شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳ق.ظ
::آخرین مطلب 13 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تقاضای ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد لارستان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان گفت: با توجه به امکانات منحصربه‌فرد مجموعه بزرگ علمی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی انتظار می‌رود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد رشته‌های تحصیلات…

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان گفت: با توجه به امکانات منحصربه‌فرد مجموعه بزرگ علمی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی انتظار می‌رود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی واحد دانشگاهی لارستان را یاری دهد تا حقوق حقه مردم منطقه لارستان بزرگ و مطالبه بحق آنان درخصوص استفاده از آموزش عالی در سطوح بالا و تکمیلی محقق شود.

خبرگزاری آنا از لارستان، بارزسان هیئت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت علوم و تحقیقات و فناوری استان فارس«ناتک» با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان با دانشگاهیان این واحد دانشگاهی به‌صورت حضوری و مجازی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان در حاشیه این دیدار اظهار کرد: این واحد دانشگاهی به عنوان بزرگ‌ترین و باقدمت‌ترین مجموعه آموزش عالی استان فارس دارای ظرفیت‌های گسترده و امکانات فراوانی است که نباید این ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مورد غفلت و بی‌توجهی مقامات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واقع شده و در مقایسه با مراکز علمی جدید مورد جفا و تبعیض قرار بگیرد.

مهدی زارع ادامه داد: با توجه به امکانات منحصربه‌فرد مجموعه بزرگ علمی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی انتظار می‌رود که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ایجاد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی واحد دانشگاهی لارستان را یاری دهد تا حقوق حقه مردم منطقه لارستان بزرگ و مطالبه بحق آنان درخصوص استفاده از آموزش عالی در سطوح بالا و تکمیلی محقق شود.

وی بیان کرد: در شرایط اقتصادی فعلی، راهبرد واحد دانشگاهی لارستان حفظ امکانات موجود به عنوان یک امانت مهم، ارتقای امکانات سخت‌افزاری، بسترسازی مناسب فرایند پیشرو آموزشی در سطوح پایین تر تا تحصیلات تکمیلی و حرکت به سمت درآمدزایی غیرشهریه‌ای است.

وی در این جلسه ضمن تایید سخنان بازرسان در خصوص حرکت به سمت تولید محصولات دانش‌بنیان گفت: سیاست کلی دانشگاه آزاد اسلامی حرکت به سمت درآمدهای غیر شهریه ای بوده که این فرآیند با توجه به امکانات و شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اقلیمی هر واحد دانشگاهی راهکارهای متفاوتی را می طلبد.

در ادامه بازرسان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با دیدارهای حضوری و مجازی با استادان، کارکنان و دانشجویان و دریافت نظر آنان در جلسه‌ای نهایی با رئیس دانشگاه دیدار کرده و با تشکر از همکاری‌های سازنده و مؤثر رئیس، هیئت رئیسه و کارکنان دانشگاه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان را یکی از موفق‌ترین و توانمندترین دانشگاه‌های استان در حوزه منابع انسانی و خدمات اداری عنوان کرده و از خدمات آن قدردانی کردند.

در این جلسه سیاوش سلطانیان سرپرست هیئت «ناتک» استان فارس با تشکر از فعالیت های دانشجویی و فرهنگی از برخی از اقدامات خلاقانه این واحد دانشگاهی مانندراه‌اندازی رادیو دانشجویی «کامک» به عنوان یک اقدام زیبا، ظریف و خوب به‌منظور الگوسازی برای سایر واحدهای دانشگاهی یاد کرد و خواستار تقویت و ادامه این گونه فعالیت‌های دانشجویی شد.

وی خواستار رسیدگی به برخی از مشکلات خوابگاهی، آموزشی و توجه بیشتر به دوره‌های کارآموزی دانشجویان شد و ابراز امیدواری کرد که با برگزاری جلسات منظم هیئت رئیسه با کارکنان، استادان و دانشجویان، این واحد دانشگاهی قوی‌تر از گذشته به فعالیت‌های علمی و روشن خود ادامه دهد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۲۸ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین