جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۶ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

نخلستان های خنج همچنان درگیر آفت سوسک سرخرطومی

مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: نخلستان های شهرستان خنج همچنان درگیر آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما است. به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، علی علی پور با…

مدیر جهاد کشاورزی خنج گفت: نخلستان های شهرستان خنج همچنان درگیر آفت سوسک سرخرطومی حنایی خرما است.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از خبرگزاری مهر، علی علی پور با بیان اینکه نخیلات شهرستان خنج حدود ۴ سال است که میزبان این مهمان ناخوانده می باشد، تصریح کرد: تاکنون ۸۷۰ درخت آلوده شناسایی شده که از این تعداد ۸۱۰ درخت تیمار و مابقی امحا گردیده است.

او اظهار کرد: اگر خسارت این آفت جدی گرفته نشود با توجه به قدرت تهاجمی و تولید نسل زیاد می تواند خسارت جبران ناپذیری را به باغداران نخل خرمای شهرستان تحمیل نماید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهم ترین راه کنترل آفت مذکور از مسیر همکاری همه جانبه ی باغداران این شهرستان و شهرستان های همجوار با کارشناسان جهاد کشاورزی می گذرد، بیان کرد: در این راستا واحد حفظ نباتات مدیریت شهرستان خنج با در دستور کار قرار دادن طرح جامع مدیریت کنترل آفت مذکور در سال ۱۴۰۰ و آموزش همگانی باغداران سعی در کنترل و ریشه کنی این آفت در شهرستان در آینده ی نزدیک و با هدف کاهش هزینه های ردیابی و مبارزه با آفت را خواهد داشت.

علی پور ادامه داد: باغداران شهرستان ضمن رعایت بهداشت باغ کلیه ی موارد قرنطینه ای توصیه شده جهت کنترل آفت سوسک سرخرطومی حنایی را از جمله جلوگیری از هرگونه جابجایی پاجوش و سایر اندام های گیاهی آلوده را جدی گرفته و هرگونه موارد مشکوک به آلودگی را به نزدیکترین مرکز خدمات جهاد کشاورزی و یا مدیریت شهرستان گزارش کنند.

سوسک سرخرطومی حنایی یکی از مهمترین آفات نخلستان های خرما در ایران و جهان می باشد که در صورت عدم توجه جدی باغداران می تواند خسارت جبران ناپذیری را به اقتصاد کشاورزی وارد کند.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین