چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۰ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 6

مسابقات فوتسال جام رمضان لارستان چه چیزهایی را ثابت کرد؟!

  جام رمضان امسال لارستان گویای بسیاری از قضایا بود که نباید از اذهان عمومی مغفول بماند چراکه ثابت کرد، کارهای بزرگ شدنی است و نباید همیشه نوک بینی را…

 

جام رمضان امسال لارستان گویای بسیاری از قضایا بود که نباید از اذهان عمومی مغفول بماند چراکه ثابت کرد، کارهای بزرگ شدنی است و نباید همیشه نوک بینی را دید. پس می‌توان با آینده نگری و برنامه‌ریزی به هدف‌های دور اما نزدیک رسید.

به گزارش میلاد لارستان، در مسابقات جام فوتسال رمضان امسال شهر لار ۱۸ تیم از شهرها و مناطق مختلف شهرستان های اوز، گراش و لارستان شرکت داشتند.

این تیم‌ها شامل سایپا استوار، امید زروان، گراش جوان، نبرد لار، ستاره های فراه، شهید مختار، شهید چمران، اتحاد خلور، شاهین اوز، هلال احمر لار، منتخب عماد شهر، امواج براک، آینده سازن خور، اوز جوان، پرسپولیس نوین، انصارالمهدی کورده و ستاره آبی لار ۱۸ تیم شرکت کننده در مسابقات جام فوتسال رمضان امسال در شهر لار بودند.

جام رمضان امسال لارستان با حضور تماشاگران مشتاق و فوتبال دوست، شب های با نشاط و پر هیجانی را رقم زد، این شکوه و شور در مسابقه فینال این رقابت ها به اوج رسید و سالن طوبی ورزشگاه زیبای منیری لار سرشار از جمعیتی و جوانانی بود که منسجم و در صفوفی منظم برای تماشای آخرین دیدار این مسابقات پرهیجان آمده بودند.

شکل جدید برگزاری مسابقه جام رمضان در ورزشگاه تازه تاسیس طوبی، منجر به آن شد تا استقبال چشمگیری از این رقابت‌ها بعمل آید بگونه‌ای که محمدحسین میثاقی مجری برنامه ورزشی «فوتبال برتر» بعنوان پرمخاطب‌ترین برنامه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران را مجاب کرد تا از میان دهها مسابقات جام رمضان در سطح کشور، به حضور در سالن ورزشی لار اقدام کند و حتی به شکل اختصاصی مورد پوشش رسانه‌ای شبکه ۳ قرار دهد.

جام رمضان امسال لارستان گویای بسیاری از قضایا بود که نباید از اذهان عمومی مغفول بماند چراکه ثابت کرد، کارهای بزرگ شدنی است و نباید همیشه نوک بینی را دید. پس می‌توان با آینده نگری و برنامه‌ریزی به هدف‌های دور اما نزدیک رسید.

به نظر می‌رسد مهمترین گام در بزرگ شدن رویداد جام رمضان ۱۴۰۱ لارستان، دعوت از تیم‌های سایر شهرها و روستاها بود که این مهم اثرات شگفت‌انگیزی در پی داشت و از جمله آن، نزدیک‌تر کردن مردم دوست و همیشه همسایه، دیگری حضور تماشاچیان از این شهرها بشکل منظم و با فرهنگ در ورزشگاه، سوم آنچه موجب ترغیب و استقبال تماشاگران شد، کیفیت بالای مسابقات با دعوت از بازیکنان ملی‌پوش و لیگ‌برتری بود.

بنا به اعلام رییس هیات فوتبال لارستان در این دوره از مسابقات ۸ بازیکن تیم ملی و ۳۰ بازیکن لیگ‌برتر کشور حضور داشتند. هر چند که انتقادهایی از سوی برخی کارشناسان مبنی بر کم‌توجهی به بازیکنان بومی صورت گرفت اما می‌توان در دوره‌های بعد ضابطه‌مندی بهتری برای آن ترسیم کرد.

در این دوره کارهای بزرگ دیگری از سوی هیات فوتبال لارستان انجام شد که بسیار تحسین‌برانگیز و قابل تقدیر است و آنهم مدیریت صحیح مسابقات بخصوص با حجم انبوه تماشاگران بود.

استفاده از قابلیت داوران بومی در تمامی مسابقات بسیار مهم است و نشان می‌دهد می‌توان با برنامه‌ریزی و آموزش در هر زمینه‌ای از پتانسیل های موجود بهره‌ گرفت که خوشبختانه به نظر می‌رسد در مجموع عملکرد قابل قبولی در این تورنمنت از داوران به جا ماند.

حضور مستمر همراه با نظم و همچنین همراه با عفت و حجاب بانوان در طول یک ماه برگزاری مسابقات به نوعی در کشور بی‌نظیر بود که خوشبختانه با درایت درست مسوولان برگزاری و همکاری بانوان لارستانی، با کمترین حاشیه، یک الگو محسوب می‌شود و قابل تعمیم به سایر شهرهای کشور در رشته‌های گوناگون ورزشی است تا به نوعی این معضل عدم حضور تماشاگر بانوان در ورزشگاه‌ها را رفع کرد.

نکته قابل توجه و تامل، ایده زیبای خیر بزرگوار و مشاورین باهوش حاج ناصر منیری برای احداث یک پروژه عام‌المنفعه و همه چیز تمام مجموعه فرهنگی ورزشی منیری(طوبی) است که گل سرسبد شهر لار و حتی جنوب کشور محسوب می‌شود بگونه‌ای که برگزاری موفق جام رمضان امسال در این ورزشگاه نشان داد که می‌توان از قابلیت‌های این مکان در آینده بیشتر و بهتر استفاده کرد و شاهد برگزاری برنامه‌های بزرگ ورزشی و حتی فرهنگی در سطح منطقه‌ای، استانی، ملی و بین‌المللی بود.

سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و خیرین باید بدانند که یک کار تمیز، مهندسی شده و همراه با شناخت نیازها، می‌تواند یک خطه را سرآمد کند و علاوه بر آنکه برکات عمومی و اجتماعی داشته باشد، منجر به نفع شخصی نیز خواهد بود که در همین راستا باید دانست که کجا و چه چیز لازم داریم؟

حضور خیل انبوه تماشاگران بویژه جوانان و نوجوانان در ورزشگاه با وجود خرید بلیط برای تشویق تیم مورد علاقه خود، نشان داد که جوانان نیاز به محیط‌های تفریحی و ورزشی دارند و عطش آنان به حضور در ورزشگاه نشان داد که جای تیم‌های ورزشی بزرگ از لارستان و شهرهای همجوار آن در سطح بالای کشور خالی است و همانگونه که محمدحسین میثاقی عنوان کرد، می‌توان در خصوص فوتبال و فوتسال سرمایه‌گذاری مناسبی انجام داد و جوانان با استعداد این خطه را به کشور و خارج از کشور معرفی کرد.

نکته‌ای را که باید به هیات فوتبال و اداره ورزش لارستان گوشزد کرد، استفاده صحیح و برنامه‌ریزی شده از درآمدهای ناشی از مسابقات جام رمضان در راستای حمایت از فوتسال و فوتبال لارستان و تقویت زیرساخت‌هاست.

جا دارد در پایان بار دیگر از تلاشگران مدیران اجرایی هیات فوتبال لارستان در برگزاری مسابقات جذاب، مهیج و درجه یک جام رمضان تقدیر و تشکر کرد.

نگارنده: حسن فراست

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۵:۴۷ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “مسابقات فوتسال جام رمضان لارستان چه چیزهایی را ثابت کرد؟!”

  1. ناشناس گفت:

    با سلام جا دارد از زحمات مدیر محترم کارخانه لبنیات قنبرزاده به عنوان حامی هیات فوتبال و هم چنین به عنوان دعوت کننده از آقای میثاقی نیز تشکر کرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین