شنبه ۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۹ب.ظ
::آخرین مطلب 38 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

ارائه خدمات جدید در درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان/راه‌اندازی آزمایشگاه در آینده نزدیک

به گزارش میلاد لارستان، از آنجایی که بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یک بیمه فراگیر در سطح جامعه اکثریت مردم از خدمات پزشکی و درمانی آن استفاده می‌کنند به طور…

به گزارش میلاد لارستان، از آنجایی که بیمه تأمین اجتماعی به عنوان یک بیمه فراگیر در سطح جامعه اکثریت مردم از خدمات پزشکی و درمانی آن استفاده می‌کنند به طور طبیعی ایجاد درمانگاه های تامین اجتماعی در این راستا کمک شایانی در تسهیل و کیفیت خدمات رسانی به عموم مردم می‌کند.

در لارستان نیز، همت خیرین شامل این زمینه نیز شده و درمانگاه تامین اجتماعی وطن پرست با همت خیر حاج عبدالرسول وطن پرست ایجاد شده و به بهره برداری رسیده است.

ایجاد امکانات عام المنفعه در هر زمینه ارزشمند است لیکن اطلاع رسانی عمومی شایسته در این زمینه نیز کمک مطلوبی به استفاده حداکثری نیازمندان از این امکانات را می کند.

از آنجایی که با خبر شدیم واحد چشم پزشکی به درمانگاه تامین اجتماعی لارستان افزوده شده و دستگاه‌های درمانی در این زمینه توسط خیر ارجمند آقای وطن پرست تهیه و مستقر شده است، با هدف اطلاع رسانی بیشتر به عموم مردم مصاحبه ای با مسئول این مجموعه ابوذر زرگری ترتیب داده شد.

مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان با بیان اینکه برای نخستین‌بار برنامه حضور متخصص چشم پزشک در درمانگاه تامین اجتماعی لارستان به صورت دو هفته در میان، در روزهای پنجشنبه فراهم شده است، اظهار داشت: در این واحد، تجهیزات چشم پزشکی با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان با همت نیک‌اندیش حاج عبدالرسول وطن پرست مستقر شده است.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر چند پزشک ثابت و غیر ثابت در مجموعه حضور دارند گفت: در این مرکز پزشک عمومی سه نفر به صورت ثابت، دندانپزشک دو نفر، مامایی یک نفر و سه نفر مراقبین سلامت که کار چکاپ ماهانه را برای بیماران انجام می دهند.

زرگری به ارائه خدمات از سوی متخصص زنان، متخصص داخلی و متخصص چشم پزشک به شکل گردشی خبر داد و تصریح کرد: متخصص قلب نیز به زودی در درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان مشغول خواهد شد.

این مسئول به راه‌اندازی بخش اطفال در آینده نزدیک اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت هر سه پزشک عمومی برای ثبت نام پزشک خانواده تکمیل و حتی جمعیت مازاد هم وجود دارد و در نتیجه امکان ثبت نام جدید وجود ندارد مگر اینکه در سال آینده اگر مجوز پزشک چهارم برای ما صادر شود در آن صورت یک ظرفیت ۲۵۰۰ نفره خالی خواهد شد.‌

وی در باب میانگین مراجعه روزانه افراد به درمانگاه، عنوان کرد: هر یک از پزشکان روزانه معمولا ۵۰ نفر را ویزیت می کنند.

مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان به مراجعه افراد برای دریافت داروهای مزمن مثل؛ فشار خون، قند و چربی به صورت دو ماه یکبار اشاره کرد و افزود: دستگاه های انجام آزمایشات هورمونی نیز نیک‌اندیش درمانگاه خریداری شده که به زودی به امکانات این مجموعه اضافه می شود و آزمایشات تیروئید، پروستات برای فاز یک به زودی در این مجموعه انجام خواهد شد.

زرگری با اشاره به اینکه دلیل متغیر بودن برنامه حضور متخصصین، برنامع اطلاع رسانی از چند روز قبل را ندارند، تصریح کرد: میزان استقبال افراد زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی از این درمانگاه، قابل قبول است.

وی با اذعان به اینکه در درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان پزشک عمومی کسانی را ویزیت می کند که از جمعیت تحت پوشش مرکز بوده و بیمه تامین اجتماعی دارند، خاطر نشان کرد: افرادی که تحت پوشش سایر پزشکان شهر لار هستند در این مرکز ویزیت نمی شوند مگر اینکه موارد اورژانسی باشند.‌

این پزشک با بیان اینکه انجام آزمایشات در آزمایشگاه درمانگاه آزاد است، به این معنا که اگر پزشک بیرون از این مجموعه هم نسخه کرده باشد، افراد می توانند مراجعه کنند، ادامه داد: دندانپزشکی نیز آزاد است و پزشکان متخصص به همین صورت و طبق ظرفیت روزانه ویزیت می کنند.

زرگری از همکاری های نیک‌اندیش حاج عبدالرسول وطن پرست در راستای ارتقای مجموعه درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان و استقرار تجهیزات بیشتر خبر داد و بیان کرد: بنا به تأکید این نیک‌اندیش، درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان می‌بایست به دستگاه‌های رادیولوژی، سونوگرافی و دستگاه OPG عکس برداری دندان، مجهز شود.

وی با بیان اینکه از طریق مدیریت درمان استان فارس به تهران درخواست داده شده اما در حال حاضر برای صدور مجوز چهارچوب های خاص وجود دارد، افزود: باید چند سال از شروع به کار درمانگاه گذشته باشد تا درمانگاه تخصصی ما تبدیل به پلی‌کلینیک تخصصی شده و بعداً مجوز رادیولوژی و سونوگرافی داده شود که این مجوزها مشمول گذر زمان است و پیگیر خواهیم بود.

مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان ضمن تشکر از همکاری های خیرین مرتبط با این مجموعه اضافه کرد: سایر خیرین که تمایل دارند در زمینه تهیه و تامین امکانات پزشکی و درمانی یاری و مساعدت داشته باشند می توانند با این مجموعه همکاری کنند.

خبرنگار ؛ سحر طاهری

ف ۱۱۰

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۸:۵۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

3 Responses to “ارائه خدمات جدید در درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان/راه‌اندازی آزمایشگاه در آینده نزدیک”

  1. جهاندیده گفت:

    خداحفظش کندآقای حاج عبدالرسول وطن پرست که باهمت بلندخود،همچنان به فکر تجهیزواستقرارلوازم پزشکی،وخدمات دهی بیشتروبهتراین درمانگاه هستند.خیرین همیشه همراه وبلندنظر،سرمایه های ارزشمندی هستند که باید قدرشان دانست وزخماتشان راپاس داشت.خداقوت میگیم به دکترابوذر زرگری مسئول متواضع ودلسوز وتلاشگر وسایرهمکاران وپزشکان،کارکنان وتلاشگران این درمانگاه..

  2. ناشناس گفت:

    حداقل شما هم کاری کنید تا این درمانگاه که تماما توسط خیر تجهیز شده به پاراکلینیک ارتقا یابد

  3. منصور گفت:

    از مراحل ساخت بیمارستان تامین اجتماعی هم گزارشی تهیه نمایید

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین