پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۲۱ب.ظ
::آخرین مطلب 5 ساعت پیش | افراد آنلاین: 3

در منطقه با افکار و تفکرات مختلف سیاسی مواجهیم؛ رسانه های لارستان از انتشار خبرهای مخل امنیت روانی منطقه بپرهیزند

 امام جمعه لار با بیان اینکه ما در منطقه با افراد و  افکار و وجهه سیاسی مختلفی مواجهیم اما همه این افراد زیر پرچم انقلاب قرار دارند و حق اختلاف…

 امام جمعه لار با بیان اینکه ما در منطقه با افراد و  افکار و وجهه سیاسی مختلفی مواجهیم اما همه این افراد زیر پرچم انقلاب قرار دارند و حق اختلاف افکنی در منطقه وجود ندارد اظهار داشت: حفظ امنیت روانی در جامعه نقش اساسی داشته و رسانه های منطقه باید از انتشار اخبار دروغ و شایعات که امنیت روانی جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد پرهیز نمایند.

به گزارش میلاد لارستان حجت الاسلام موسوی خرم در ابتدای خطبه های روز گذشته نماز جمعه لار با تشکر  از استاندار فارس بدلیل حضور در شهرستان و حسن خلق و سعه صدری که در دیدار با اقشار مختلف مردم داشته بیان داشت:  دکتر ایمانیه در مواجهه با مطالبه گران و نخبگان شهرستان حرف آنها را شنیده  و پاسخ های مقتضی را ارائه نمود. وی گفت: استاندار فارس  همچنین در مواجهه با جوانان نیز مطالبات آنها را گوش کرده و به آنها امیدواری داد و  ما نیز امیدواریم سفر ایشان به شهرستان پر خیر و برکت بوده و نتیجه آن رسیدن مردم به خواسته ها و مطالباتشان باشد.

امام جمعه لار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حفظ امنیت روانی یکی از مسائل بسیار مهم جامعه است اظهار داشت: امروز اگر دشمنان بخواهند به هدف خود برسند نکته مهم برای آنها بر هم زدن امنیت روانی جامعه است. وی بیان داشت: اگر امنیت روانی جامعه حفظ شود اهداف اصلی کشور نیز محقق خواهد شد اما اگر این امنیت روانی بر هم زده شود در واقع اهداف دشمن محقق شده است.

حجت الاسلام موسوی خرم با ذکر مثال موضوع  حادثه ریزش ساختمان در خوزستان  افزود: دشمن دولت را متهم کرد و قصد داشت دولت را در چشم مردم مقصر نشان دهد در حالیکه دولت نقشی در این قضیه نداشت اما با اینکه در آمریکا یک نفر تعداد زیادی از افراد را با سلاح گرم مورد حمله قرار می دهد با مدیریت رسانه این مورد موجب از بین رفتن امنیت روانی جامعه نمی شود.

امام جمعه لار یکی از رکن های تاثیرگذار بر امنیت روانی جامعه را شبکه های اجتماعی عنوان نموده و بیان داشت:  اگر میخواهیم در جامعه امنیت روانی وجود داشته باشد  باید بخوبی شبکه مجازی را مدیریت نمود. وی گفت: باید از انتشار اخبار دروغ و شایعات پرهیز نموده  و از انتشار مطالبی که از صحت و سقم آن اطمینان وجود ندارد خود داری نمود. .

خطیب نماز جمعه لار در تکمیل این موضوع و با بیان اینکه نباید واقعیت ها را بدلیل عناد سیاسی تحریف نمود بیان داشت: مثلا در منطقه صحرای باغ گاز کشی با هزینه ۱۵۰ میلیارد تومانی صورت گرفت و متاسفانه رسانه ها به این کار بزرگ زیاد نپرداختند اما برخی اوقات اتفاقات کوچک منفی بزرگ جلوه داده میشود.

وی با بیان اینکه باید در فضای مجازی از غرض ورزی های سیاسی و دشمنی های شخصی پرهیز گردد اظهار داشت: ما در منطقه با افراد و  افکار و وجهه سیاسی مختلفی مواجهیم اما همه این افراد زیر پرچم انقلاب قرار دارند و حق اختلاف افکنی در منطقه وجود ندارد.

حجت الاسلام موسوی خرم رکن دیگر امنیت اجتماعی را  شهروندان جامعه عنوان نموده و بیان داشت: ما بعنوان شهروند باید امنیت روانی جامعه را افزایش دهیم که لازمه آن افزایش سطح سواد رسانه ای ماست.  وی گفت: فضای مجازی یک شهر بی در و پیکر است که راست و دروغ در آن ترکیب شده است ولی میزان دروغ آن بیشتر است.

امام جمعه لار با بیان اینکه باید نیرنگ های دشمن را بشناسانیم و اعتماد به مسئولین انقلاب اسلامی را افزایش دهیم اظهار داشت: نباید همه مسئولین را با یک چشم نگاه کرد و مثلا اگر یک فرد دزدی یا خلافی نمود همه مسئولین را دزد خطاب کرد بلکه اغلب مسئولین ما افراد صالحی هستند و نباید اشتباه یک نفر را پای همه نوشت.

مورد بعد در خصوص امنیت اجتماعی شناخت اهداف رسانه های معاند در راستای از بین بردن انسجام و هم بستگی ملی بود که در بخش پایانی مورد اشاره حجت الاسلام موسوی خرم قرار گرفت. وی در این خصوص با بیان اینکه شیوه رسانه های معاند این است که راست و دروغ را با هم می گویند تا هدف خود را به مخاطب القا نمایند افزود: در هر قشری بد و خوب وجود دارد و افرادی هستند که در پشت صحنه بدون اینکه از آنها نامی برده شود به مردم خدمت می نمایند. کلیت نظام خوب است و اگر بدی وجود دارد از افراد خاصی صورت می پذیرد.

 

نوشته شده در تاریخ:شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۸ق.ظ

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

One Response to “در منطقه با افکار و تفکرات مختلف سیاسی مواجهیم؛ رسانه های لارستان از انتشار خبرهای مخل امنیت روانی منطقه بپرهیزند”

  1. لاری دانشجوی. جامعه شناسی گفت:

    در منطقه تفکر وتفکرات مختلف سیاسی وجود دارد واین نشانه دموکراسی در دنیای امروز است که باید بیش ازین ها هم رشد کند قرن ۲۱ وبا این نسل تحصیل کرده دیگر نمی تو اند مانند گذشتگان خود زندگی کند مدرنیسم در تمام شیوه زندگی بشر دخالت دارد و جهان به دهکده اطلاعاتی تبدیل شده است وبا افکار پوسیده مبارزه خواهد کرد

نظر سنجی

به نظر شما آیا حضور مسئولین کشوری در منظقه می تواند در راستای توسعه مفید باشد؟

Loading ... Loading ...
آخرین اخبار پربازدیدترین