چهارشنبه ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۰ق.ظ
::آخرین مطلب 6 ساعت پیش | افراد آنلاین: 1
رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان:

روحانیان در مناطق محروم لارستان با ماهیانه 1.5 میلیونی اقدامات جهادی میکنند؛ بودجه فرهنگی مان 8 میلیون بوده اما اقدامات زیادی داشته ایم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با بیان اینکه روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم با حقوق ماهیانه ۱ تا ۱٫۵ میلیون با شرایط سخت در حال اقدامات جهادی می باشد…

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان با بیان اینکه روحانی مستقر در روستاها و مناطق محروم با حقوق ماهیانه ۱ تا ۱٫۵ میلیون با شرایط سخت در حال اقدامات جهادی می باشد به ۵ خانه نیمه تمام عالم و وعده ساخت ۲۰ خانه از سوی بنیاد برکت نیز گزیزی زده و نبود خودرو اداری را یکی از مشکلات موجود در حوزه فعالیت های اداره تبلیغات لارستان عنوان نمود. وی بیان داشت: اجازه نخواهیم داد سخنران،‌مداح و یا هیاتی خاص آرامش و وحدت منطقه را به هم بزند

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام مهدی اقبالی که همزمان با چهل و یکمین سالگرد تشکیل سازمان تبلیغات و روز تبلیغ و اطلاع رسانی در جمع اصجاب رسانه سخن می گفت با بیان اینکه روحانیون مستقر در مناطق با کمترین حقوق و مزایا و با سخت ترین شرایط در جال فعالیت هستند اظهار داشت: تبلیغ و اطلاع رسانی از جمله ابزارهای اصلی فعالیت در دنیا در حال حاضر است.

وی افزود: در دهه هفتاد رهبری معظم انقلاب مقوله تهاجم فرهنگی را مطرح نموده و وظایفی هم بر عهده نهاد سازمان تبلیغات قرار دادند و بر این اساس باید گفت سازمان تبلیغات با اطلاع رسانی،‌تبلیغ و روشن گری و با فصل الخطاب قرار دادن سخنان رهبری در این خصوص اقدام می نماید.

این مقام مسئول با بیان اهمیت جهاد تبیین،‌ جلوگیری از مصرف مواد مخدر و آسیب شناسی در این خصوص  و پیشگیری از سایر آسیب های اجتماعی بیان داشت: در این خصوص روحانیون منطقه می توانند موثر واقع شوند.

وی افزود:‌ در حدود ۲ سال و ۳ ماهی که در سازمان تبلیغات در میان مردم در منطقه لارستان بوده ایم اقدامات زیادی انجام شده و در این مدت موفقیت های قابل توجهی صورت گرفته است.

اقبالی با تشکر از تلاش مسئولان در همکاری با اداره تبلیغات لارستان به ۵ شاخه فعالیت این اداره اشاره نمود که خدمات آنها گمنام مانده است. وی گفت: هیات مذهبی،‌ کانون مداحان،‌ خانه قرآنی،‌شبکه تبلیغ و مدرسه صدرا به عنوان ۵ شاخه اصلی فعالیت اداره تبلیغات لارستان به شمار می آیند. 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان بیان داشت: در ابتدای ورود ما به سازمان تبلیغات در لارستان حدود ۳۰ هیات مذهبی در سامانه هیات (طوبی) ثبت شده بود و این در حالی است که امروز ۸۰ هیات ثبت شده لارستان در این سامانه وجود دارد. وی گفت:  متاسفانه برخی هیات مذهبی ما فعالیت دارند ولی درخواست ثبت در سامانه طوبی را که ظرفیتی برای شهرستان نیز به حساب می آید را در نظر نمی گیرند.

اقبالی به بحث کانون مداحان و برگزاری کلاس های مختلف در این خصوص اشاره نموده و افزود:  اطلاع رسانی نیز برای مداحان شهرستان انجام می شده است ولی اخیرا بدین منظور کارت های شناسایی برای مداحان تهیه شده و بر آن هستیم که کارت شناسایی اعضای شورای هر هیات (رئیس و ۴ نفر از اعضای هیات)‌ نیز آماده گردد.

وی به خانه های قرآنی و موسسات قرآنی اشاره نموده و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۸ خانه قرآنی و ۲ موسسه قرآنی با فعالیت متفاوت در رده های سنی مختلف در حال فعالیت بوده و اخیرا نیز هیات اندیشه ورز قرآنی به همت ۵ نفر از بانوان شهرستان تشکیل شده که با تاکید سازمان تبلیغات اسلامی فارس بوده تا بتوان اقدامات منسجم قرآنی در شهرستان را در دستور کار قرار داد

 

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی لارستان  در بخش دیگری از سخنان خود به شبکه تبلیغ (روحانیون مستقر و موسمی) سازمان تبلیغات اشاره نموده و افزود:‌ در لارستان ۱۵ نفر روحانی مستقر وجود دارد که بیشترین آمار روحانی مستقر در فارس را به خود اختصاص داده و هیچ شهرستانی بیش از ۱۰ روحانی مستفر در فارس ندارد و این امتیاز به دلیل پیگیری زیادی است که وارد نموده ایم تا روحانی مستفر در منطفه افزایش یابد.

وی گفت:‌ روحانی مستفر در روستاها و مناطق محروم با حقوق ماهیانه ۱ تا ۱٫۵ میلیون و با سخت ترین شرایط و به صورت جهادی فعالیت می کند و هر چا روحانی در منطقه مستفر بوده آسیب های اجتماعی نیز کاهش یافته است.

اقبالی با بیان اینکه در جامعه نباید تصور شود که مشکلات اقتصادی ناشی  از روحانیون و روحانیت است افزود:  مردم فشارها و مشکلاتی  را که روحانی در شرایط سخت تحمل می کند را اگر در نظر بگیرند و با آن آشنا شوند بسیاری تصورات اشتباه برطرف می شود

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان،‌ایام فاطمیه و ماه محرم بیش از ۱۰۰ روحانی به مناطق مختلف لارستان گسیل می شود و این حاصل تلاش سازمان تبلیغات است.

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان تبلیغات با اعتبار کمی که دارد ولی یکی از مردمی ترین نهادهای خدمت گذار می باشد به مدارس صدرا نیز به عنوان یکی دیگر از بخش های سازمان تبلیغات اشاره نموده و افزود: در استان فارس در ۵ شهرستان مدارس صدرا  در حال فعالیت اند و در لارستان نیز مدارس دخترانه و پسرانه با بیش از ۱۱۰ دانش آموز زیر نظر سازمان تبلیغات در حال تحصیل اند و رتبه های خوبی نیز در کنکور و.. کسب نموده اند.

وی افزود: مدتی است که واحد بانوان سازمان فعال گردیده و ارتباط هایی با هیات مذهبی دارد و  در بحث جهاد تبیین و طرح دختران حاج قاسم نیز فعالیت هایی از سوی اداره تبلیغات انجام شده و  ۸ دختر از ناحیه اداره تبلیغات به استان معرفی شده اند تا آموزش های جذب کننده را دریافت نمایند.

اقبالی  بیان داشت:‌ دغدغه های زیادی در زمینه تبلیغی داریم و ارتباط تنگاتنگی نیز با اهل سنت محترم منطقه داشته و مشکلات موجود را پیگیری می نماییم و بر همین اساس در ماه مبارک رمضان با حضور مدیر کل فرق و ادیان کشور در اوز نشست مشترک بیسار خوبی در خصوص مسائل کشور برگزار شده و بازخورد خوبی داشته است

این مقام مسئول اظهار داشت:‌با ارتباط خوبی که با اهل سنت منطقه داریم اجازه نخواهیم داد سخنران،‌مداح و یا هیاتی خاص آرامش و وحدت منطقه را که مدیون حضرت آیت الله آیت اللهی  و مرحوم سید مجتبی موسوی لاری هستیم به هم بزند و تاکنون نیز اجازه نداده ایم مشکلی پیش بیاید.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی لارستان  در بخش دیگری از سخنان خود به  دو افتخار لارستان در مهرواره محله همدل( سال ۱۳۹۹)  و مهرواره اوج (۱۴۰۰) اشاره نموده و افزود: در این دو جشنواره اداره تبلیغات لارستان در بین بهترین ادارات کشور قرار گرفته و از آن تقدیر به عمل آمد ولی متاسفانه  انعکاس خوبی در شهرستان به موضوع داده نشد چرا که از جنبه نیروی انسانی با ضعف مواجه هستیم و تنها با دو نفر کارشناس اقدامات زیادی را دنبال می نماییم و لذا نیازمند همکاری رسانه ها در پوشش اقدامات هستیم

وی به  بحث خانه های عالم نیز اشاره نموده و با  تقاضا از نماینده مردم و فرماندار ویژه لارستان اظهار داشت:‌ ۵ خانه نیمه تمام عالم در سطح لارستان وجود دارد که نیازمند اتمام می باشد و چه بسا تاخیر در آن موجب فرسودگی و صرف هزینه های بیشتری در آینده باشد و لذا خواستار حمایت مسئولین هستیم.

اقبالی با بیان اینکه در سفر مدیرعامل بنیاد برکت مطرح شد که ۲۰ خانه عالِم ساخته می‌شود و هنوز هیچ خبری نشده است از مسئولین درخواست نمود که این موضوع را نیز در دستور کار قرار دهند.

رئیس سازمان تبلیغات لارستان به موضوع  تخصیص بودجه تنها  ۸ میلیونی فرهنگی به اداره تبلیغات لارستان نیز گریزی زده و اظهار داشت: با ردیف بودجه ای بسیار اندک اما تلاش نموده ایم اقدامات خوبی  را به انجام برسانیم و این در حالی است که با توجه به گستردگی حوزه پوشش رسیدگی به تمام مراکز نیازمند امکانات از جمله ماشین اداری می باشد که لارستان از این حیث نیز بر خلاف بسیاری شهرستان ها محروم است. 

اقبالی لارستام در پایان با بیان اینکه  قبل از محرم و ماه رمضان جلساتی با هیات گرفته شده و تذکرات لازم به مداحان و مبلغین داده میشود تا از بیان مطالب تشنج آمیز جلوچایجاد نشده و مصلحت انقلاب و مملکت در نظر گرفته شود گفت: خواهشی از مردم هم داریم که اگر سخنرانی در شهرستان خلاف مصلحت جامعه و یا آرامش مردم سخن بگوید با ما اطلاع بدهند.

نوشته شده در تاریخ:چهارشنبه ۰۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۶:۱۷ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین