شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۸ق.ظ
::آخرین مطلب 28 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 3

خطر همچنان در کمین/سنگ‌های غول‌پیکر آماده سقوط+تصاویر

سنگ‌های غول پیکر در دامنه کوه قدمگاه و تپه قلعه‌اژدهاپیکر به شکل ناایمن وجود دارد که هر آن می‌بایست منتظر وقوع حادثه بود. به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش و…

سنگ‌های غول پیکر در دامنه کوه قدمگاه و تپه قلعه‌اژدهاپیکر به شکل ناایمن وجود دارد که هر آن می‌بایست منتظر وقوع حادثه بود.

به گزارش میلاد لارستان، چندی پیش و همزمان با بارش سهمگین باران، خبر دهشناک و تأثربرانگیز تمام شهر لار را در برگرفت و آن سقوط سنگی عظیم‌جثه از دامنه کوه قدمگاه و برخورد آن با یک منزل مسکونی بود که متاسفانه موجب فوت یک جوان شد.

پس از فروکش کردن عملیات نجات و کاهش حضور مردم و مسئولان در محل وقوع حادثه، خبرنگار و عکاس میلاد لارستان در یک بازدید میدانی از دامنه کوه قدمگاه و دامنه تپه قلعه اژدهاپیکر از سمت خیابان فاطمیه(س) و همچنین محله پاقلعه به یافته‌های جدیدی دست یافتند که کمتر به آن پرداخته شده و می‌تواند در آینده سبب بروز اتفاقات ناگوار مشابه شود.

درست در بخش بالایی محل وقوع حادثه سقوط اخیر، دامنه قدمگاه و در نزدیکی قله حداقل ۴ تکه سنگ بسیار بزرگ وجود دارد که در شرایطی غیرایمن نگه داشته شده‌اند. یکی از این سنگ‌ها، توسط چند نفر از جوانان محل به وسیله ابزارهای ساده و اولیه در حال خُرد شدن بود اما ۳ سنگ بزرگ دیگر اساسا در موقعیت نامناسب و خطرناکی قرار داشته که با بروز بارشی مشابه باران اخیر می توانند منجر به سقوط شده و خسارات جبران‌ناپذیری به دنبال داشته باشند.

در قسمت انتهایی قلعه‌اژدهاپیکر معروف به «پُشتو» نیز، سنگ‌های عظیم وجود داشته که تعدادی از آنها درست در محل فوقانی و بالای خانه‌های مسکونی قرار داشته که اگر برای این سنگ‌ها نیز تدبیری اندیشیده نشود، امکان بروز حوادث تلخ در آینده دور از انتظار نیست.

در دامنه تپه قلعه‌اژدهاپیکر و مشرف بر خیابان فاطمیه نیز، دو قطعه سنگ بزرگ نامتعادل بر بالای سر منازل مسکونی وجود داشته که اگر برای تعادل‌بخشی یا برداشتن آن فکری نشود، ممکن است خسارت‌بار باشد.

به منظور سهولت در دسترسی بهتر اطلاعات مسئولان، در ادامه تعدادی از موارد ذکر شده به تصویر کشیده شده است:

 

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین