جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۰۴ق.ظ
::آخرین مطلب 18 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

مشروح خبر آئین تکریم و معارفه روسای دفتر شورای نگهبان لارستان

مشروح خبر جلسه تکریم و معارفه روسای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان لارستان در زیر می‌آید: حجت الاسلام والمسلمین محمد عباس زاده مسئول دفتر شورای نگهبان استان…

مشروح خبر جلسه تکریم و معارفه روسای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان لارستان در زیر می‌آید:

حجت الاسلام والمسلمین محمد عباس زاده مسئول دفتر شورای نگهبان استان فارس در جلسه تکریم و معارفه روسای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان لارستان در سخنانی با بیان اینکه خطه لارستان الگوی کوچک مقدمه‌ساز حکومت اسلامی است که در بیش از یک قرن پیش در این مکان نظام اسلامی تشکیل شد، اظهار داشت: ما مدیون سیدعبدالحسین لاری و فرزندان ایشان هستیم و باید قدر آنها را بدانیم.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان یک شبکه نظارت و بازرسی نسبت به انتخابات دارد و باید این شبکه را به روز نگهدارد، افزود: این شبکه یک شبکه مردمی است که افراد در آن برای خدا کار می کنند.

مسئول دفتر شورای نگهبان استان فارس با بیان اینکه ارتباط اصلی این شبکه بیشتر در ایام انتخابات صورت می پذیرد، تصریح کرد: از نظر فقه حکومت شیعی اعطای حکومت به فرد فاسق حرام است و ما حق این را نداریم که حکومت را دست فرد فاسق بسپاریم چراکه باید امانت حکومت به اهل آن اعطا گردد و نقش شورای نگهبان و شبکه مردمی نظارت همین مورد است.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید در ایام انتخابات شبکه مردمی شورای نگهبان موارد را رصد نموده و اگر خطائی متوجه شد آن را گزارش کند، خاطر نشان کرد: تمام ارکان جمهوری اسلامی جمع شده اند که باعث انسان سازی و تزکیه شوند و به هدف والاتر یعنی قرب الهی دست یابند.

وی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری فرموده اند که باید در راه خودشناسی و خودسازی قدم برداشته و به دنبال جامعه پردازی و دولت اسلامی باشیم، اضافه کرد: البته مسئولیت یکی از نعمت های الهی است که باید قدر آن را دانست و در راه خدمت به مردم قدم برداشت.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی‌خرم نیز در سخنانی با اذعان به اینکه جایگاه شورای نگهبان در هر منطقه دارای اهمیت است زیرا حافظ جمهوریت و اسلامیت نظام است، گفت: شورای نگهبان از استحاله نظام جلوگیری نموده و افرادی که در این مسیر ورود می کنند خود را سپر بلا قرار داده اند.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه اهمیت این جایگاه در کلمات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) مشخص است، افزود: حضرت امام (ره) در مورد شورای نگهبان می فرمایند که باید رای افراد شورای نگهبان را پذیرفت زیرا این افراد مصلحت های سطح بالاتر را مشاهده می کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه شورای نگهبان باید حفظ شود زیرا این افراد بر اساس مصلحت جامعه اسلامی نظر می دهند، تصریح کرد: امام می فرمایند؛ نباید از کسی پذیرفت که شورای نگهبان را قبول ندارد زیرا مردم به قانون اساسی رای داده اند و توقع دارند که این قانون اجرا شود.

موسوی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در اهمیت شورای نگهبان می فرمایند اگر روزی شورای نگهبان تضعیف شود ضربه بزرگی به انقلاب خواهد خورد. هر کس در مسیر ولایت و ولایت مداری قدم برداشته وظیفه دارد تا از شورای نگهبان پیروی نماید.

در این مراسم، محمداسماعیل عسکریزاده مسئول سابق شورای نگهبان لارستان هم در سخنانی با بیان اینکه شورای نگهبان یکی از نیروهای مهم نظام جمهوری اسلامی است زیرا مجلس شورای اسلامی بدون شورای نگهبان بی معنی خواهد بود، اظهار کرد: این شورا زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می شود.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان لارستان نیز عوامل نظارتی و امنیتی به دلیل تعهدی که داشته اند وظیفه خود را به خوبی صورت داده اند، ادامه داد: یکی از عوامل موفقیت شورای نگهبان شهرستان لارستان تعامل بین ادارات و ارگان ها با عوامل شورای نگهبان بوده است.

عسکریزاده انتخابات در ایران را نشان مردم سالاری دانست و تأکید کرد: شورای نگهبان با حمایتی که از طرف رهبری شده است کار خود را صورت داده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر انتخابات و بررسی صلاحیت افراد وظیفه شورای نگهبان است، عنوان کرد: بررسی صلاحیت افراد یک حق الناس است و تلاش شده تا بتوانیم به خوبی این وظیفه صورت پذیرد.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر نمازی رئیس جدید دفتر شورای نگهبان لارستان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در خصوص شورای نگهبان و اهمیت آن بیان نمودند که اگر این ارگان خوب کار کند دیگر این نظام خطر انحراف از دین نخواهد داشت، گفت: اهمیت و حساسیت شورای نگهبان باعث شده تا همواره درمعرض انتقادهای مغرضانه قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در راه انجام وظایف در شورای نگهبان نیازمند اول دعای پر خیر و برکت مردم بوده و دوم عمل به قوانین هستیم. باید اصول رعایت شود که اولین آن شاخص اخلاقی و اعتقادی است، تأکید کرد: باید برای آنچه که حق میدانیم دچار ابهام و سردرگمی نبود.

نمازی اضافه کرد: به فرموده امام علی(ع) در عهدنامه به مالک اشتر بیان می فرمایند که افرادی برای کار باید گزینش شوند که باتجریه بوده و دارای حیا و دینداری باشند. افرادی که دارای پیشینه انقلابی هستند برای کار انقلابی مفیدتر خواهند بود.

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۱۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین