جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۲ق.ظ
::آخرین مطلب 13 ساعت پیش | افراد آنلاین: 7

ارائه خدمات متنوع گروه جهادی «مِهر مهدوی» به مردم روستای براک

به گزارش میلاد لارستان، فعالیت گروه‌های جهادی از سالیان اخیر به ویژه با آغاز شیوع کرونا در عرصه‌ها و ابعاد مختلف به اوج خود رسیده و توانسته با کمک‌های همگانی…

به گزارش میلاد لارستان، فعالیت گروه‌های جهادی از سالیان اخیر به ویژه با آغاز شیوع کرونا در عرصه‌ها و ابعاد مختلف به اوج خود رسیده و توانسته با کمک‌های همگانی از سوی تلاشگران جهادگر، گره‌های کوچک و بزرگ زندگی آحاد جامعه را باز کند.

یکی از این گروه‌ها، گروه خیرین «مِهر مهدوی» در روستای براک است که توانسته در مدت ۶ ماه از شروع فعالیت خود، با اجرا اقدامات متنوع، خدمات مطلوبی را به شهروندان ارائه کند. خبرنگار میلاد لارستان برای آشنایی بیشتر با این گروه گفت‌وگویی را با وحید رمضانی مدیر این گروه جهادی انجام داده است که در ذیل می‌خواینم:

نام گروه؟

اسم گروه ما گروه خیرین «مِهر مهدوی» نام دارد.

مدت فعالیت و نحوه فعالیت؟

از حدود ۶ ماه قبل فعالیت خود را با استفاده از پتانسیل خیرین و جوانان فعال آغاز کرده. با توجه به نیاز برخی از مردم روستا به کمک مالی و مساعدت و وجود زنان بی سرپرست و بد سرپرست در براک، همچنین نیاز به کمک‌ و دغدغه دوستان در زمینه های اعتیاد، تامین جهیزیه، بسته معیشتی و بهداشتی، و … تصمیم به راه اندازی این گروه جهت کمک به عزیزان گرفتیم.

گروه با تعیین نفرات اصلی و ده نفر زیر مجموعه در هر گروه بصورت جمع آوری کمک به صورت ماهیانه تشکیل شد و الان یک گروه منسجم و کلی داریم. هر ماه اعضای گروه مبلغی را(حداقل ۱۰ هزار‌ تومان) واریز و از جمع آوری این مبالغ جهت کمک و مساعدت به طرف مختلف صورت میگیرد. این کار مصداق ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود هست و در کنار خیرین بزرگ مردم عادی با وضع مالی متوسط هم میتونند تو این امر خیر شرکت کنند و کارهای بزرگی را با کمک هم انجام دهند.

عمده فعالیت ها؟

در این ۶ ماه هر ماه بصورت منظم خیرین عزیز که کمک های مالی خودشون رو اول ماه واریز میکنند ما هم بعد از جمع آوری مبالغ اقدام به تشکیل جلسه و تعیین تکلیف این مبالغ با توجه به اولویت های خود میکنیم و به افراد نیازمند کمک صورت میگیرد. تا به حال حدودا مبلغ ۵۲ میلیون تومان صرف کار خیر مانند لوله کشی گاز، توزیع بسته معیشتی، کمک هزینه درمان، کمک‌هزینه خرید یخچال، کمک هزینه تهیه لوازم تحصیل، خرید گوشی همراه برای دانش آموز نیازمند و … شده است .

خاطره؟

روزی از طریق رفقا با خبر شدیم دانش آموز نیازمندی به خاطر نداشتن گوشی همراه از تحصیل جا مانده است.
پس از پیگیری ها و صحت موضوع با کمک خیرین گوشی مورد نظر تهیه شد. موقع تحویل برق نگاه دانش آموز و شوقی که در چهره اش مشاهده کردیم ما را متاثر کرد. خوشحال بودیم که امید را در دل آن فرد زنده کردیم.

آثار کار خیر خود را مشاهده کرده اید؟

قطعا. هر فردی با انجام کار خیر به احساس آرامش درونی میرسد و آثار پر خیر و برکت ان نیز در زندگی شخصی اش نمایان میشود. البته در این‌راه بنده به تنهایی فعالیت نمیکنم‌ و دوستان‌ گروه با کمک هم این کار را انجام می دهند.

جامعه هدف؟

جامعه هدف ما افراد واقعا نیازمند و زنان بی سرپرست و بد سرپرست و نوجوانان و جوانان نیازمند روستای براک است.

چقدر با خیرین لارستان در ارتباط هستید؟

خوشبختانه شهرستان لارستان در زمینه کار خیر پیشتاز است و کارهای خیر بزرگی انجام میشود. فعالیت های گروه مهر مهدوی هم در راستای فعالیت های خیرین شهرستان بوده و به موازات فعالیت آنها انجام میگیرد.
مسئولین هم از کمک های مالی و معنوی دریغ نکرده و در این راستا به ما کمک میکنند. جا داره از ناحیه سپاه شهرستان لارستان، حوزه مقاومت شهید مفید و از دهیاری براک جواد رمضانی تشکر کنم که در این راه به ما و دوستان گروه کمک های زیادی کرده اند .

برنامه های آتی؟

برنامه آتی ما ان شاالله ایجاد یک صندوق خیریه هست که در تلاشیم این‌کار را انجام دهیم تا بتوانیم مبالغی را بصورت وام بدون بهره به افراد نیازمند اختصاص دهیم.

نوشته شده در تاریخ:جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۴۴ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین