شنبه ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹ب.ظ
::آخرین مطلب 2 ساعت پیش | افراد آنلاین: 5

هرمزگان همچنان می لرزد، امار فوتی ها به 5 نفر و بستری ها به 12 نفر رسید

زلزله شدیدی که شب گذشته حوالی ساعت۲:۰۲ بامداد با شدت ۶٫۱ ریشتری بندر خمیر را لرزاند آنچنان گسترده و طولانی بود که نتوانست یکباره خود را خالی کند. به گزارش…

زلزله شدیدی که شب گذشته حوالی ساعت۲:۰۲ بامداد با شدت ۶٫۱ ریشتری بندر خمیر را لرزاند آنچنان گسترده و طولانی بود که نتوانست یکباره خود را خالی کند. به گزارش میلاد لارستان به نقل از فارس شب گذشته زمین لرزه ۶٫۱ ریشتری در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حدود ۳۰ ثانیه به طول انجامیده و در کشور امارات نیز حس شده است.

بعد از این زمین‌لرزه چندین پس لرزه در ادامه آن رخ داد ولی در ساعت ۳:۵۴ دقیقه یک زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری دیگر در بند کنگ  و یک زمین لرزه نیز یک دقیقه بعد آن در ساعت ۳:۵۴ دفیقه مجدد با قدرت ۶٫۱ در بندر خمیر رخ داده است.

در ادامه  اعزام تیم‌های واکنش سریع و تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به مناطق زلزله‌زده هرمزگان به منطقه سایه‌خوش و سایر روستاهای اطراف به عنوان مرکز اصلی زمین لرزه صورت گرفت.

بر اساس اطلاعات واصله در مناطق سایه‌خوش، کنخ، دژگان و چاه احمد خسارت‌های وارده شدید بوده است. نیروهای سپاه و بسیج و برخی ماشین‌آلات عمرانی و ساختمانی به مناطق احتمالی خسارت‌دیده اعزام شدند.

فرماندار بندر لنگه بیان داشته که بعضی خانه‌ها صددرصد تخریب شده و خسارت‌ها بسیار شدید است. مدیر هلال احمر هرمزگان نیز بیان داشته  روستای سایه‌خوش با بیش از ۳۰۰ خانوار، کانون اصلی زمین‌لرزه بوده که بیشترین خسارت‌ها برای همین منطقه است.

به گزارش فارس مدیرکل بازرسی استانداری هرمزگان هم بیان داشت که بنابر مصوبه ستاد بحران، تمامی ادارات استان به‌جز مجموعه‌های خدمت‌رسان امروز شنبه تعطیل هستند اما کنکور در زمان مقرر برگزار می‌شود.

مدیر هلال احمر هرمزگان در آخرین خبرها بیان داشته که گروه‌های امدادی و مسئولان مربوطه در مناطق حادثه‌دیده اصلی حضور دارند‌. ۱۲ روستا خسارت دیده‌اند اما وضعیت‌شان بهتر از روستای سایه‌خوش است.

تعداد فوتی‌های زمین‌لرزه‌های هرمزگان  تا ساعت ۵:۵۰ دقیقه صبح  به ۵ نفر افزایش یافت. ۱۲ نفر نیز در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.

بنا بر امار موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از ساعت ۲:۰۲ بامداد تا ۵:۴۰ دقیقه صبح امروز شنبه ۱۶ زمین لرزه و پس لرزه در هرمزگان رخ داده است.

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۶:۰۶ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین