قنوات، برق و انرژی های تجدیدپذیر، بانوان، بوم گردی و دهها عرصه دیگر، راهکارهای ایجاد شغل و کارآفرینی را به علاقمندان معرفی کرد.

همچنین ارتباط صنعت و دانشگاه در شناسایی موانع و مشکلات کارآفرینی در لارستان بسیار لازم است که می‌توان در قالب کارگروهی فعالیت داشت و کمبودها و نیازها و مشکلات را با مدیران مربوطه درمیان گذاشت.

ایجاد ارتباط، هماهنگی و همکاری بین عناصر اکوسیستم کارآفرینی از جمله کارآفرینان، سرمایه گذاران، شتاب دهنده‌ها، استارتاپ‌ها، دولتمردان و دانشگاهها از جمله سیاست هایی است که باید مورد تأکید قرار گیرد که برای این مهم می‌توان با تعیین یک مرکز ثابت، در زمینه اتصال و معرفی علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف و کارآفرینان و صاحبان ایده‌های خلاقانه و مبتکرانه و استارتاپ ها اقدام کرد چراکه بسیاری افراد دارای ایده اما بی‌پول وجود دارند که نمی‌توانند تفکرات علمی و درآمدزای خود را عملی کنند و از سویی بسیاری از سرمایه‌داران نمی‌دانند که با چه کاری سرمایه‌های خود را وارد چرخه اقتصادی کنند.

کمک به توسعه اشتغال در روستاها از طریق احیا و مدیریت قنوات، توجه به صنایع دستی روستایی، توسعه کشت‌های کم‌آب‌بر، ترویج کشت و برداشت گیاهان داروئی و غیره، می‌تواند منجر به اشتغال‌زایی کرد تا به کمک این سیاست، رونق بیشتری در روستاهای لارستان به وجود بیاید و مهاجرت و کوچ روستاییان که زمینه ساز بسیاری از نابسامانی های اجتماعی در زندگی آنان خواهد بود، کاهش پیدا کند.

نکته مهم آنکه باید همه بر نقش مؤثر فضای مجازی و بهره‌گیری اقتصادی از آن واقف باشیم و بدانیم که در شهر یا روستاهای کوچک نیز می‌توان کارآفرینی داشت، تولید کرد و محصولات را از طریق فضای مجازی به فروش رساند. در گذشته یکی از دلائل مهاجرت از شهرها و روستاها به شهرهای بزرگتر، عدم دسترسی به بازارهای بزرگ بود، اما امروز به لطف فضای مجازی دسترسی به بازارهای بزرگ با هزینه تولید بسیار کمتر در دورترین نقاط فراهم شده است.

باشد که همه ما ایده‌پرداز باشیم، تولید کنیم، بفروشیم و شهر و روستا و کشورمان را آباد کنیم.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۱۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “ضرورت توجه به مقوله کارآفرینی در لارستان”

  1. کار آفرین گفت:

    متاسفانه از کار آفرین حمایت نمی شود و افراد به طور غیر مجاز دست به تولید می زنند نهاد های انقلابی و سایرین که می روند و حمایت می کنند از افرادی که مجوز ندارند خصوصا مشاغل خانگی با نمایشگاه ها با دادن وام به آنها خصوصا نهاد های انقلابی آیا نمی دانند که حمایت از این افراد یعنی فروش بهتر برای این افراد و انداختن بار مالیات این افراد به دوش تولید کنندگان مجاز و شاغلین و کار آفرینان ولی حمایتی از افراد شاغل و دارای مجوز و کار آفرینان ندارند.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین