شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 3 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1

گردهمایی مدیران مدارس صدرای استان فارس در لارستان

همایش مدیران مدارس علوم و معارف صدرای استان فارس با حضور  حجت الاسلام و المسلمین تقدیری ریئس سازمان مدارس صدرای کشور، عباسی رئیس مدارس صداری استان فارس، دکتر اسماعیلی مدیر…

همایش مدیران مدارس علوم و معارف صدرای استان فارس با حضور  حجت الاسلام و المسلمین تقدیری ریئس سازمان مدارس صدرای کشور، عباسی رئیس مدارس صداری استان فارس، دکتر اسماعیلی مدیر آموزش و پرورش لارستان، حجت الاسلام اقبالی  رییس سازمان تبلیغات اسلامی لارستان و مدیران مدارس علوم و معارف شهرستان های شیراز، مرودشت، فسا، استهبان، بوانات و لارستان به میزبانی لار برگزار شد. 

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش لارستان در این همایش رئیس سازمان مدارس صدرای کشور  در سخنانی ضمن تجلیل از اقدامات تبلیغی جهانی آیت الله موسوی لاری که با حداقل امکانات بیشتر خدمت به تشنگان اسلام در سراسر دنیا نمود و سایر  بزرگان دینی لارستان گفت هنر آن است که با حداقل امکانات بیشترین کار را انجام داد همچنان که موسوی لاری با حداقل امکانات از بسیاری از دستگاههای برخور دار فرهنگی و تبلیغی، به دین اسلام و تشیع خدمت نمودند.

حجت الاسلام و المسلمین تقدیری خواستار تقویت ارتباطات بین مدارس با سازمان علوم و معارف صدرا شد و تاکید کرد فایل دروس و سوالات کمک آموزشی دروس تخصصی این مدارس در کانال همدم بارگذاری شده و بطور رایگان در دسترسی دانش آموزان قرار گرفته است.

وی با اشاره به  بحث تامین مشاور و مشکلات موجود  گفت به زودی دوره های  تخصصی مشاوره مبلغین آغاز میشود.

وی با تقدیر از روسای آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی لارستان اذعان داشت با تلاش و همت این بزرگواران اکنون مدارس صدرای لارستان به عنوان قرارگاه و پایگاه معارفی و تربیتی انسانها تبدیل شده که ان شاءالله بتوانند مسیر علمای سلف لارستان را  دنبال کنند و برای شهر برکت داشته باشند. وی دانش آموزان این دو مدرسه را توانمند توصیف کرد و تشرف به مشهد مقدس را به دانش آموزان پایه دوازدهم هدیه داد.

رئیس سازمان مدارس صدرا با اذعان به اینکه ۹۲ هزار دانش آموز، اولویت یک تحصیلی را مدارس صدرا انتخاب کرده اند در حالی که این مدارس کمتر از ده هزار نفر ظرفیت پذیرش دارند گفت در این راستا در صدد افزایش ظرفیت پذیرش هستیم و همچنین سی و دو راهکار جهت تامین نیروی انسانی مدارس صدرا به دولت پیشنهاد داده شده است.

وی در پایان خواستار تلاش در کارها و توسل به اهل بیت و شهدا و استمداد از این بزرگواران جهت موفقیت در کارها شد.

در ابتدای همایش مهدی اسماعیلی معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش لارستان با بیان تنوع مدارس خاص و کسب افتخارات علمی پژوهشی بسیاری توسط فرهنگیان و دانش آموزان لارستان تاکید کرد مدارس صدرا مورد نیاز جامعه اسلامی است و لارستان که از دیرباز مرکز حوزه های علمی وفرهنگی و  سیاسی و اقتصادی جنوب فارس بوده آمادگی داشتن یک مرکز صدرای بزرگ در جنوب فارس را دارد.

وی همچنین از مسوولین امر خواست مدارس صدرا هم مثل سایر مدارس معاون پرورشی و مشاور  تمام وقت داشته باشند و در این جهت رایزنی شود تا از طرف اداره کل نیروی مورد نیاز را تامین کنند.

اسماعیلی پیشنهاد داد جهت تربیت نخبگان علمی و پژوهشی در حوزه علوم انسانی تفاهم نامه ای با پژوهشسرای دانش آموزی منعقد شود تا شاهد تربیت دانش آموزان توانمند باشیم و طرح خواهر خواندگی با هدف استعداد یابی و انتخاب دانش آموزان علاقه مند به رشته معارف اسلامی  با مدارس متوسطه اول اجرا تا این مدارس به نحو احسن معرفی شود.

تقویت برنامه های علمی معلمان و دانش آموزان با برگزاری کارسوق های علمی در حوزه علوم انسانی و معارف اسلامی، اختصاص یکی از پست های بلاتصدی اداره کل به کارشناسی مدارس صدرا ،برگزاری دوره های تخصصی جهت مدیران و دبیران و برگزاری دوره های ضمن خدمت تخصصی ویژه نیروهای صدرا، تربیت مشاورین متخصص خاص مدارس صدرا توسط سازمان مدارس صداری کشور و توجه به امکانات و تجهیزات مدارس و ارتباط با کتابخانه های مهم کشور  از دیگر در خواست های مدیر آموزش و پرورش لارستان بود و تامین زمین جهت ساخت مدرسه صدرای دختران مشروط بر اختصاص بودجه از طرف دولت جهت ساخت آن را نوید داد.

ارائه گزارشی مختصر توسط حجت الاسلام اقبالی رئیس سازمان تبلیغات لارستان، تجلیل از مدیران مدارس صدرای فارس، تقدیر از دانش آموزان و دبیران برجسته مدارس صدرای لارستان و بازید از دو مدرسه صدرای دخترانه و پسرانه لار از دیگر برنامه های این همایش استانی بود.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲:۰۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین