جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۰ب.ظ
::آخرین مطلب 4 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

ویزیت در منزل بیماران توان‌خواه توسط کارشناسان مرکز توان‌بخشی امید لارستان

روانشناس مرکز توانبخشی امید لارستان در باب عملکرد های مرکز توانبخشی امید که شامل ویزیت در منزل نیازمندان و بیماران می شود، گفت: بازدید از منزل مددجویان به صورت ماهانه،…

روانشناس مرکز توانبخشی امید لارستان در باب عملکرد های مرکز توانبخشی امید که شامل ویزیت در منزل نیازمندان و بیماران می شود، گفت: بازدید از منزل مددجویان به صورت ماهانه، ارائه خدمات پزشکی و روانپزشکی پرستاری و روانشناسی و مددکاری، گروه درمانی آموزش خانواده، ارائه خدمات مشاوره ای برای مددجویان و خانواده هایشان به صورت رایگان و غیره است.

به گزارش میلاد لارستان، در عرصه جوامع نهادهای حمایتی نقش اساسی را در ساماندهی اقشار آسیب پذیر و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند نهاد بهزیستی یکی از این نهادهای مهم است که اخیراً با تاسیس مراکزی تحت عنوان (مرکز مثبت زندگی) که زیرمجموعه این نهاد محسوب می شوند، ترتیبی را اتخاذ کرده تا رسیدگی بیشتر و بهتر و منظم نسبت به پرونده‌های تحت پوشش خود داشته باشد.

اداره بهزیستی لارستان در سال گذشته مجوز ۵ مرکز مثبت زندگی را گرفته است با این هدف که از ظرفیت لارستان به خوبی استفاده شود و هم نیروهای متخصص به کار گرفته شود که هم اکنون سه تا از مراکز فعال هستند و دوتای دیگر در شرف تاسیس هستند.

خبرنگار میلاد لارستان با هدف معرفی و گزارش عملکرد یکساله مرکز توانبخشی امید که یکی از این سه مراکز است سعی در شناساندن و معرفی هرچه بیشتر بهتر خدمات این مرکز به عموم مردم را دارد.

در این زمینه سعیده جعفری مسئول فنی و روانشناس مرکز توانبخشی امید به خبرنگار میلاد لارستان گفت:  این مرکز شامل دو بخش (مرکز مثبت زندگی و مرکز توانبخشی امید ) می شود و حدود یک سال است که فعالیت خود را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در این مرکز ۵ نفر از بانوان در زمینه‌های اجرایی، مددکار توانبخشی، مسئول فنی مثبت زندگی و مددکار مثبت فعالیت دارند، تصریح کرد:  در مجموع هر مرکز ۴۵۰ مددجو را پذیرش می‌کند و هر مددکار مسئولیت تعداد ۱۵۰ پرونده را بر عهده دارد که به صورت مستمر و هر ۶ ماه یکبار با هدف نیازسنجی و بررسی وضعیت مددجویان از خانه و محل سکونت آنان بازدید می‌شود.

روانشناس مرکز توانبخشی امید لارستان در باب عملکرد های مرکز توانبخشی امید که شامل ویزیت در منزل نیازمندان و بیماران می شود، خاطر نشان کرد: بازدید از منزل مددجویان به صورت ماهانه، ارائه خدمات پزشکی و روانپزشکی پرستاری و روانشناسی و مددکاری، گروه درمانی آموزش خانواده، ارائه خدمات مشاوره ای برای مددجویان و خانواده هایشان به صورت رایگان و غیره است.

در ادامه فاطمه مردانه مسئول فنی مثبت زندگی در باب عملکرد یکساله این بخش از مرکز به خبرنگار میلاد لارستان گفت: پیگیری و  ساخت مسکن مددجو در کرمستج با همکاری گروه جهادی،  پیگیری تعمیر و تهیه  لوازم ضروری منزل مددجو به کمک نیک‌اندیشان،  تامین هزینه عمل چشم فرزند مددجو به ارزش ۵۰ میلیون ریال،  توزیع بسته معیشتی ارزش ۱۰۰ میلیون ریال،  تهیه وتوزیع ۶۰ بسته لوازم التحریر بین مددجویان نیازمند، تهیه ۵۰ برگ باتری سمعک بین مددجویان به کمک خیرین، برگزاری کلاس های آموزشی در راستای توانمندی مددجویان باموضوعات(کسب وکاراینترنتی-فرزندپروری-آموزش پیش ازازدواج-نحوه ارتباط با معلولین) از جمله اقدامات این مرکز است.

وی ادامه داد: تامین کمک هزینه درمان بیماران کرونایی، پیگیری وبرگزاری نمایشگاه صنایع دستی درمحوطه بازار بزرگ لارستان، تهیه وتوزیع لباس واسباب بازی جهت مددجو وخانواده هایشان، برگزاری برنامه های متنوع و آموزنده به مناسبت های هفته جهانی نابینایان-ناشنوایان –سالمندان ومعلولین، بازدید ازمنزل مددجویان وبررسی وضعیت ومشکلاتشان و رفع نیازهای ضروری آنها را شامل می‌شود.

مردانه در پاسخ به این سوال که هزینه فعالیت های این مرکز از کجا و چگونه تامین می شود تصریح کرد: بخشی از این هزینه ها توسط بهزیستی اما بخش قابل توجهی از آن از منبع خیرین تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و تجهیز مسکن مددجو در کرمستج با همکاری صد در صد خیرین انجام شده ادامه داد: از عموم مردم نیک اندیش لارستان بزرگ دعوت می کنیم در پیشبرد اهداف این مرکز که رسیدگی هر چه بیشتر و بهتر به مددجویان است مارا همراهی کنند

گفتنی است؛ آدرس مرکز مثبت زندگی؛ لار، شهرجدید، پشت سونوگرافی دکتر زرگری، ساختمان پزشکی امین، طبقه دوم با شماره تماس:  ۰۷۱۵۲۲۴۴۰۸۵ است و علاقمندان می‌توانند در فضای مجازی در پیام‌رسان اینستاگرام به ttps://instagram.com/markazmosbatzendegi_11914?utm_medium=copy_link مراجعه کنند.

خبرنگار؛ سحر طاهری

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین