جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۲ق.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

اختصاص ۲۰میلیارد ریال اعتبار جهت تعمیر باغ نشاط لار از مصوبات سفر رئیس جمهور

با پیگیری های دکتر جعفرپور مشاور وزیر و مدیر کل حقوقی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ، مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت  مرمت دیوار و بهسازی محوطه داخلی باغ نشاط…

با پیگیری های دکتر جعفرپور مشاور وزیر و مدیر کل حقوقی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری ، مبلغ ۲ میلیارد تومان جهت  مرمت دیوار و بهسازی محوطه داخلی باغ نشاط اختصاص یافت که  بزودی این اعتبار ابلاغ  میشود.

به گزارش میلادلارستان این اعتبار در قالب مصوبات سفر رییس محترم جمهور اختصاص یافته که عملا ضمانت ابلاغ دارد و به صورت نقدی ( ونه اسناد خزانه) از طریق استان در اختیار شهرستان قرار می گیرد.

قابل ذکر است چندی پیش از طریق فضای مجازی دوستداران میراث فرهنگی در نامه ای از دکتر جعفرپور برای این موضوع درخواست حمایت و پیگیری کرده بودند. انتظار است با توجه به در پیش بودن نوروز و حضور گردشگران و مسافرین نوروزی در لار ،به صورت ویژه و ضربتی نسبت به تعمیرات و باز سازی، اقدامات لازم صورت گیرد.

یادآور میشود قدمت باغ نشاط  که در سال ۱۳۵۳ به شماره ۹۷۳ در آثار ملی کشور نیز ثبت گردیده به اواخر عهد صفویه باز می گردد. مرمت این باغ از حدود ۲۰ سال پیش آغاز شده، لیکن با اختصاص بودجه های قطره چکانی در هر سال، تعمیرات آن با تاخیر فراوانی همراه بوده که این امر زمینه های تخریب این اثر ماندگار را منجر گردیده است.

از آنجا که باغ نشاط لار الگوی تاریخی بسیار زیبایی داشته و در زمره باغهای ایرانی منحصر بفرد می‌باشد و همچنین با عنایت به  به اینکه اداره میراث فرهنگی لارستان فاقد ساختمان اداری بوده و در این باغ مسقر می‌باشد این اعتبار می تواند به بهبود فضای این باغ تاریخی منجر گردد.

نوشته شده در تاریخ:پنج شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین