جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۸ب.ظ
::آخرین مطلب 37 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

حضور معاون شهرسازی وزیر راه در همایش معماری و شهرسازی لارستان+تصاویر

بمناسبت سفر تاریخی مقام معظم رهبری به منطقه لارستان بزرگ، همایش تجلی همدلی با موضوع ویژگی ها و ظرفیت های معماری و شهرسازی لارستان کهن با حضور معاون وزیر و…

بمناسبت سفر تاریخی مقام معظم رهبری به منطقه لارستان بزرگ، همایش تجلی همدلی با موضوع ویژگی ها و ظرفیت های معماری و شهرسازی لارستان کهن با حضور معاون وزیر و راه و شهرسازی در سالن سینما باران مجتمع علمی فرهنگی ورزشی طوبی(منیری) شهر لار برگزار شد.

به گزارش میلاد لارستان، به مناسبت گرامیداشت ۱۹ اردیبهشت ماه سالروز سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به منطقه لارستان و با حضور خانم دکتر فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی، دکتر مازیار عبائی مدیر پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران، دکتر موسوی امام جمعه لارستان، دکتر دهقان معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، مهندس شریفی شهردار لار، دکتر طاهری ریاست مجتمع آموزش عالی لارستان، جمعی از مسئولین و روسای ادارات و علاقه مندان به حوزه شهرسازی و معماری همایش تجلی همدلی از مجموعه برنامه های “تجلی همدلی” به همت مجتمع آموزش عالی لارستان در محل سالن سینما مجتمع طوبی (منیری) لار برگزار شد.

در این برنامه که در قالب برنامه های تجلی همدلی و با حمایت شهرداری لار و دبیری مجتمع آموزش عالی لارستان برگزار شد اولین سخنران مراسم دکتر موسوی خرم امام جمعه لارستان بود که ایشان در صحبت های خود بر لزوم توجه بیشتر به معماری و شهرسازی اسلامی تأکید نمودند.

در ادامه دکتر طاهری ریاست مجتمع آموزش عالی لارستان و دبیر برگزاری همایش ظرفیت های معماری و شهرسازی لارستان کهن ضمن خیر مقدم به مهمانان گفت: در حوزه معماری و شهرسازی هر ملت و منطقه ای دارای شاخص هائی است که حتی به نماد آن کشور و منطقه تبدیل می شود و در کشورها و شهرهای مختلف فضاها و المان هایی است که آن کشور و شهر به آن افتخار می نماید.

وی ادامه داد: در منطقه ما از چند صد سال پیش کارهای قابل توحهی صورت گرفته است. بازار قیصریه لار علاوه بر زیبائی های خود نقش بسزائی در حیات اقتصادی منطقه دارد. بناهای مختلفی که در لارستان، خنج، گراش، اوز، بستک و … وجود دارد علاوه بر قرابت فرهنگی نشانگر قرابت معماری و شهرسازی در منطقه است.

ریاست مجتمع آموزش عالی لارستان با اظهار اینکه یکی از بناهای بسیار ارزشمندی که به نوعی حیات مردم منطقه به آن وابسته بوده است برکه هاست اذعان کرد: در واقع نقش معماری و شهرسازی که در ساخت این برکه ها به کار رفته باعث حیات مردم منطقه شده است.

دکتر طاهری افزود: منطقه لارستان منطقه ای زلزله خیر است و نقش معماری و شهرسازی در زندگی مردم منطقه نمود زیادی داشته است. ایشان در پایان از معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان، شهردار و کارکنان شهرداری لار و عوامل اجرائی تشکر نمودند.

سخنران دیگر این همایش دکتر فرزانه صادق مالواجرد معاون معماری و شهرسازی وزارت راه و شهرسازی در موضوع الزامات و جزییات احیای بافت تاریخی شهر لار و نقشه راه احیای بافت لار و شهرهای هم جوار بود. ایشان عنوان نمودند با پیگیری مصوبات سفر به شهرستان به احیای بافت شهرستان کمک خواهم کرد. همچنین ایشان قول مساعد داد با توجه به پتانسیل های ارزشمند بافت تاریخی لار و همت مردم در حفظ این بافت از جمله برکه ها و منازل تاریخی نسبت به ابلاغ اعتبار و پیگیری احیای بافت تاریخی اقدام نماید.

در ادامه دکتر مازیار عبایی مدیر پژوهش و آموزش مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران در خصوص شهرها و دگرگونی تدریجی لارستان، خنج ، گراش، اوز و جویم، بازنگاشتی از گذشته در ترکیب با حال و سعی در یکپارچگی شهر و دکتر محمد حسین حسین پور عضو هیات علمی بخش شهرسازی دانشگاه شیراز نیز در موضوع چالش های هویت محلی و راهکارهای برون رفت از آن در شهرسازی معاصر و لزوم حفظ بافت سنتی شهر در کنار هویت بخشی به آن به ایراد سخن پرداختند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از عکس های زلزله سال ۱۳۳۹ در لار، عکس زیبائی های لار، کتاب ها و مقالات چاپ شده با موضوع تاریخ، معماری، فرهنگ و زبان مردم منطقه برگزار شد.

ف ۱۱۰

 

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۴:۲۵ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین