چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۱ب.ظ
::آخرین مطلب 15 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 5

پیشتازی لارستان در جذب حداکثری افراد بیسواد

مدیر آموزش و پرورش و دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی لارستان گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۰۰ نفر از افراد بیسواد شناسایی شده تحت پوشش داریم که ۱۳۰ نفر از اتباع…

مدیر آموزش و پرورش و دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی لارستان گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۰۰ نفر از افراد بیسواد شناسایی شده تحت پوشش داریم که ۱۳۰ نفر از اتباع خارجی هستند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش لارستان نخستین جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی لارستان در سال تحصیلی جاری با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس(به صورت مجازی)، فرماندار ویژه لارستان، روسای آموزش و پرورش لارستان، بیرم و جویم،نماینده امام جمعه، بخشداران، شهردار لار و روسای بیش از ۳۰ اداره عضو این شورا در محل مدیریت آموزش و پرورش لارستان برگزار شد.

در این جلسه معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش فارس ضمن تقدیر از اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی لارستان که همواره در ارزیابی های استانی پیشتاز بوده گفت: قبل از انقلاب زیر پنجاه درصد جمعیت باسواد داشته ایم و به برکت انقلاب الان بالای نود و شش درصد افراد بالای چهل و نه سال با سواد داریم.

نوروزی افزود: پالایش اسمی، شناسایی  و تعیین وضعیت ۱۱۹۳ نفر از افراد بی سواد و کم سواد  استخراج شده از سامانه سواد از اولویت های برنامه شورای پشتیبانی و حوزه سوادآموزی است که با همکاری تمامی ادارات و اعضای شورا محقق خواهد شد و خواستار  راه اندازی یک مرکز یادگیری محلی در مرکز لارستان شد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با همکاری اعضای  شورای پشتیبانی، برنامه های هفته سوادآموزی در دیماه که یادگار حضرت امام هست به خوبی برگزار شود.

در ادامه فرماندار و رئیس شورای پشتیبانی سوادآموزی لارستان نیز در سخنانی حضور  روسای ادارات در جلسه را نشانه احساس مسولیت این مسئولان در امر سواد آموزی دانست و تاکید کرد: به علت کمبود نیروی انسانی و گستردگی لارستان با کمبود شدید معلم مواجه هستیم و خواستار تقویت زیر ساخت های آموزشی هم در حوزه نرم افزاری و هم سخت افزاری از سوی مرکز استان شد.

جلیل حسنی با بیان اینکه گرچه متناسب با افزایش جمعیت، بیسوادی را مهار کرده ایم اما همچنان افراد بیسوادی که در سنین بالای جمعیتی هستند آمار بالایی است، تصریح کرد: از مسئولان مربوطه خواست نسبت به شناسایی جامعه هدف بیش از پیش کوشا باشیم تا در افق سال ۱۴۴۰ بتوان شاهد ریشه کنی کامل بیسوادی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هر چه میزان افراد باسواد کشور بیشتر شود در مواجهه با آسیب های اجتماعی و مصونیت از آنها موفق تر خواهیم بود، اضافه کرد: نقش هر یک از ادارات عضو در این راستا بسیار مهم دانست.

همچنین مدیر آموزش و پرورش و دبیر شورای پشتیبانی سوادآموزی لارستان نیز در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین در سخنانی گفت: در سال تحصیلی جدید ۴۰۰ نفر از افراد بیسواد شناسایی شده تحت پوشش داریم که ۱۳۰ نفر از اتباع خارجی هستند.

مهدی اسماعیلی با بیان اینکه با توجه به وضعیت کرونایی، ترک تحصیل زیاد داشته ایم که خود آمار نگران کننده است و بار مسوولیت سواد آموزی را مضاعف کرده افزود: با تلاش همکاران در اداره سواد آموزی، شورای پشتیبانی سواد آموزی لارستان رتبه برتر استان در راستای جذب حداکثری جامعه هدف کسب کرده و به همین سبب از فرماندار لارستان در استانداری تقدیر شده است و خواستار حمایت نماینده و فرمانداری جهت پیگیری اولویت دادن به استخدام آموزشیاران در بدنه آموزش و پرورش شد.

رییس آموزش و پرورش لارستان همچین با توجه به مشکلات موجود خواستار تشکیل یک کمیته با اختیار تام جهت بررسی مدارک هویتی اتباع و تشکیل جلسات تخصصی پیرامون نحوه  ادامه تحصیل اتباع شد.

ارائه گزارش آماری و اقدامات صورت گرفته حوزه سواد آموزی توسط نخبه الفقهایی رئیس اداره سواد آموزی لارستان، بیان نظرات و پیشنهادات توسط یکایک مسوولین عضو این شورا و اعطای ابلاغ عضویت به آنها توسط فرماندار  از دیگر برنامه های این نشست بود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۴۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین