جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۱ب.ظ
::آخرین مطلب 2 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 6

اعضای موزه مردم شناسی شاه زندو بیرم به کشور تاجیکستان دعوت شدند

از اعضای موزه مردم شناسی شاه زندو بیرم و گروه هنری خورشید جهت اجرای برنامه در تاجیکستان دعوت به عمل آمد. به گزارش میلادلارستان  گروه هنری خورشید بیرم به نمایندگی…

از اعضای موزه مردم شناسی شاه زندو بیرم و گروه هنری خورشید جهت اجرای برنامه در تاجیکستان دعوت به عمل آمد.

به گزارش میلادلارستان  گروه هنری خورشید بیرم به نمایندگی از موزه مردم شناسی شاه زندو به دعوت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری وصنایع دستی فارس به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه در جشنواره آیین ها ومراسم سنتی (میراث ناملموس) با مدیریت *عبدالرحمان شریفی* در شیراز حضور یافت. این جشنواره هفته گذشته با همراهی ۱۴۵ هنرمند *بیخه جات* (شهرستانهای جنوبی استان فارس) بالباس محلی و غرفه صنایع دستی برگزار شد.

در این جشنواره گروه هنری خورشید در ارگ کریم خان زند ،تخت جمشید،نقش رستم،حافظیه،سعدیه و باغ ارم مراسم آیینی وسنتی ملی را با همراهی گروه موسیقی سنتی شهنای و انجمن فرهنگی ادبی شارستان برگزار نمود.

اجرای مراسم چوب بازی ،کاروان شادی ،شاهنامه خوانی ،نقالی و کلاه کنی وبازی محلی در تخت جمشید و نقش رستم همچنین اجرای مراسم تلفیقی حنابندان جنوبی توسط هنرمندان بیرم ،لامرد،لطیفی وگراش در ارگ کریم خان از دیگر برنامه هایی بود که با استقبال  مردم و گردشگران خارجی قرار گرفت.

بر همین اساس از موزه مردم شناسی شاه زندو و گروهای هنری در مرکز استان به نام (بیخه جات جنوب) برای “بزرگداشت رودکی” شاعر ایرانی در کشور تاجیکستان در اواخر شهریور ماه دعوت به عمل آمد. از این گروه همچنین به مناسب “روز تهران” در چهاردهم مهرماه نیز جهت اجرای مراسم سنتی دعوت شده است

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲:۳۹ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “اعضای موزه مردم شناسی شاه زندو بیرم به کشور تاجیکستان دعوت شدند”

  1. از فداغ. لارستان گفت:

    شاه زندو مربوط به چه سلسله پادشاهی است

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین