جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۷ق.ظ
::آخرین مطلب 36 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

تصاویر: حالِ ناخوش اژدهای مظلوم لار!!

وضعیت مجموعه تاریخی قلعه اژدهاپیکر لار چند هفته مانده به تعطیلات عید نوروز اصلاَ مناسب نیست. به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، در گذشته بارها و بارها درخصوص عدم…

وضعیت مجموعه تاریخی قلعه اژدهاپیکر لار چند هفته مانده به تعطیلات عید نوروز اصلاَ مناسب نیست.

به گزارش گروه شهروند خبرنگار میلاد لارستان، در گذشته بارها و بارها درخصوص عدم توجه به نگه‌داری، ساماندهی و بازسازی ابنیه‌های ارزشمند تاریخی سطح لارستان به ویژه قلعه تاریخی اژدهاپیکر لار قلم زده‌ شده اما جز سکوت و در ادامه آن نابودی در سایه بی‌توجهی چیزی عائد این بناها نشده است.

در آستانه تعطیلات نوروز و قطعاَ سرازیر شدن حجم انبوهی از مسافران شهرهای مختلف به سمت جنوب ایران و به تبع آن به لارستان، آمار بازدیدها از بناهای تاریخی در صدر برنامه‌های مسافرین قرار می‌گیرد. با توجه به آنکه قلعه‌اژدهاپیکر بر روی بلندی ایستاده و به نوعی بام شهر لار محسوب می‌شود، کنجکاوی مسافران برای بازدید از این بنا بیشتر می‌شود اما شوربختانه بدلیل عدم رسیدگی این اثر ارزشمند رمقی ندارد و جز تَلی از خاک و بُرجی کوچک، چیزی از آن باقی نمانده است.

راه دسترسی به آن نیز که وضعیت مطلوبی ندارد و در پی بارش‌های باران و گذر زمان دچار فرسودگی شده و انسان حتی با پای پیاده جرأت بالا رفتن از آن را ندارد، چه برسد به وسیله خودرو یا موتور از آن عبور کند.

تنها جاذبه قلعه‌ اژدهاپیکر آن است که می‌توان از بلندای آن تمام شهر لار را نظاره کرد!!

بُرج مادر نادر شاه نیز که چند سال پیش سفیدکاری شد، دیواره آن توسط افراد بی‌فرهنگ و ناآگاه با ذغال و اشیاء تیز به فنا رفته است.

تا زمانی که برنامه‌ای هرچند مدون و بلندمدت و تدریجی برای بازسازی و نگهداری قلعه‌اژدهاپیکر اندیشیده نشود، جز نابودی و تخریب برای بناهای تاریخی و قدیمی لارستان باقی نمی‌ماند. در ادامه تصاویری از حال ناخوش قلعه‌ اژدهاپیکر لار ببینید:

 

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۳ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین