یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۱ق.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 2

اتمام دوره آموزشی 600 سوادآموز افغانستانی در لارستان و 4 شهر فارس

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت : در سال جاری طرح سوادآموزی کمیساریا با حضور فعال ۶۰ آموزش دهنده و ۶۰۰ سوادآموز افغانستانی در نواحی چهارگانه شیراز و شهرستانهای…

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت : در سال جاری طرح سوادآموزی کمیساریا با حضور فعال ۶۰ آموزش دهنده و ۶۰۰ سوادآموز افغانستانی در نواحی چهارگانه شیراز و شهرستانهای لارستان،ممسنی،مرودشت،و منطقه خشت و کمارج به نحو مطلوب اجرا شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، بهزاد نوروزی چگینی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه همه جانبه خود به مقوله سواد، علم، آگاهی و تأثیر انکارناپذیر آن در زندگی فردی  اجتماعی آحاد افراد جامعه فرموده اند که همه اتباع خارجی و فرزندان آنها حتی آنانی که شناسنامه و یا مدرک معتبر قانونی ندارند باید در مدارس ایران ثبت نام شوند و از نعمت آموزش و سواد و مزایای آن برخوردار شوند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: دوره آموزشی طرح کمیساریا بین  ۴تا۶ ماه به طول می انجامد و پس از برگزاری امتحانات پایانی در صورت قبولی سوادآموز مدرک معادل سوم ابتدایی به وی اعطا می گردد.

نوروزی چگینی افزود: باحمایتهای کمیساریای عالی پناهندگان در سال ۲۰۲۱ بسته های حمایتی حاوی اقلام آموزشی(کیف،مداد،دفتر،و…)به سوادآموزان و اموزش دهندگان این طرح اعطا شده است و همچنین آموزش دهندگان این طرح به صورت متمرکز در یک دوره آموزشی با حضور مدرسین مجرب شرکت نموده اند و بدر خصوص  روش های نوین تدریس کتب سوادآموزی و نحوه آموزش بزرگسال و برخی از مهارت های زندگی آموزش دیده اند  .

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خاطر نشان کرد: طرح سوادآموزی کمیساریا در تمامی مراحل یعنی از شناسایی  و جذب مخاطبان تا ثبت نام و آموزش و برگزاری امتحانات پایانی با نظارت دفتر محلی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در شیراز انجام شده است.

وی گفت: قبلا نیز  خانم ها واندا کاوا گینیدزه مدیر بخش برنامه ریزی دفتر کمیساریای عالی پناهندگان در ایران و جائل شیسانیا مارارو مدیر ارشد منطقه ای امور آموزشی دفتر کمیساریای عالی  پناهندگان از روند برگزاری کلاس های سوادآموزی طرح کمیسیاریا فارس بازدید کرده اند و از کیفیت کلاس ها ابراز رضایت کردند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین