چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۸ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 4

برگزاری روز جهانی هنرهای نمایشی در لارستان

آیین گرامی‌داشت روز جهانی هنرهای نمایشی با حضور کنش‌گران فرهنگ و هنر در سالن پلاتو مجتمع قرآنی، فرهنگی و هنری شهید حاج غلامحسین علیشیری لارستان برگزار شد. به گزارش میلاد…

آیین گرامی‌داشت روز جهانی هنرهای نمایشی با حضور کنش‌گران فرهنگ و هنر در سالن پلاتو مجتمع قرآنی، فرهنگی و هنری شهید حاج غلامحسین علیشیری لارستان برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس؛ عنایت الله موحدی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان در این آیین به اهمیت و جایگاه هنر نمایش در ایجاد روحیه شادابی و نشاط در جامعه و توانایی این هنر در کاهش آسیب‌های جمعی جامعه و رویکرد جدید به هنر به عنوان ابزار درمان، اشاره کرد و گفت: هنر نمایش، هنر دگرگونه زیستن است و بازیگر صحنه نمایش هر بار که در نقشِ جدید فرو می رود ولباسی از نوع دیگر می پوشد تا با زبان هنر، حقیقت را با رنگ و لعابی دیگرسان بروز و ظهور دهد، گویا حیاتی دیگر را تجربه می کند و به تعبیر معارف ناب اسلامی نیستی و حیات دوباره و چندباره را با تمام وجود درک می کند.

وی افزود: اگر رستاخیز طبیعت در بهار، هرسال یک بار حیات دوباره و فرصت دوباره زیستن و وجود فرجام جاویدان را به جهانیان نشان می دهد؛ هنرمند تئاتر هر روز این بروز و افول را در قالب نقش‌ها تجربه می کند! و فرصت خود بودن و خدایی شدن را لحظه به لحظه در دستان خویش احساس! از همین روست که هنرمند حقیقی، همواره وجودی بهاری دارد و دیدارش و شنیدارش نشان حقیقت و کردارش ایزد نماست، سابقه تاریخی هنر نمایش لارستان و ظرفیت حضور نسل جدید در این عرصه و تجارب ارزنده پیشکسوتان می تواند بار دیگر نمایش لار را در سطح کشور زبانزد خاص و عام کند.

موحدی ادامه داد: تلاقی بهار طبیعت با سالروز بزرگداشت جهانی هنر جاودان نمایش، بر همه دوستداران هنر تبریک عرض نموده و امیدواریم بتوانیم در کنار یکدیگر، پرده از آفتاب عالمتاب حقیقت برداریم و صلح، دوستی، نشاط و شادابی را به بشریت هدیه کنیم.

گفتنی است در این مراسم که به همت انجمن نمایش و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لارستان برگزار شد از فعالان نمایش در سال ۱۴۰۰ تجلیل شد و محسن بشیری و علیرضا سقاییان از فعالان نمایش لارستان به اجرای نمایش پرداختند و همچنین اجرای حرکت زنده نمایشی روی صحنه(پرفورمنس اکت) توسط هنرمندان تئاتر و گرفتن عکس یادگاری بود

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۶ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین