جمعه ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۸ب.ظ
::آخرین مطلب 39 دقیقه پیش | افراد آنلاین: 2

برگزاری جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در لارستان

جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در لارستان برگزار شد.

جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در لارستان برگزار شد.

به گزارش میلادلارستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان، جلسه ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر لارستان به ریاست حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید مختار موسوی امام جمعه لارستان و با حضور داریوش دهقان فرماندار ویژه لارستان، حضرت حجت الاسلام و المسلمین هادی پور دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، جمعی از روسای ادارات شهرستان و کلیه اعضای ستاد در دفتر امام جمعه لارستان برگزار شد.

در این جلسه، ابتدا حضرت حجت الاسلام و المسلمین  سید مختار موسوی خرم امام جمعه لارستان، گفت: بستر لازم برای حرکت های اثرگذار توام با تدبیر و عقلانیت در زمینه انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر و البته پذیرش این مهم به عنوان یکی از ضرورت های اساسی دین از سوی مردم و شهروندان خداجوی این شهرستان به خوبی فراهم است .

وی اظهار داشت: فریضه ارزشمند امر به معورف و نهی از منکر دو خصلت از ویژگی های بارز خداوند است و ما باید نسبت به انجام آن بیش از پیش حساس و مکلف به اجرای آن باشیم.

موسوی خرم، تصریح کرد: عدم اجرای این فریضه الهی و واجب دینی که این همه مورد تاکید اسلام قرار گرفته سبب بروز بسیاری از مشکلات و آسیب ها در جامعه می شود که برای جبران آنها باید هزینه های سنگین تری را متحمل شویم.

وی مسئولان و مدیران در دستگاه های مختلف اجرایی را صف اول برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: برای اجرای برخی امور سخت افزاری و نرم افزاری در این راستا غفلت هایی صورت گرفته که انتظار می رود با ورود فرماندار و حساسیت بیشتر مدیران این مهم بر سرانجام برسد.

امام جمعه شهر لار، گفت: باید برخی روزنه های فساد زا و زمینه هایی که خود بروز ترک فعل و دوری از معروف ها می شود بسته شود و نباید بستر برای بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی فراهم باشد.

موسوی خرم افزود: انجام این فریضه دینی باید بیش از پیش در اماکن عمومی، پارک ها و در سطح بازار و مراکز تجاری و فروشگاه ها تقویت شود و اتاق اصناف و اداره صنعت، معدن و تجارت هم نظارت بیشتری کنند.

فرماندار ویژه لارستان نیز در این نشست بر ضرورت ترویج و گسترش معروف ها در جامعه و از سوی متدینین و گروه های مختلف مردمی تاکید کرد و گفت: هرچه تمرکز بر روی کارهای نیکو  بیشتر باشد ، بستر برای ترک فعل ها و منکرات هم بدون شک به مرور از بین خواهد رفت.

داریوش دهقان بر ضرورت حرکت های ایجابی برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد و گفت: هرچه مسیر و بستر فعالیت به سمت معروف ها و تشویق و ترغیب کارهای نیک در جامعه رواج یابد، فضا برای ترک فعل ها و ناهنجاری های فرهنگی هم کمرنگ تر خواهد شد. برخی حرکت هایی از سوی جوانان مومن و انقلابی وبه صورت خودجوش در مساجد و کانون های فعال فرهنگی در شهر لار در حال انجام است که این مهم خود بهترین مصداق در راستای ترویج معروف ها است و این گونه فعالیت ها هم  تقویت و هم بیشتر مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

فرماندار ویژه لارستان، تقویت بنیاد فرهنگی مهدویت در لارستان را خواستار شد و گفت: با تقویت چنین مراکز مهم فرهنگی و دینی می توان جلوی برخی خرافه پرستی ها که چهره اسلام و دین را مخدوش می کنند گرفته شود و از طرفی خود بهترین و مناسب ترین مکان و بستر برای انجام فریضه امر به معروف است.

در ادامه، حجت الاسلام هادی پور دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان، جمعی از روسای ادارات شهرستان و کلیه اعضای ستاد نیز پیشنهادها و نقطه نظرات خود را در خصوص فریضه احیا امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

ن۲۲۰

نوشته شده در تاریخ:یکشنبه ۰۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۳:۱۰ب.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین