دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵ب.ظ
::آخرین مطلب 7 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 4

راهبرد تقریب مذاهب اسلامی باعث تقویت امت اسلامی و امنیت ملی کشور است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به همراه رئیس دفتر تقریب مذاهب اسلامی واحد با حضور در حوزه مقاومت بسیج و سپاه با فرمانده سپاه منطقه لارستان دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان به همراه رئیس دفتر تقریب مذاهب اسلامی واحد با حضور در حوزه مقاومت بسیج و سپاه با فرمانده سپاه منطقه لارستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش میلادلارستان به نقل از خبرگزاری آنا، در این دیدار حجت الاسلام دکتر محمد رمضانی ضمن تشریح فعالیت های دفتر تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: سیاست های  کلان دانشگاه آزاد اسلامی بر تقریب قلوب پیروان مذاهب مختلف و جلوگیری از فتنه انگیزی دشمنان به منظور ایجاد نزاع و اختلافات قومی و مذهبی در کشور استوار است.

رمضانی، با اشاره به تاکید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به منظور تقویت مقوله تقریب گفت: الحمدلله دانشگاه آزاد اسلامی در چهار گوشه کشور و در واحدهای مختلف،فعالیت نظام مند دفاتر تقریب مذاهب اسلامی را به جدیت مورد تاکید قرار داده و در بین دانشگاه های آزاد اسلامی استان فارس نیز، این امر مهم با تاسیس دفتر تقریب مذاهب در دانشگاه آزاد اسلامی لارستان بر عهده این واحد دانشگاهی قرار گرفته است.

رئیس دفتر تقریب مذاهب اسلامی واحد با ارائه گزارشی از فعالیت های این دفتر از جمله برنامه هایی همچون سمینارهای علمی،برنامه های ورزشی  (مسابقات ورزشی در مناطق تلفیقی ) و برگزاری شب های شعر بیان کرد: علاوه بر این برنامه فاخر های هنری و فرهنگی، جهت دهی پایان نامه ها به سمت مطالعه پیرامون فقه فریقین از جمله سیاست های راهبردی این واحد دانشگاهی است.

امام جمعه موقت لارستان، ضمن اشاره به نقش ارزنده بسیج و سپاه در تامین امنیت کشور گفت: هرچند که نقش سپاه و بسیج درتقویت این مقوله بی بدیل است ؛ اما دفتر تقریب مذاهب اسلامی نیز با راهبرد تحکیم و همبستگی امت اسلامی و ایجاد مودت و دوستی بین برادران اهل سنت و شیعه در مناطقی که دشمنان به آن چشم طمع دوخته اند در تقویت امنیت ملی نیز می تواند نقش موثر داشته باشد.

 در این دیدار سرهنگ عیسی افسری نیز ضمن تشکر و اعلام آمادگی از برنامه های خوب و ارزنده دفتر تقریب مذاهب اسلامی واحد گفت:  سپاه پاسداران،  خانه بسیجیان و دوستداران ولایت می باشد و فعالیت های انقلابی همچنین راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی،تقویت اتاق فکر نخبگان و بررسی مسائل اختلافی در جمع جامعه دانشگاهی از مسائل بسیار مهمی بوده که مورد تاکید و حمایت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لارستان، ضمن تشکر از برنامه های انجام شده در این واحد دانشگاهی و دفتر تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: قطعا توجه ما به مقولات مهمی همچون تقریب مذاهب اسلامی می تواند دشمن را جهت ایجاد شکاف و گسل های اجتماعی و مذهبی در منطقه ناکام کند.

در این جلسه، دکتر مهدی زارع نیز ضمن تشکر از فعالیت های حجت‌الاسلام والمسلمین محمد رمضانی و ارتباط خوب وی با علما و روحانیون اهل سنت منطقه گفت: طبعا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از طریق ابزارهای رسانه ای خود همچون مرکز آفرینش های هنری سپاه،می تواند نقش مهمی در همکاری با اهداف دفتر تقریب مذاهب در منطقه لارستان بزرگ ایفا کند.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی لارستان، در خاتمه سخنان خود با تاکید بر پذیرش گرایش های متفاوت در دانشگاه ها،خط قرمز هرگونه فعالیت را در مراکز علمی،منافع ملی و ولایت فقیه دانسته و گفت: الحمدلله با  همدلی بین دانشگاهیان بسیاری از مشکلات،پشت سر گذاشته شده و امید است که در این مسیر ثابت قدم باشیم.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:سه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۲:۱۱ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین